מאה השירים שיאדו הכי אהב ב-2011: חלק שמיני

להורדה – מקומות 30-21.
כל שירי המצעד שעלו עד היוםגם ביוטיוב!

חלק ראשון | חלק שני | חלק שלישי | חלק רביעי | חלק חמישי
חלק שישי | חלק שביעי | חלק שמיני | חלק תשיעי | חלק עשירי

30. Agnes Obel – Riverside

שלושים הגדולים!

הרבה פעמים אני נוטה לשמוע את כל המוזיקה שהעברתי למכשיר הסלולרי שלי על סדר אקראי, וכך אני מגלה באגביות כל מיני שירים שלא שמתי לב אליהם. כמה וכמה כאלה שגרמו לאוזניי להזדקף, התבררו עד מהרה כחלק מהאלבום הראשון של הזמרת הדנית אגנס אובל. השיר הזה הוא הבולט שבהם, ואמנם הוא והאלבום יצאו ב-2010, אבל את הגלים הם עשו בעיקר השנה, הן בגבולות דנמרק, מולדתה של אובל, והן מחוצה לה. האלבום כולו מאוד מלודי ויפה, וזכה לפני חודש בחמישה פרסים מרכזיים בפרסי המוזיקה של דנמרק.

29. Lady Gaga – Born This Way

לקח לי זמן להיעתר לשיר הזה. השאילה המפורשת מ-Express Yourself של מדונה הציקה לי ובאופן כללי לא ממש נתתי לו הזדמנות בתחילה. עם זאת, ככל ששמעתי את השיר אהבתי אותו יותר, המנון סוחף וכיפי להפליא, והשימוש בשיר של מדונה התברר כמחווה לשמה.

בספטמבר השנה התאבד בארה"ב ג'יימי רודמאייר, נער בן 14, גיי מוצהר, אחרי שסבל מביריונות קשה מצד עמיתיו בבית הספר. לפני שהתאבד הוא כתב לליידי גאגא בטוויטר, "Bye, Mother Monster. Thank you for all you have done, paws up forever". קשה שלא להסיר את הכובע בפני גאגא על המאמצים שלה לחזק ילדים כמו רודמאייר, עם מילים מעצימות כמו במקרה הזה.

28. Lana Del Rey – Video Games

לנה דל ריי היא כנראה הסיפור המעניין של השנה במוזיקה. היא צפה ועלתה מהבלוגים ומפה לאוזן עם השיר המהמם הזה, היא נדחפה קדימה כדבר האמיתי, היא סומנה כהבטחה הגדולה של האינדי ואז גם השתחלה בקלילות למצעדים של המיינסטרים – עשרת הגדולים בבריטניה והפלייליסט של גלגלצ, משאת נפש של כל אמן בינלאומי. אני אישית הייתי מרותק במיוחד אל הקרוסאובר הזה. אם היא יכולה, חשבתי, יש בשוליים כל כך הרבה שירים לא פחות יפים וקומוניקטיביים שיכולים להיאהב על ידי ההמונים – למה לא לנסות גם אותם?

אבל מתברר שהסיפור הרבה יותר ציני, כפי הנראה. במהלך החודשים האחרונים עלו המון, אבל המון, האשמות כלפי דל ריי, שבעצמה מודה שהשם הזה הוא המצאה של מנהלים ועורכי דין – שמה האמיתי הוא אליזבת' גרנט – כמו הטענה שהיא בעצם חתומה כבר מזמן בחברת תקליטים, שהיא לא היוצרת של המוזיקה שלה, שהיא לא ביימה את הקליפ הזה כפי שנטען (אני אישית גם לא מבין מה טוב בו, ומה פז דה לה חוורטה השיכורה מ"אימפריית הטיילת" עושה בו), שהיא מנותחת עד דק ושבסופו של דבר כל דבר בה מזויף.

אז בסדר, לא מדובר כאן במילי ונילי, והיא אינה המוזיקאית הראשונה שהציגה תדמית המשרתת את הנרטיב שהיא מנסה להטמיע, אבל כן מצער אותי שהסיפור שלה כנראה מזויף. שהצמיחה מלמטה גם היא שורטטה על שולחנם של אנשים בחליפות (והוצאה לפועל באופן מעורר הערכה), ושהמעבר הזה של שירים יפים מהשוליים אל המיינסטרים ימשיך להישאר נחלתם של אלה שיש להם אבא מיליונר כמו לדל ריי. בינתיים, תדמית או לא, השיר הזה הוא אחד מהיפים של השנה לטעמי.

זה השיר החדש שלה, וגם הוא יפה.

27. The National – Exile Vilify

אם הייתי מונה את מצעד השירים היפים ביותר של השנה, השיר הזה – מתוך הפסקול של המשחק המהולל "פורטל 2" – היה נמצא בוודאי במקום הרבה יותר גבוה. Alas, אני מונה את השירים שהכי אהבתי, וככזה הוא מסתפק במקום הזה על אף יופיו וכלי הקשת המהפנטים שלו. הקליפ הזה הוא מעשה של מעריץ במסגרת תחרות קליפים לשיר, שאמורים להיעשות בהשראת המשחק. הוא זכה במקום ה-"1.00000000001", כך על פי המארגנים. המקום הראשון מציג איזה בחור שמסתובב בבדידותו עם בובת גרב ששרה את השיר – אידיוטי לחלוטין.

26. Hoodie Allen – #WhiteGirlProblems

הראפר הלבנבן והיהודי שמתהדר בשם המעולה הזה, הוציא מאז 2009 כבר שלושה אלבומים שלא תחת מטריית חברת תקליטים, וזה האחרון שבהם מהשנה (הזמין להורדה חינמית באתר שלו). הוא שנון וחינני ומפתיע, והקטע הזה מגלם זאת היטב. בתחילה סימפטתי אותו מאוד, אבל אחרי שנתקלתי בקליפ החובבים שובה הלב הזה, אני כבר ממש אוהב אותו (ואת הבחורה הזו, חרף הטעויות הרבות שלה).

25. Wolfgang Gartner feat. will.i.am – Forever

שיר מבריק עם קליפ מבריק של יוצר מבריק בעל שם מבריק, וללא ספק הקטע הכי טוב שוויל איי אם – מנהיג הבלאק אייד פיז – השתתף בו מזה שנים רבות-רבות. חרף השם הגרמני והסאונד הצרפתי, וולפגנג גארטנר הלז הוא בכלל בחור אמריקני בשם ג'ואי יאנגמן, שהוציא השנה את אלבום הבכורה שלו.

מתוך האלבום יצא בראשית השנה גם הקליפ המרהיב הזה (חשבתם שאגיד 'מבריק', אה?), שמתאר באופן מרהיב את ההיסטוריה של ארה"ב, במיוחד מהפן האלים שלה.

24. Ms Dynamite – Neva Soft

איזה שיר גדול. בהאזנות הראשונות חיבבתי אותו וזהו, אבל ככל ששמעתי אותו יותר כך התאהבתי בו, ובמיוחד הודות להאזנה באוזניות. ההפקה שלו מדהימה ועמוסת הפתעות, ולמרות שהיא לגמרי עכשווית יש בה איזה ניחוח פאנקי של פעם. האחראי עליה הוא לברינת', בעצמו אמן סולו עולה ומפיק מחונן, שהיה אחראי השנה גם ל-Finish Line של יסמין, עוד שיר עם הפקה מעולה (ומקום 79 במצעד הזה). מבחינתי זהו ללא תחרות השיר הכי טוב של מיס דיינמייט.

ואפרופו, לאחרונה גיליתי את זה, גרסה אקוסטית מצוינת ל"גולד דאסט" הלז בהקלטה ברדיו 1, עם מיס דיינמייט על הקולות ושאן אבנס, הסולנית של קושין, כאחת מקולות הרקע. דיינמייט כתבה את השיר יחד עם פרש, אבל בסופו של דבר לא שרה בגרסת הסטודיו עקב התנגשויות לו"ז. אבנס עצמה שיתפה פעולה עם פרש השנה בלהיט הגדול אך המאכזב שלו, Louder.

23. Katy B – Broken Record

ללא תחרות השיר הכי מוצלח של הבריטית הצעירה הלזו, שמהווה חלק בולט מחוד החנית של תהליך הפופיזציה של הדאבסטפ. שלא יובן לא נכון, התהליך הזה הוא לגמרי מבורך לטעמי, אני לא סובל את הדאבסטפ הקשה, וריכוכו לקראת המיינסטרים הביא כמה דברים מאוד מאוד יפים. זה אחד מהם.

22. The Pains of Being Pure at Heart – Heart in Your Heartbreak

פנינת פופ קסומה נוספת של החבורה הניו יורקית הזו, מתוך האלבום השני שלה שיצא השנה.

She was the heart in your heartbreak
She was the miss in your mistake

She was the tear in a rainstorm

She was the promise that you would’ve sworn

אבל תכל'ס, את האלבום הראשון אהבתי יותר.

21. Afrojack, Dimitri Vegas, Like Mike and NERVO – The Way We See The World

המנון הדאנס האדיר של השנה, ולא בכדי – הוא הונדס ככזה על ידי כל הדי ג'ייז שבכותרת לכבוד Tomorrowland, פסטיבל הדאנס שמתקיים מדי שנה בבלגיה, בעיירה בעלת השם ההולם 'בום'. קטע שנשמע עם שירה שנשמעת כהשפעה ישירה מלוצ'יאנה, שאני מאוד אוהב, ומוכיח חד משמעית שלא תמיד ריבוי טבחים מקדיח את הקדרה.

ואפרופו לוצ'יאנה.


by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *