Huff

זה קרה לי עכשיו. לא זוכר מתי זה קרה בפעם האחרונה בגלל סדרת טלוויזיה. היו לי דמעות בעיניים. בפרק שמהווה סוג של שיא ריגשי בסדרת דרמה, שכידוע היא סדרה ששמה דגש על העניין הריגשי. אבל זה לא תמיד עובד. ועכשיו זה עבד. לסדרה הזאת קוראים Huff והיא משודרת בימים אלה בארה"ב. אם יש ביניכם מישהו שמוריד סדרות מהאינטרנט – אז זוהי המלצה חמה (פרקים ישנים מכאן, והחדשים יותר בעזרת האתר הזה). לגבי שאר הקוראים שאינם מורידים – אני מקווה שהסדרה תשודר בקרוב באחד הערוצים בארץ.
Huff היא סדרה שמשודרת בערוץ הכבלים Showtime ולא באחת הרשתות הגדולות. זה אומר כמה דברים. קודם כל, זה אומר שיש לסדרה הזאת הרבה פחות צופים מסדרות שמשודרות באחת הרשתות, כי לא לכולם יש כבלים. מבחינת עשייה, היוצרים יכולים להרשות לעצמם לעשות דברים שלא עושים בד"כ ברשתות (דוגמאות: קללות, עירום חלקי או מלא). זה גם אומר שהפרקים יכולים להיות יותר ארוכים. אורך פרק של Huff הוא כ-53 דקות, כמעט 10 דקות יותר מפרק בסדרה "רגילה" (ומי שמכיר יודע שהמצב דומה בסדרות הפופולריות של HBO – הסופראנוס וסיקס פיט אנדר). העובדה שהפרק ארוך יותר נותן הזדמנות לסדרה להיות יותר איטית ופחות ממהרת. זה מאפשר לה להעמיק קצת יותר בדמויות ובעלילה, ובעיקר לחתוך פחות. למיטב ידיעתי, הסדרות בכבלים גם משודרות ללא פרסומות.
אבל אם נתעלם לרגע מהפרטים הטכניים, יש פה פשוט סדרה מעולה בכל מובן. זה מתחיל בפתיח המקורי (למרות ההשראה הבלתי-נמנעת מסיקס פיט) והאווירתי שמשלב בתוכו ציטוטים מפרקים שונים בעונה. וזה ממשיך לאורך כל הפרק. אין לי עניין בלספר לכם על הדמויות והעלילה, אבל כן אגיד שהשחקנים מעולים אחד-אחד. וכמו שציין מאק – כל דמות מלמיליאן (למרות שהוא לא בחר במלים האלה). את התפקיד הראשי ממלא האנק עזריה, שעשה עד היום בעיקר תפקידי משנה ("משתגעים מאהבה", הסרט "Shattered Glass" והרבה קולות בסימפסונז). בכל פעם שאני מספר למישהו על הסדרה ועל האנק התגובה היא – "הי! הוא כזה חמוד ההאנק הזה ואנחנו אוהבים אותו כ"כ". אז כן, גם אני אוהב אותו הרבה. וגם כל השאר מעולים, ויש גם תפקידי אורח מפתיעים משחקנים כמו לארה פלין בויל (טווין פיקס), בוב סאגט (האבא מצער גידול בנות, בליהוק גאוני שמתייחס לתפקיד ההוא) וסוזי קורץ (שהיתה האחות הג'ינג'ית ב"אחיות". הכי אהבתי אותה שם). זו, האחרונה, שיחקה בפרק הקריסטמס שבו סיימתי לצפות כמה דקות לפני שהתחלתי לכתוב את הפוסט הזה. אז זהו. תראו את הסדרה. זו סדרה טובה.
פרטים על העלילה והדמויות תמצאו באתר הרשמי.
תוספת (17/1/05):
הרגע גיליתי שביטלו סדרת אנימציה שאהבתי אחרי עונה אחת. לסדרה קראו Tripping the Rift וכתבתי עליה כאן. הסדרה היתה עשויה כולה באנימציה ממחושבת, יועדה למבוגרים והופקה ע"י ערוץ המד"ב בארה"ב. זה לא מפתיע שביטלו אותה. כי תמיד מבטלים לי סדרות שאני אוהב. למה? מה עוללתי? אני עושה מעשים טובים, הולך לכנסייה כל יום ראשון… מה עשיתי שזה מגיע לי? מקווה מאוד שלא יבטלו את Huff – למרות הרייטינג הנמוך.
עדכון (18/12/08):
פשוט נתקלתי בפוסט הזה אז חשבתי לספר מה עלה בגורלן של שתי הסדרות מאז שהוא נכתב. אז "טריפים בריפט", למרות שבוטלה, המשיכה לעוד 2 עונות וגם סרט טלוויזיה (שהוא מין סוג של עבודה בעיניים כי הוא מורכב משלושה או ארבעה מפרקי עונה 3). לגבי "האף": הסדרה המשיכה לעונה שנייה אבל הרייטינג הנמוך חרץ את גורלה, וחבל. כי למרות שהעונה השנייה הייתה מדכאת בטירוף, הייתה שם דרמה טובה. דרמה חזקה, מהסוג שאני לא זוכה לראות לעתים קרובות. בינתיים קניתי את העונה הראשונה ב-DVD. השנייה לא יצאה עדיין וכנראה שגם לא תצא.


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *