אקסטרה פטריק

1. רימייק אמריקאי לסדרה בריטית הוא דבר שלא כ"כ מובן לי. הרי בשתי המדינות מדברים אנגלית, לא? אז בסדר, אני יודע שאמריקאים לא מתים על מבטא בריטי ויש מי שטוען שהם בכלל לא מבינים אנשים שמדברים במבטא הזה. ויש גם הבדלי תרבויות, זה נכון. אבל ההומור הבריטי (וגם הדרמה, אני מניח) הוא כל כך ייחודי דווקא בגלל התרבות הבריטית וברגע שאתה מוציא את זה מההקשר המקורי, זה מאבד מהטעם שלו. שלוש סדרות שאני מכיר שנכשלו במעבר לארה"ב הן Red Dwarf (ננס אדום), Cold Feet (רגליים קרות) ו-Coupling (זיווגים). סדרה אחת שעשתה את המעבר מצויין היא The Office (המשרד). בבריטניה הסדרה כבר הפכה מזמן לפולחן, ולארה"ב היא הגיעה לפני שנה וחצי ועכשיו משודרת שם העונה השלישית. אני משלים בימים אלה את העונה השניה ומאוד נהנה. כמעט כל הסדרה מבוססת על המצבים המביכים אליהם נכנסת הדמות של סטיב קארל המצויין, ולמרות שאני בד"כ לא אוהב סדרות שמבוססות על סוג ההומור הזה, ב"משרד" הם עושים את זה ללא האכזריות שמאפיינת את "תרגיע", למשל. אגב, הסיבה לכך ש"המשרד" הצליח במקום שבו סדרות אחרות נכשלו, היא שיוצרי הגירסה האמריקאית השתמשו במודל הבריטי כנקודת פתיחה בלבד, והמשיכו משם לדרך עצמאית.
2. אני מתכנן להתחיל לצפות בקרוב במקור הבריטי של "המשרד", שיצא לאחרונה בדיוידי גם בארץ. אין לי ספק שאני הולך לאהוב את זה, גם בגלל שאני אוהב את הגירסה האמריקאית וגם כי גיליתי לאחרונה את הסדרה השניה של אותו צמד יוצרים, ריקי גרוויס וסטפן מרצ'נט. קוראים לה Extras והיא עוסקת בשחקן לא צעיר שמקבל רק תפקידים של ניצב בסרטים כי הסוכן שלו לא ממש מתאמץ כדי להשיג לו תפקידי משחק "אמיתיים". לבחור קוראים אנדי והוא נמצא רוב הזמן עם הידידה שלו מגי. הם אוהבים לחכות בין הצילומים ולהעביר ביקורת על אנשים אחרים שנמצאים על הסט, בעיקר כאלה ש"שונים" מהם בגלל צבע העור שלהם או כי יש להם מוגבלות כלשהיא. הסדרה אוהבת לעסוק בפוליטיקלי (אינ)קורקט ולא מהססת להכניס את הגיבורים שלה למצבים מביכים שוב ושוב. בכל פרק מתארח כוכב הוליוודי (או בריטי) שעושה מעצמו צחוק וממה שראיתי עד היום, כולם עמדו במשימה בהצלחה משעשעת ביותר. עכשיו כשאני חושב על זה, "ניצבים" יכולה להיות אחלה סדרה ישראלית. לתשומת לב היוצרים.
3. מאז ש"מסע בין כוכבים – הדור הבא" הלכה לעולמה, פטריק סטיוארט עשה בעיקר קולנוע. זה כולל בעיקר את סרטי סטאר טרק ואקס-מן, כמובן. אבל יש משהו צפוי ומשעמם בלראות אותו עושה שוב ושוב תפקידי מדע-בדיוני. לכן שמחתי לגלות אותו חושף את כישוריו הקומיים ב-American Dad, סדרת-האחות של פאמילי גאי. סטיוארט מגלם את הדמות הכמעט קבועה של הבוס של סטאן ב-CIA. האנימטורים גם ביססו את המראה של הדמות על זה של סטיוארט. ברוב הפרקים הדמות משחקת תפקיד משני, חוץ מפרק אחד נהדר שבו הדמות של סטיוארט עוברת לפרונט. הצד הקומי שלו נהדר בעיקר כי הוא בא בניגוד לפרסונה הרצינית שמזוהה איתו בסטאר טרק. הוא גם לא יפספס הזדמנויות לעשות צחוק מהתפקיד שפרסם אותו בכל העולם. כך, בקטע הזה מפאמילי גאי, ובקטע הבא מתוך Extras שהמשפטים האחרונים בו מרכיבים את הרגע האהוב עלי בסדרה כולה:


Posted

in

by

Tags:

Comments

5 תגובות על “אקסטרה פטריק”

  1. תמונת פרופיל של ערן

    אין ספק, היה שווה לראות את כל הקטע מ-Extras רק בשביל הסיום.
    אגב, זה מזכיר לי שפטריק סטיוארט הפגין כבר לפני כמה שנים כישורים קומיים מצוינים ב"של מי השורה הזו" – בגרסה הבריטית כמדומני.

  2. תמונת פרופיל של Jello
    Jello

    פשוט עצום. הקטע הזה מדהים. כמו שכתבו לפני, קטע הסיום של אקסטראז פה, היה פשוט חריג בגאוניות שלו.
    אני כל-כך אוהב לקרוא פה.

  3. תמונת פרופיל של amity
    amity

    לא מצליחה לראות את קטעי היוטוב שאתה שם פה… אפשר לקבל גם קישור?

  4. תמונת פרופיל של שחר

    ענק, פרנק, ענק…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *