מאה השירים שיאדו הכי אהב ב-2011: חלק שישי

להורדה – מקומות 50-41.
כל שירי המצעד שעלו עד היוםגם ביוטיוב!

חלק ראשון | חלק שני | חלק שלישי | חלק רביעי | חלק חמישי
חלק שישי | חלק שביעי | חלק שמיני | חלק תשיעי | חלק עשירי

50. St. Vincent – Cruel

חמישים הגדולים! הם נפתחים עם סנט וינסנט על לחייה השקערוריות להפחיד, שיר מענג ביותר מתוך אלבומה השלישי שיצא השנה. הקליפ אניגמטי ומוזר.

49. Robyn – Call Your Girlfriend

לא טרחתי להקשיב לאלבום השלם של רובין שיצא בשנה שעברה, הסינגלים ששמעתי לא עשו לי חשק, אבל השנה יצא השיר הזה כסינגל וכבש את לבי. פופ נהדר למילות "זרוק אותה בשבילי, אבל עשה את זה באלגנטיות". אני גם מאוד אוהב את הקליפ, שילוב של טייק אחד – שיטה חביבה עלי מאוד בקליפים – ושל ריקודים שקצת מהפנט לצפות בהם, ונראים כמעין מחווה לקליפים של סוף האייטיז ותחילת הניינטיז. מסתבר שגם לוק פרחולי ונענועים טראשיים עושים את העבודה.

48. David Guetta feat. Sia – Titanium/ Rihanna – We Found Love ft. Calvin Harris

 אה, הנה הגיע הטוויסט הראשון במצעד. את המקום הזה חולקים שני שירים שאהבתי באותה מידה וחולקים את אותם מאפיינים, דאנס אופטימי ומשובב עם מילים מעודדות.
1) הרבה אסונות המיט עלינו דוד גואטה – כך אני אוהב לקרוא לו – בשנים האחרונות, מרחק רב מהחן שאפיין אותו בתחילת דרכו. אולי זו העובדה שסיה משתתפת בשיר הזה, שגם כתבה את מילותיו הפשוטות והיפות שאני כה אוהב, אבל הוא נהדר בעיניי ומצליח לשקם במעט את רמיסת דמותו כזונת פופ מהדרג הבזוי ביותר. אגב, ישנה גרסה שבה את סיה החליפה מרי ג'יי בלייג'. עם כל חיבתי אליה, אני שמח שהגרסה של סיה היא זו שנכנסה לאלבום.
2) שילוב מהודק של קלווין האריס, שאני לא בטוח שמישהו בכלל הכיר אותו בארה"ב לפני כן, וריאנה, שהניבה להיט ענק-בצדק. איזו מגניבה היא שהיא מעשנת כך בקליפ? אני שוקל להתחיל גם.

הנה גרסת מרי ג'יי בלייג' ל"טיטניום". וגרסה רוקית של סיה בהופעה חיה, שממחישה שפשוט מדובר בשיר טוב.

47. Wavves – Green Eyes

להקת סרף-פאנק חמודה מסאן דייגו שלא הכרתי לפני השנה. השיר הזה הוא האהוב עלי ממה ששמעתי מהם, מתוך אלבומם השלישי, שיצא ב-2010.

46. Active Child – Hanging On

האפרוח הג'ינג'י הדוד-ד'אורי הזה שקורא לעצמו "ילד פעיל" הוא בעצם בחור מלוס אנג'לס בשם פאט גרוסי, שמשוטט במחוזות אייטיזיים מאוד יפים באלבום הבכורה שלו, בעודו מנגן עלי נבל, אם כי אני מוכרח להודות שאני לא יכול לצרוך את זה במנות גדולות. הוא מזכיר לי מאוד את אמני 4AD של פעם, כדוגמת This Mortal Coil וקוקטו טווינז, ולפרקים גם את ביורק וג'יימס בלייק, שאותו הוא חימם במסע הופעות השנה. זה השיר שהכי אהבתי מתוך האלבום.

45. We Were Promised Jetpacks – Medicine

הלהקה בעלת השם הכי מגניב כרגע עם אלבום חדש, שני, שלא מאוד הרשים אותי, אבל השיר הזה שמתוכו מגניב ביותר. עם זאת, הוא לא מתקרב לקרסולי זה מאלבום הבכורה.

44. Cults – Abducted

אחד מההרכבים החדשים המדוברים של השנה, צמד ניו יורקי שהוציא השנה אלבום בכורה מוצלח. השיר הזה מעולה במיוחד.

43. Young Buffalo – Catapilah

להקה סופר-חמודה מאוקספורד. הם נשמעים מאוקספורד האנגלית, אבל הם בעצם מאוקספורד של מיסיסיפי, ארה"ב, עם שיר שהסב לי הרבה נחת השנה. הם מזכירים לי קצת את ומפייר וויקנד, שבמקרה אוחזים בשיר בשם "אוקספורד קומה". אבל הנה "דודנים", המקום ה-12 במצעד שלי בשנה שעברה.

42. Chris Brown Feat. Benny Benassi – Beautiful People

אני לא מבין למה אנשים עדיין מתרועעים עם כריס בראון. מוכשר ככל שיהיה, יש כשרוניים כמותו שאינם מכים את בנות זוגם או מאבדים את עשתונותיהם באלימות מול המצלמות. בכל זאת בחר הדי ג'יי המעולה בני בנאסי (כמו גם אמנים רבים שמתארחים בקליפ הזה), הזכור בעיקר מתהילת Satisfaction, לשתף עמו פעולה באחד משירי אלבומו הנוכחי. ומה לעשות, מדובר בקטע נהדר. ועוד אחד מעולה מהאלבום הזה.

41. Arcade Fire – Speaking in Tongues (feat. David Byrne)

שיר נורא יפה עם קולות רקע של דיוויד ביירן, אחד משניים שנוספו השנה לגרסת הדלוקס של אלבומם הנפלא מ-2010, The Suburbs (השני פחות יפה). השנה אהבתי את האלבום הזה אף יותר מאשר בשנה שעברה, למרות שגם אז חיבבתי אותו לא מעט, כך שמיקומם במצעד עם שיר חדש הולם מאוד.


by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *