פעמיים כי קליפ

במין צירוף מקרים מופלא שכזה, קפצו עלי אתמול שני קליפים חדשים של שניים מהאמנים האהובים עלי ודרשו תשומת לב. והנה הם לפניכם: קודם כל, הקליפ הראשון של אטליז, להקה שכבר כתבתי והמלצתי עליה כאן כמה וכמה פעמים. הקליפ מבשר על כך שמועד יציאתו של האלבום הכה-מצופה של הלהקה הזו הולך ומתקרב אלינו. יש כמה דברים ששימחו אותי בקליפ הזה: אחד, שהוא נעשה לאחד השירים האהובים עלי של הלהקה; שני, שניכר שהבימאים שלו (יובל ומירב מתן) הושפעו מעבודותיו של מישל גונדרי. יותר מזה, למעשה נדמה שהקליפ ממש נעשה בהשראת הסרט "מדעי החלום", אך כבר סופר לי שהעבודה על הקליפ נסתיימה בדיוק כשהסרט של גונדרי הגיע לארץ, כך שהדמיון הוא מקרי. כך או כך, גונדרי הוא במאי שכדאי לשאוב ממנו וזהו צעד חיובי קדימה, לדעתי, לעולם הקליפים הישראלי.

השני הוא קליפ חדש מתוך האלבום האחרון של ווירד אל ינקוביק. זהו כבר השיר התשיעי מתוך האלבום שזוכה לקליפ משלו, כך שנותרו רק עוד שלושה שירים לפני שהאלבום כולו יהיה מכוסה. השיר הזה הוא Trapped in the Drive-Thru, הפרודיה על "לכוד בארון" של אר. קלי. אורכו של השיר הוא כמעט 11 דקות, ולמרות שבקליפ לא קורה משהו ממש מעניין (וזה גם, בעצם, הרעיון) הוא בכל זאת מהווה ליווי משעשע לשיר הכי מצחיק ומטורף באלבום הזה. אין לי ספק שהסיבה העיקרית לכך שאני כ"כ אוהב את השיר, היא הניגוד בין העלילה ה"משעממת" שחיבר ינקוביק, לבין הלחן של אר. קלי וההגשה ההיסטרית של ינקוביק, שצועק ומתרגש כאילו מדובר במלחמת עולם שלישית. אבל בסה"כ הוא והאישה נסעו לקנות המבורגר. (ואגב, אין צורך להכיר את המקור כדי להנות, אבל אם בכל זאת בא לכם אז לכו לחלק הראשון בסאגה של אר. קלי)


Posted

in

,

by

Comments

4 תגובות על “פעמיים כי קליפ”

  1. תמונת פרופיל של שחר

    אל ינקוביק השאיר אותי מפרפר על השטיח (היית מאמין שראיתי עד הסוף? הסקרנות הרגה אותי). לעשות טמטום במשך כל כך הרבה זמן זאת חכמה גדולה באמת.

  2. תמונת פרופיל של פרנק
    פרנק

    היית מאמין שגם אני ראיתי עד הסוף?
    טוב, אולי זה בגלל שאני אוהב את השיר כ"כ…

  3. תמונת פרופיל של חולוני
    חולוני

    קליפ ענק של איטליז. גם של ווירד אל אחלה.

  4. תמונת פרופיל של נעה
    נעה

    הקליפ של איטליז יפהפה.
    וצחקתי ממש מהקליפ של ווירד אל 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *