תנו לגדול בשקט

פורסם לראשונה בפייסבוק 4/8/2020

גידי גוב בן 70. אם תנסו לעבור על הדיסקוגרפיה המלאה שלו בשירותי הסטרימינג השונים, יהיה אלבום אחד שלא תראו שם. זה האלבום השלישי שלו, "תנו לגדול בשקט". כנראה שחלק מהאנשים גם לא יחשיבו אותו כאלבום "אמיתי" כי הוא אלבום ילדים, וגם כי לפחות באופן חלקי, הוא אוסף. ב-1985 החליטו לאסוף לאלבום אחד את שירי הילדים ששר גוב, בעיקר לפסטיבלי הילדים, ובין לבין לשבץ קטעי קישור של גידי מדבר עם ילדים ומספר סיפורים. את התוצאה הוציאו גם בספרקלטת, עם התקליט כולו מתומלל עם ניקוד (כולל קטעי הקישור) ואיורים יפים. הספרקלטת הזה הגיע גם אלי, כנראה לא הרבה אחרי שיצא. הייתי בן 5 או 6.

איכשהו לא הייתי ילד שגדל על תקליטי ילדים. את האלבום של הכבש ה-16 למשל, פגשתי לראשונה בשלב הרבה יותר מאוחר, אבל את ההרכב גיליתי לראשונה בזכות האלבום הזה של גידי. כשהייתי ילד לא היה לי מושג שזה אוסף וגם לא היה לי אכפת; אהבתי את כל השירים ואת קטעי הקישור ושמעתי אותם בלופים עד שידעתי אותו בעל פה. השירים האלה צרובים אצלי בדי.אנ.איי. גם הקלאסיקות, כמו "איך שיר נולד" ו"תנו לגדול בשקט", וגם שירים ש(כביכול) פחות מוכרים, כמו "הופה היי", שכתב יגאל בשן עם מילים אחרות ומעט נוגות, וגידי שר במקור, לפני שהוא הפך לשיר הנושא של שלישיית הופה היי. או "הו מה יהיה", תרגום של אהוד מנור לשיקו בוארקי, שהיה סוגשל חלק מהגל הברזילאי ששטף את המדינה באותה התקופה. וגם השיר הנהדר "חורף", או "כשאהיה גדול", שיר הרגאיי של הכבש, אחד השירים שאני הכי אוהב באלבום הזה, שלא נכלל בתקליט שלהם אבל כן במהדורת הדיסק.

כל השירים האלה מאוד יפים, גם המילים וגם המנגינות. ובכולם יש עיבודים יפים, בשלל סגנונות וקצבים, בחלקם יש תזמורות. אז אני שמח ש"תנו לגדול בשקט" היה האלבום הראשון שאהבתי בחיי, כנראה לפני שהכרתי את המילה "אלבום". זה היה כרטיס כניסה יפה לעולם המוזיקה, שהראה לי ששירים יכולים להגיע בכל מיני צורות וללחוץ על כל מיני רגשות. והקרדיט מגיע לכל הכותבים והמעבדים שמאחורי הקלעים, אבל כמובן שכל זה לא היה קורה בלי ההגשה של גידי גוב, ששמעתי וקראתי כבר אינספור סופרלטיבים עליו בשבוע האחרון, כי אין מה לעשות, הוא נגע בחייהם של כלכך הרבה אנשים פה. ונכון, לגידי לא היה מעולם "קול של זמר", אך תמיד יש לו את ההבעה והגישה הנכונות לכל שיר ושיר. וזה אחד מהמפתחות לסוד הקסם שלו.

אז את "תנו לגדול בשקט" – האלבום – אין בסטרימינג, אבל עכשיו יש אותו ביוטיוב! (לפחות עד שיסירו. מקווה שלא יסירו). האזינו לכולו כאן:

עדכון 2024: עכשיו האלבום גם בסטרימינג! בגלל ענייני זכויות ויוצרים, אפשר להאזין לו במלואו רק כפלייליסט, ממש כאן

טריוויה לחפרנים: כשהתקליט יצא ב-85' הוא כלל 8 שירים ו-10 קטעי קישור, וזו גם הגרסה של האלבום שהועברה מאוחר יותר לדיסק. אבל בגרסת הקלטת נוסף שיר ("עם כל החבר'ה") ולפניו סיפור ("האריה שרצה להיות עם החבר'ה"). בלינק הזה תמצאו את הגרסה המלאה ביותר של האלבום, כפי שהופיע על גבי הקלטת.


Posted

in

by

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *