מאה השירים שיאדו הכי אהב ב-2011: חלק שביעי

להורדה – מקומות 40-31.
כל שירי המצעד שעלו עד היוםגם ביוטיוב!

חלק ראשון | חלק שני | חלק שלישי | חלק רביעי | חלק חמישי
חלק שישי | חלק שביעי | חלק שמיני | חלק תשיעי | חלק עשירי

40. Joe Goddard – Gabriel (feat Valentina)

ג'ו גודארד, איש להקת הוט צ'יפ, היה עסוק השנה. גם הרכב צד בשם Two Bears וגם פרויקט סולו שהניב את השיר האדיר הזה, שחוזקו נסוב לא מעט סביב ולנטינה, הזמרת, שגם כתבה את המילים. וזה לטעמי הקטע הבולט של שני דובים מהשנה.

39. California Wives – Purple

שיר חמוד וסוחף מתוך EP בכורה משלהי 2010 של להקה שיקגואית, שמייצג לא רע את החן הרב שלה. יש מצב שהם עוד יגדלו ויפרחו.

38. Adele – Set Fire To The Rain

הזמרת הבולטת של השנה ללא עוררין, שבשבוע שעבר עשתה היסטוריה והייתה לראשונה שבסיכום שנתי דורגה במקומות הראשון של מצעדי השירים, האלבומים והאמנים בארה"ב. אז כן, אין בה יותר מדי ייחוד. בנישה שלה היא נשמעת מיושנת למדי, במיוחד ביחס לגרוב העצל של איימי וויינהאוס ז"ל, והאלבום השני שלה לא מאוד מעניין ובטח לא מחדש דבר. אף על פי כן, הוא טוב מקודמו בעיניי וגם סיפק את השיר הזה, שבהחלט אהבתי מאוד השנה.

37. The Shoes – Cover Your Eyes

מהמרעננות הרשמיות של השנה, צמד אלקטרו-פופ צרפתי שהוציא השנה את אלבום הבכורה המוצלח שלו, ובתוכו זה, שאני אוהב במיוחד את גרסת הקליפ שלו (NSWF). וגם זה מעולה.

36. deadmau5 – HR 8938 Cephei

אני מת על מינימל האוס/טכנו, ואחרי שהתאהבתי בקטע הזה גיליתי שהוא קרוי על שם כוכב אקראי. יש בזה משהו מאוד יפה וסמלי, גם כי המוזיקה מתאימה לגרמי השמים וגם כי אני בטוח שדדמאוס מנסה לומר משהו על בדידותם של הכוכבים הנטועים למעלה לבדם.

35. Oh No Oh My – Walking Into Me

להקה טקסנית עם אלבום שני, ומתוכו השיר המתוק והעדין הזה. די מושלם לבוקר.

34. Fleet Foxes – Helplessness Blues

שיר מקסים שמייצג נאמנה את האלבום השני של הפולקיסטים המזוקנים מסיאטל, שיצא השנה. כולו ענוג ומומלץ.

33. Raphael Saadiq – The Answer

תמיד אהבתי את רפאל (במלעיל) צדיק מבחינה מוזיקלית ובאותה מידה תמיד הצטמררתי ממילותיו האיומות. תמיד פשטניות, דידקטיות, מטיפניות. השיר הזה לא שונה מהבחינה הזו, אבל הוא כל כך מרהיב ויפה מוזיקלית, וכה עמוס בנשמה, עד שקל יותר להתעלם מפגמיו.

32. Death Cab for Cutie – You Are A Tourist

אהבתי כמה דברים של דת' קאב פור קיוטי באלבומים האחרונים, אבל מזמן כבר לא התחברתי כך לשיר שלהם. לפחות מאז "פגשי אותי בנקודת השיוויון" מ-2009 P:. זה אמנם רחוק שנות אור מיחסי כלפי Transatlanticism, אבל מדובר בשיר כה מתוק שאני לגמרי אוהב ומחובר אליו. הקליפ הזה היה קוריוז, הוא הראשון שצולם לייב, טייק אחד (אבל מספר מצלמות) וניתן היה לצפייה באינטרנט בשעת צילומו. מה שרואים בקליפ זה מה שצולם ללא תיקונים מאוחרים. והנה ההוא מאז.

31. Emeli Sande – Heaven

לא ברור איך הפכה אמילי סנדיי הסקוטית לכזו זמרת עולה שמשתתפת בכל כך הרבה שירי פופ בבריטניה, הקול שלה רחוק מלהיות מרשים והיא תמיד נשמעת כאילו היא מתאמצת וחסרת אוויר (יש מצב שמגנטיק מן השתמשו בה ב-I Need Air בגלל האירוניה?). אבל מה, השיר הזה, שהיה הסולו הראשון שלה, הוא בעיניי פופ שנוטה לשלמות. יפה לכל אורכו ועוד מגיע לקתרזיס בדקה האחרונה. וגם זה מצוין.


by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *