אוספורום: צד ב' (2006)

הזמן: שנות האלפיים. בזמן שסרקתי את האינטרנטים אחרי מוזיקה טובה, ביקרתי פה ושם בפורומים על מוזיקה. הקהילה שהייתה הכי מגובשת ומרשימה הייתה זו של פורום מוזיקה ישראלית בוואינט, שבה התקבצו א.נשים, שאהבתם למוזיקה בכלל ולמוזיקה שעושים פה בפרט, פרצה מכל מילה שהופיעה בפוסטים שלהם. הם כתבו הגיגים מסוגים שונים, כשהבולטים בהם היו ביקורות ההופעות. הפורום היווה בית של ממש לסצינה הקטנה שלנו, וההתרחשויות זכו שם לתיעוד בזמן אמת (כרגע הפורום לא פעיל ולמרבה הצער גם הארכיון שלו לא זמין).

ב-2006, לציון 5 שנים לפתיחת הפורום, הפיקו וערכו יעל ואבי, מנהלי הפורום דאז, אוסף שירים להורדה חופשית עם שירים נדירים בהשתתפות כמה מהאמנים המדוברים יותר בפורום. האתר שבו הופיע האוסף לא קיים כבר מזמן, אך למרבה המזל הוא שמור במכונת הזמן של האינטרנט. אני שמח לשתף כאן את האוסף מחדש, ומקווה שתהנו ממנו ואולי הוא יעלה לכם זכרונות נעימים.

אבי בוחבוט:

תודות לדובי שרגא שכתב לי היום, נזכרתי שבינואר 2006 יעל רגב ואני הפקנו וערכנו אוסף בי-סיידז של רוק ישראלי מהתקופה. שנינו ניהלנו אז יחד פורום של מוסיקה ישראלית ב-ynet, וממש כתבנו למוסיקאים שאהבנו, ביקשנו מהם לשלוח שיר, וההיענות היתה מדהימה. רזי בן עזר, שקטע יפה שלו פותח את האוסף, עשה מסטרינג.
למרות שעברו 12 שנים, בהאזנה חוזרת יש כמה קטעים ממש יפים ששכחתי מקיומם. נגיד ״מגי״ הגאוני של שילה פרבר, ו״בס בבלון״ של שלום גד למילים של מאיר אריאל (לזכרוני הקלטה מתוכנית של קונטר בגל״צ). יש גם ביצוע עקום של הלהיט ״כמו פעם״ של ג׳נגו, שירים חזקים של רם אוריון ואביב מארק (שבשעתו כנראה שנאתי), ושיר של אינפקציה שהערצתי לשבועיים כמתבגר. וגם: אהוד בנאי, עמיר לב, הדרה לוין ארדי, דודי לוי, יוסי בבליקי, גבריאל בלחסן, נקמת הטרקטור ואסף ארליך. קלאסיקה.

קיצר, העליתי למיקסקלאוד 3>

לאתר המקורי של אוספורום: צד ב' – כולל טקסטים של יעל רגב ואבי בוחבוט
להורדת האוסף בקובץ מכווץ

עריכה והפקה: יעל רגב ואבי בוחבוט
מאסטרינג (ואירוח): רזי בן-עזר באולפני אח-חורג שבפלורידה, ינואר 2006
עיצוב עטיפה: טלי פרדסא

כל הזכויות והאחריות לתכני השירים, מילים, לחנים ועיבודים, שמורים לאמנים וליוצרים עצמם בלבד.

רזי בן עזר – תחנת הרדיו הלא נכונה01
אסף ארליך – נשבר (עמוק עמוק)02
נקמת הטרקטור – סוף המשחק03
אביב מארק – הכרתי אשה04
שילה פרבר – מגי05
גבריאל בלחסן – 12 השנים06
עמיר לב – פריז07
אהוד בנאי – זה לא אני, מותק08
יוסף בבליקי – בובה09
הדרה לוין ארדי – בואי אראה לך את סוף העולם מקרוב10
שלום גד – בס בבלון11
דודי לוי – אל תדליקו לי נר12
ג'נגו – כמו פעם13
דן תורן – לתת את הלב14
רם אוריון – חסרי תוחלת15
שי נובלמן – Two Could Be Better Than One16
יוני בלוך – כשאת איתי17
אינפקציה – טמפון עם דם (עוד יום בחיי)18

Posted

in

,

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *