2022 – זאת הייתה השנה שלי ברדיו

לפני הכל: בשנה האחרונה סיכמתי וסקרתי את שנת המוזיקה 1992 בפרויקט הניינטיז. על כך בפוסט נפרד.

וגם: ריכזתי את כל השירים (הזמינים) ששודרו בתכניות הרגילות של הקונכיה (כלומר ללא ספשלים) בפלייליסט אחד שאפשר להאזין לו בספוטיפיי וגם באפל מיוזיק. אין מכנה משותף לשירים, חוץ מזה שאת כולם אהבתי בשנה האחרונה ולכן הם שודרו בתכנית. אני רוצה שהפלייליסט השנתי הזה יהפך למסורת.

סוף שנה הוא הזדמנות טובה להסתכל אחורה על הדברים שעשינו, שאנחנו גאים בהם ורוצים לשתף עם אחרים. הפוסט הזה מתפרסם כי אני רוצה לשים זרקור על התכניות ששידרתי (כמובן) אבל גם כדי לעשות לעצמי סדר בפעילות שלי, כדי שאוכל לראות במקום אחד את כל מה שהספקתי בתקופת הזמן הזו, וכך אוכל לקבל פרספקטיבה וכיוון לגבי הדברים שארצה לעשות בעתיד. בשנה החולפת שידרתי 6 תכניות רגילות של הקונכיה, 6 ספשלים, ובפעם הראשונה התארחתי בתכנית אחרת של הקצה וערכתי את אלקטריק דרימז, של מורי ורבי קוואמי.

הקונכיה

פרק 301 – עם שיר הפתיחה של "שכונת חיים" (שאת מילותיו כתב יורם טהרלב, שהלך לעולמו בינואר 2022) וגם Tom Tom Club, Scorpions, Pretenders, אלי רוזן, Waterboys ועוד. (28/01/2022)

פרק 302 – עם שיר מצוין מאלבום האולפן האחרון של ה-B-52's שיצא ב-2008, שיר מ-1960 על רחוב דיזנגוף של הזמר והשחקן האמריקאי בייב וולאס, שירים מאלבום המופת של קווינז אוף דה סטון אייג' שחגג 20 לזכרו של מארק לנגן, קטע נהדר ונדיר של הג'אזיסט קורט רוזנווינקל ועוד. (25/03/2022)

פרק 303 – עם שיר של פו פייטרז ששר טיילור הוקינס (ועם פול מקרטני על התופים) לזכרו של טיילור הוקינס, ספוט על מוזיקה טובה מאוקראינה בעקבות המלחמה, יצירה אלקטרונית מ-1973 של אחד מחלוצי האלקטרוניקה הטורקית, הגרסה המקורית של שיר הפלאפל, צ'ילי גונזלס בשיתוף פעולה עם איש הטכנו פלסטיקמן, השמעה בלעדית למוזיקה מקורית מהפודקסט "שיר אחד" ועוד. (20/05/2022)

פרק 304 – עם שיר נפלא ומרומם של ג'אנל מונה מתוך סדרת אנימציה חינוכית בנטפליקס, אלקטרוניקה שהקדימה את זמנה מהשוויצרים Yello, אלקטרוניקה ישראלית מאייל שכטר, אלקטרוניקה יוונית מואנגליס, לזכרו, ועוד. (17/06/2022)

פרק 305 (15/07/2022)

פרק 306 (23/09/2022)

ספיישלים

שחזור המצעד השנתי הראשון של הקצה. הנה מה שקוואמי אמר על המצעד הזה: "בסוף דצמבר 2000 שידרתי את המצעד האלטרנטיבי השנתי הראשון של הקצה. זה היה מאד מיוחד בשבילי, הפעם הראשונה בה הרגשתי ממש גל של א/נשים שאכפת להם מהמוזיקה שהייתי משדר שם, שמכירות ואוהבים אותה עד כדי כך שהם גם בחרו בה למצעד שברור שיהיה חיזר בין שאר המצעדים בארץ". בשידור המקורי של אותו מצעד קטן אך מכונן, בשבילי וגם בשביל הרבה מאזינים אחרים, קוואמי שידר 12 שירים, אבל במייל שהוא שלח למאזינים היה פירוט של 30 שירים שהגיעו למקומות הראשונים. הרשימה הזאת ישבה אצלי במייל במשך 21 שנים עד שהחלטתי שאני חייב לעשות איתה משהו, והמשהו הזה היה לשדר את המצעד מחדש, בפעם הראשונה – במלואו, ובהשתתפות השדרניות והשדרנים שעושים את הקצה היום יחד עם קוואמי. התוצאה היא אחת התכניות שאני הכי גאה בהם עד היום. (2/1/2022)

30 שנה לתכנית ״י. שוורץ ומלחמתו בחיים״. "יוץ שוורץ" היא סדרה קצרצרה שתמיד הייתה מתחת לרדאר; הם עשו רק 3 פרקים וזה לא היה מספיק זמן כדי לצבור קהל, ובכל זאת כמה יחידי סגולה הקליטו, שמרו, ואז צפו שוב ושוב לאורך השנים כך שהיא הפכה לקאלט עבור אותם אנשים, ואני ביניהם. את הסדרה עצמה העליתי להורדה לבלוג הזה ממש לפני כ-15 שנים, ובעקבות הפרסום הזה הבמאי שחר סגל ראה אותה לראשונה אחרי הרבה שנים, ובהמשך פורסמה כתבה מיוחדת בעיתון הארץ שכתב נדב הולנדר, שבה שלמה בראבא שבר לראשונה את שתיקתו לגבי הסדרה, שהייתה חוויה טראומטית עבורו. לכבוד יום ההולדת ה-30 של הסדרה, הפקתי, ערכתי והגשתי את התכנית המאוד מיוחדת הזו, שעבורה התראיינו לשמחתי הרבה שתי דמויות המפתח המרכזיות בסיפור: שלמה בראבא ושחר סגל, שיחד יצרו את הסדרה והיו הכותבים הראשיים שלה. הצלחתי להשיג גם רשמים מארקדי דוכין ועמנואל הלפרין, מכוכבי הסדרה. הספשל הזה עלה גם כפרק הראשון בפודקאסט התרבות שהשקתי השנה. פרסמתי גם פוסט כאן בבלוג, על המקורות המפתיעים והמעניינים שמהם הגיעה המוזיקה שמשולבת בסדרה. (26/08/2022)

20 שנה לשנת הבאסטרד פופ, המאש-אפ והבוטלג, שבה התפוצץ בעולם ז׳אנר חדש ומופרע שפרץ את הגבולות היצירה ופתח דיון חדש על אמנות וזכויות יוצרים. פוסט שלם הוקדש לנושא הזה ממש כאן בבלוג. (21/10/2022)

אלקטריק דרימז של קוואמי מארחת אותי לשעתיים של מסיבת אייטיז. וזה היה כיף! צריך לעשות את זה שוב מתישהו. (21/07/2022)

לזכרו של מודי בר און: לקט של קטעים ושירים מתוך סדרת הדוקו המופתית ״במדינת היהודים״. פרקי הסדרה פורסמו בבלוג הזה לפני כ-15 שנה, כי אי אפשר היה לצפות בה בשומקום באינטרנט. למרבה השמחה, הסדרה עלתה לפני כמה ימים לאתר של כאן ארכיון והיא מופיעה גם באפליקציות של כאן. (17/06/2022)

לוגואים של דפש מוד לאורך השנים

לזכרו של אנדרו פלטשר מדפש מוד: סט עם הלא-להיטים שאני הכי אוהב של דפש מוד, שהוא בעצם שילוב של שני מיקסטייפים שפרסמתי בבלוג בעבר לכבוד הופעתם בישראל. (27/05/2022)

20 שנה לתכנית הראשונה של הקונכיה. תכנית מיוחדת ומורחבת בת 3 שעות, שבה שידרתי 40 שירים ששודרו בתכניות הקונכיה ב-3 וחצי השנים הראשונות שבהן שידרתי את התכנית ברדיו האינטרנטי Radi-Yo. השירים שבחרתי הם כאלה שמצאתי לבד או דרך חברים, ולא כאלה ששמעתי בערוצי תקשורת אחרים. כלומר, שירים שמבחינתי היו "בלעדיים" בתכנית שלי, כי אף אחד אחר פשוט לא הכיר אותם. אלה כמה מהשירים שהכי מסמלים עבורי את התקופה שבה התחלתי לעשות את התכנית הזאת ורדיו בכלל, ולכן זוהי אסופה מיוחדת מאוד עבורי. הספשל הזה הוא גם מה שגרם לי להמציא סדרת תכניות חדשה בשם "הקונכיה A to Z" (או "הקלאסיקות של הקונכיה") שיצאה לדרך בדצמבר. יש לי עוד הרבה מה להגיד על זה, ולכן אתאפק בינתיים ואחכה לפוסט מיוחד שאקדיש לנושא הזה בקרוב, בשאיפה. (2/12/2022)


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *