אתה באקדמיה, כפרה!

875210.jpg

1. סביר להניח שרובכם מכיר את הסיפור של קארן קארפנטר (קרן קרפנטר) שהפכה לכוכבת ענק עם אחיה בתור ה- Carpenters ומתה מאנורקסיה. לאחרונה גיליתי את קיומו של סרט שנעשה ב-87‘ ומתאר את הסיפור בדרך לא שגרתית: את כל הדמויות מגלמות בובות ברבי. למרות שזה נשמע כמו בדיחה, המטרה הייתה רצינית דווקא – להעביר את הרגשת הבדידות של קארן קארפנטר ולהעלות את המודעות לאנורקסיה. זמן קצר אחרי שהוקרן בפסטיבל הסרטים בטורונטו, נאסר הסרט להפצה מכל סוג מכיוון שבמאי הסרט לא הסדיר את עניין הזכויות על שירי הקארפנטרז שהופיעו בסרט. הודות לדבר הזה שקוראים לו ”אינטרנט“ כולנו יכולים לצפות בו חינם, ולא צריך אפילו להשתמש בתוכנת שיתוף קבצים כדי להוריד אותו [עדכון 2013: לינק חדש]. אני ממליץ להוריד ולצפות, למרות איכות הוידיאו הגרועה שדווקא תורמת לאווירת המחתרתיות/חתרנות של הסרט. ההורדה זמינה בזכות אתר מעניין בשם Illegal Art.
2. אני לא יודע כמה זמן זה כבר קיים, אבל ה- MP3 Blogs הוא קונספציה מבורכת שכאילו הומצאה במיוחד בשבילי. אלה הם בלוגים שמוקדשים כמעט אך ורק למוסיקה, כשעיקרם הוא בפרסום אמפי3ים לזמן מוגבל. לא תמצאו כאן מוסיקה של אמנים גדולים ומצליחים אלא מה שנקרא ”מוסיקה אלטרנטיבית“ שזה אומר בעיקר דברים שנעשים בשוליים (יחסית) ולא זוכים להרבה חשיפה. לפי הבנתי, חברת תקליטים אחת כבר הבינה את הפוטנציאל הגלום בדרך כזו של פרסומת והיא מעודדת להפיץ שירים של אחד האמנים שלה בבלוג מסוים. אני מבסוט כי ככה גיליתי את Ugress. אז אם גם לכם יש את הצורך בלשמוע משהו חדש שאתם לא מכירים מידי פעם, תנו קפיצה ל- MP3Blogs Aggregator שמרכז חלק גדול מהבלוגים המדוברים. והצעד הבא – מתי יהיה בלוג אמפי3ים ישראלי?

875215.jpg

3. אחרי תקופה של הפסקה, חזרו הבילויים להופיע, בלי כרובי אבל עם ארבעה שחקני חיזוק אחרים: מאיה דוניץ על הקלידים; יוני סילבר בכינור וכלי נשיפה; שחר חזיזה בתופים; ודיג‘יי סקולמאסטר (מרדיוטריפ) על הפטיפונים (הקרדיטים באדיבות MOOMA). לשחקני החיזוק לבדם ניתן השם ”תזמורת אלטלנה“. ראיתי את המופע החדש והופתעתי מהרבה דברים. קודם כל, פעם ראשונה שאני רואה מישהו מנגן על כינור כאילו היה גיטרה. דבר שני, פעם ראשונה שאני רואה מישהו מנגן על סקסופון וחצוצרה בו זמנית! (לשני ההישגים האלה אחראי אותו יוני סילבר) בנוסף, הפתיע אותי צירופו של דיג‘יי שמעטר את השירים בסקרצ‘ינג. זאת הפעם הראשונה שאני רואה להקת רוק משתמשת בפטיפונים כחלק אינטגרלי מההופעה (למרות שאני בטוח שכבר עשו את זה לפניהם). ולסיום, הפתיעה אותי המוסיקה. השירים החדשים שלהם רציניים יותר והרבה יותר אפלים. העיבודים גורמים ללהקה להגיע לרמה של פסיכדליה בחלק מהשירים, ואני אוהב את זה מאוד. יש לי חיבה לאנשים שמתקדמים, לוקחים את מה שהם עושים לכיוון ספציפי ולא דורכים במקום. וחוץ מזה, אני אוהב אווירה, ומזה יש בשפע במופע הזה.
4. (תודה לקולקטיב של קונספציה על הלינק הבא)

875218.jpg

חובבי פוטושופ מהאתר Something Awful החליטו לבדוק מה קורה כשמחליפים את שם הסרט בכרזות הפרסומת בתיאור מילולי (בד“כ) של מה שרואים בפוסטר. התוצאה משעשעת.
5. ולסיום… ההידרדרות במצבו הבריאותי של ערפאת וסמיכותה לתאריך הלועזי הנוכחי יכולים להוביל למסקנה המתבקשת שייתכן שראש הממשלה הנרצח רבין יצטרך לחלוק את יום הזיכרון שלו עם זה של מי שחתם איתו על הסכם אוסלו. האם נהיה עדים היום לסימטריה היסטורית?
(ותודה לאביבית)


Posted

in

, ,

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *