המדריך למשתמש בראפידשר/איך מוצאים דיסקים להורדה

חשוב: איך לא נהיה חרא של אנשים
מי שקורא את עונג שבת, שם לב אולי שבחודשים האחרונים אני משתתף בפינת "מאותגרי הסולסיק", שבה ניתנים לינקים להורדות של אלבומים שלמים, בד"כ באמצעות שירותי הורדה כגון Rapidshare או Megaupload. מאז שהתחלתי לגלוש בבלוגים שמוקדשים לדבר הזה לפני קצת יותר מחצי שנה, אני בקושי משתמש בסולסיק. ההורדה דרך האתרים האלה היא מהירה מאוד (כ-10 דקות לדיסק) ונטולת חיפוש. פשוט לוחצים ומורידים. לאחרונה קיבלתי פניות מכמה אנשים ששאלו אותי איך מוצאים את ההורדות האלה, אז החלטתי לתת כאן את ההסבר המלא:

rapidshare.jpg

קודם כל, הוראות שימוש בראפידשר, למי שלא מכיר. העמוד הראשון שאתם מגיעים עליו אחרי הלחיצה על הלינק, מציגה בפניכם טבלה שבה אתם צריכים לבחור אם אתם מורידים כמנויים או כמשתמשים חינמיים (או "חופשיים"). אתם צריכים ללחוץ על הכפתור FREE ואז תגיעו לטיימר שיבקש מכם לחכות 2 דקות בערך. אחרי ההמתנה, יופיע מלבן ובתוכו הרבה אותיות ומספרים. משום מה הם מַקְשים בזמן האחרון, אבל מה שאתם צריכים לזהות זה קוד של 4 אותיות ומספרים שמופיעים בגדול בתוך המלבן. אחרי שתזינו אותו, יקפוץ לכם חלון להורדת הקובץ. יש לציין שאי-אפשר להוריד משירותים אלה באמצעות מנהלי הורדה כגון FlashGet. עכשיו אתם רוצים להוריד עוד קובץ, אך אבוי! האתר טוען שהורדתם מספיק בשביל שעה אחת, ועכשיו תצטרכו לחכות שעה שלמה. האתר מזהה אתכם לפי כתובת IP, שמשתנה בכל פעם שאתם מתחברים לאינטרנט. כך שאם אתם רוצים להוריד יותר מקובץ אחד ברצף, אתם רק צריכים להתנתק ולהתחבר שוב. לא אפרט על איך זה עובד באתרים האחרים, כי העיקרון הוא דומה בכולם, וגם כי אני מעדיף את ראפידשר כי אין עליו מבחינת מהירות. אני ממליץ גם לכם לחפש לינקים של ראפידשר.

tofuhaus.jpg

אוקיי, אז הבנו איך מורידים (וזה גם די פשוט). אבל איפה מוצאים את הלינקים? המקום הראשון שאני הולך אליו כדי לחפש הוא בלוג בשם totally fuzzy. לא בדיוק בלוג במובן המקובל, זהו מקום אליו עולים לפחות פעם בשעה ובד"כ יותר מזה, לינקים לבלוגים שהתעדכנו לאחרונה עם הורדות של אלבומים מלאים. כשאתם מגיעים לעמוד הראשי, תוכלו לשזוף עיניכם ברשימת הדיסקים שעלו בשעות האחרונות. אם אתם מחפשים משהו ספציפי (וסביר להניח שזה המצב), אז יש תיבת חיפוש בצד. שימו לב – החיפוש הוא לא בבלוגים אליהם "טוטאלי פאזי" מלנקק, אלא חיפוש בפאזי עצמו. שימו לב 2 – אתם צריכים לבדוק באיזה תאריך נכתב הלינק בפאזי, כי הלינק שהוא נותן הוא לעמוד הראשי בבלוג ההורדות, ולכן אתם צריכים לחפש את התאריך לבד. דוגמה: אתם מחפשים את הדיסק Looking in the shadows של להקה בשם The raincoats. החיפוש הוביל אתכם לפוסט הזה בפאזי שבו יש לינק לבלוג של regnyouth. אך אבוי! אתם לוחצים על הלינק ואין שום זכר למעילי הגשם. אם תחזרו לרגע לפאזי, תגלו שהלינק ניתן בתאריך 23 ליוני, שזה לפני יותר מחצי שנה. אגב, בד"כ לינקים מתאריכים כאלה לא יעבדו, כי ראפידשר וגם אתרי השיתוף האחרים מוחקים קבצים אחרי חודש או חודשיים שהם לא בשימוש. אבל תמיד שווה לנסות. אז מחפשים את התאריך אצל regnyouth, מגיעים לדיסק ו… הפתעה! הלינק עובד, איזה כיף. יכול להיות שההסבר נראה קצת מסובך, אבל אם תנסו תראו שזה באמת לוקח 2 דקות.
ספרו לי בתגובות איזה דיסקים מגניבים מצאתם!
אפשר להוריד עוד דברים חוץ מדיסקים, חפשו כאן; (נסגר)
אצל קסטה ילמדו אתכם שאפשר לחפש בגוגל בלי צורך באתרים או תוכנות נוספות;
ונסו גם את מנוע החיפוש הנסיוני שיצרתי לחיפוש בתוך בלוגים שמשתפים אלבומים.


Posted

in

by

Tags:

Comments

8 תגובות על “המדריך למשתמש בראפידשר/איך מוצאים דיסקים להורדה”

  1. תמונת פרופיל של דייב דנ

    ווואו, תודה זה אחד מהדברים הנחוצים ביותר שקראתי בזמן האחרון. אני מקווה שאני לא אקדיש עכשיו את שארית חיי לחיפוש דיסקים ברשת. (בעצם זה מה שעשיתי עד עכשיו).

  2. תמונת פרופיל של ניצן
    ניצן

    תודה רבה. אתה איש יקר.

  3. תמונת פרופיל של רנן

    אתה תותח. כרגיל.

  4. תמונת פרופיל של נדב
    נדב

    טיפ קטן ושימושי – למשתמשי המקופף (greasemonkey) – יש סקריפט שנקרא rapidshare helper בכתובת http://userscripts.org/scripts/show/6763
    הוא מסיר את כל הממבו-ג'מבו ופשוט מוריד את הקובץ. כמובן שהוא לא מספק פתרון לעניין ההורדות במקביל וההמתנה לאחר הורדה… יום יבוא…

  5. תמונת פרופיל של חולוני
    חולוני

    לי בכלל אין לי סולסיק, כבר יותר משנה אני מוריד אלבומים אך ורק מבלוגים.

  6. תמונת פרופיל של יותם הלא קדוש
    יותם הלא קדוש

    לי יש סולסיק ולפני שהתחלתי לוריד מבלוגים הורדתי כבר די הרבה דברים מהסולסיק. התחלתי להוריד מבלוגים ממש במקרה כשחיפשתי דאב בגוגל וגוגל הביא אותי לבלוג mp3 בשם rockers radio (כבר לא פעיל אז אני לא נותן לינק) שממנו, בעזרת הלינקים לבלוגים אחרים, התחלתי להתוודע לאפשרות הזאת.
    בדרך כלל אני מוריד רק דברים שאני רוצה אבל 1. לא יכול להשיג בארץ או 2. יכול להשיג בארץ אבל עכשיו הם יקרים מדי בשביל הכיס שלי.
    לפני חודש או משהו מצאתי בלוג mp3 ששמו הוא discos ocultos ומי שכותב אותו התחייב לתת סקירה על 350 קלאסיקות מוזיקליות מודרניות (שיש שם הרבה דברים מה 60-70 שרובם לא ממש מוכרים או לא היו מוכרים לי קודם) ועכשיו הוא נמצא במספר ה133 ובין האלבומים שהוא ממספר הוא נותן גם אלבומים אחרים (לא מזמן הוא הביא את barret ואת the madcap laughs של סיד בארט, לדוגמה) – מומלץ!
    http://blaucomunicaciones.com/blogs/discosocultos/

  7. תמונת פרופיל של יוסי
    יוסי

    יש ב ddlil_dot_com מלא דברים….אבל הכי חשוב !!! יש הסבר איך לבטל את ההמתנה ולהוריד במקביל…

  8. תמונת פרופיל של simcha
    simcha

    אתה תותחחחח אין אין עליך!!!!!!! תודה רבה מעכשיו אני אדע מה עושים בתודה
    מוריד מתחיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *