סאנסקרין

Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in .doing this, tell me how

מאז שהתחלתי את פרויקט הניינטיז, מדי פעם אנשים עוצרים אותים אנשים ברחוב ושואלים אותי: מה הסיפור המפותל מאחורי השיר הזה עם הסאנסקרין (קרם הגנה)? אחרי תחקיר של שנים, אני שמח להביא את הסיפור המלא.

1991: הזמרת הזימבאבוואנית רוזאלה מוציאה את Everybody's Free (To Feel Good) שכובש את מצעדי הלהיטים ונחשב היום לקלאסיקת דאנס.

1996: הבמאי האוסטרלי באז לורמן שהתחיל בהפקות בימתיות מלאות בנצנצים ועבר לקולנוע, יוצר את הגרסה הפוסט-מודרנית שלו לרומיאו וג'ולייט, ומשלב בסרט את השיר של רוזאלה בעיבוד מפתיע.

1997: באז לורמן נכנס לאולפן עם שותפיו ליצירה כדי להקליט אלבום שאוסף מוזיקה מתוך המחזות והסרטים שלו, כשהוא מנסה לתת לחלק מהם טוויסט. הוא רצה לעשות רמיקס לביצוע הגוספלי לשיר של רוזאלה, ובזמן העבודה על הרמיקס אחד מהם קיבל אימייל עם טקסט שמלא בעצות לצעירים, כביכול תמלול של נאום לפני סטודנטים ב-MIT. לורמן אהב את הטקסט והוא החליט משום מה שהוא רוצה לשלב אותו ברמיקס. הם מיד ניסו ליצור קשר עם מי שלכאורה היה חתום על הטקסט הזה, הסופר קורט וונגוט ("בית מטבחיים 5"), אבל חששו שלא יצליחו לקבל את האישור שלו בזמן כי היה להם דדליין דוחק של איזה יומיים. תוך כדי חיפושים הם גילו שוונגוט בכלל לא כתב את זה, אלא בעלת טור בשיקגו טריביון בשם מרי שמיש. זו דוגמה מוקדמת וקלאסית לשיבושים האינטרנטיים הכל-כך לא נחוצים, הרי את שמה של הכותבת היה אפשר לברר בקלות ולא היה שום צורך להפיץ את הטקסט עם קרדיט לא נכון. בקיצור, הם יצרו קשר עם שמיש, קיבלו את אישורה ולמחרת הביאו את השחקן האוסטרלי לי פרי, שעושה בעיקר דיבובים בסרטי אנימציה, להקליט את הקריינות לשיר לפי המאמר של שמיש. השיר המלא, ששילב את הקריינות עם שירת הגוספל מהסרט ותוספת של ביט צ'יל-אאוטי שכזה, נכנס לאלבום Something for Everybody ולאחר שנתיים…

1999: לורמן מוציא אותו כסינגל, שמלווה בקליפ איקוני והופך לאחד מקטעי הנובלטי הגדולים והאחרונים של העשור.

Don't feel guilty if you don't know what you want to do with your life. The most interesting people I know didn't know at 22 what they wanted to do with their lives. Some of the most interesting 40-year-olds I know still don't.


Posted

in

,

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *