גפרורים 21.10.2013

gafrurim_500
גפרורים (גם באייקסט) הוא ניסוי חדש מבית הקונכיה, שמטרתו היא לגרום לי לייצר תכנית חדשה בכל שבוע. הכלי הראשון שאני משתמש בו כדי לעשות את זה הוא לקצוב את התכנית בחמישה שירים בלבד, כי כשזה קצר אני (כנראה) יכול לעמוד בזה. אז ככה זה מתחיל ונראה איך יתקדם. יש לכם הערות, הארות, טענות, הצעות לשיפור? אל תהססו לחלוק אותן איתי!
להורדה ולהאזנה:

התמונה לקוחה מהמאגר החינמי morguefile
פותחים עם דאפט פאנק שעשו הרבה רעש עם האלבום החדש שלהם, Random Access Memories, שיצא במאי. האלבום שווק בעזרת שיתופי פעולה עם מוסיקאים בולטים כמו ג'יורג'יו מורודר ופארל וויליאמס, אבל הקטע שאני הכי אהבתי הוא דווקא קטע אינסטרומנטלי בשם Motherboard, שמצד אחד מזכיר את הדברים האווירתיים יותר מהאלבום השני שלהם, Discovery ומצד שני לא ממש דומה לשומדבר שהם עשו עד היום. בקיצור, קטע יפה.
ממשיכים עם גונזלס, מוסיקאי קנדי מופרע ומאוד מגוון שכיף לעקוב אחריו, ובמקרה גם השתתף באלבום החדש של דאפט פאנק. בשנה שעברה השמעתי הרבה קטעים מהאלבום The Unspeakable Chilly Gonzales שגונזלס הכריז עליו כ"אלבום ההיפ-הופ התזמורתי הראשון". הנה שיר שהוקלט במסגרת סיבוב הופעות עם תזמורת לכבוד האלבום הזה. זהו עיבוד מיוחד לתזמורת של אחד השירים הכי מגניבים שלו, במקור מהאלבום Presidential Suite שיצא ב-2002: קח אותי לברודווי.
עמית ארז אנד דה סיקרט סי: מי שעוקב אחרי הקונכיה יודע שעמית הוא חבר ותיק שלי והקונכיה מלווה אותו כבר הרבה שנים. לפני שנה בערך הוא הוציא יחד עם הלהקה החדשה את האי.פי. Not About Us שנתן את הפריוויו לאלבום המלא, שעליו הם עבדו בשנה האחרונה. ובקרוב מאוד האלבום הזה יוצא ולפני שלושה ימים יצא הסינגל הראשון מתוכו, Afterlife. בעמוד שלהם בפייסבוק תוכלו למצוא הורדה חינמית של השיר הזה וגם שני רמיקסים שעשו יואב בריל ונועם הלפר מקיצו.
הבילויים הוציאו לפני חצי שנה בערך את האלבום השלישי שלהם. לא מזמן הם סיימו סיבוב ההופעות המצליח שהם עשו כדי לקדם את האלבום הזה, אבל יש עוד הזדמנות לראות אותם בהופעה במסגרת פסטיבל הפסנתר בסוזן דלל. הם קוראים לזה מופע פסנתר בשחור-לבן וזה יקרה ב-7 בנובמבר. אחד השירים הכי טובים מהאלבום האחרון שלהם הוא שיר הנושא – "הורה הסלמה".
לקטע הקצר לקראת סיום קוראים Montage (Even Rocky Had A) והאחראי ליצירתו הוא עוד חבר טוב שלי, ארז קריאל. ארז יצר אותו במיוחד עבור סרט קצר שהשתתפתי בעשייה שלו לאחרונה. זה היה השיר החמישי שלנו והבטחתי לכם רק 5 שירים אבל אני כבר הולך לשבור את המילה שלי. שיר בונוס אחד לזכרו של אליוט סמית' שהלך לעולמו ממש היום לפני 10 שנים. מסיימים עם Waltz #2 (XO) מתוך האלבום XO.


Posted

in

by

Tags:

Comments

3 תגובות על “גפרורים 21.10.2013”

  1. תמונת פרופיל של ניימן

    נהדר. וטוב שאתה מלווה כל שיר בטקסט.
    דווקא הקטע הראשון קצת התפספס לי בעשרות (לא צוחק) הפעמים שהאזנתי לאלבום החדש של דאפט פאנק. כמו כולם, גם אני חושב שהוא נהדר ויכול להרכיב טופ-5 רק משירים שאהבתי ממנו.

  2. תמונת פרופיל של קובי
    קובי

    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *