שירי השנה של יבגני צ'רטקוב – 2015

כהרגלו בקודש, DJ יבגני צ'רטקוב, האיש מאחורי נאודליקה, מעביר אלי ואליכם את השירים המנצחים של השנה, לטעמו (כל הפוסטים הקודמים של יבגני נמצאים כאן). אפשר להאזין למיקסטייפ של כל השירים ואפשר לקרוא את המילים שיבגני כתב עליהם וגם לצפות בקליפים. לכו על זה:

10. 47Soul – Intro To Shamstep
47סול הם להקת אלקטרו-דבקה עם חברים המגיעים מירדן, פלסטין וסוריה. הם מכנים את הסגנון שלהם "שאמסטפ" והשיר הזה, שפותח את אלבום הבכורה שלהם שיצא השנה, מציג לראווה את הסגנון הייחודי שלהם שזכה להתעניינות גם באירופה.
https://www.youtube.com/watch?v=e0aPuIpOAoc
9. Pell – Cafe Du Monde
הראפר המוכשר מניו אורלינס הוציא השנה את אלבומו השניLimbo, שיצא בלייבל של מפיק וחבר טיוי און דה רדיו – דייב סייטק, שגם הפיק את הסינגל המצוין הזה.

8. Cool Uncle Feat. Jessie Ware – Break Away
מפיק השנה שלי הוא ללא ספק ג'ק ספלאש, מלהקת הפ'אנק הקליפורנית האהובה Plantlife. השנה הוא היה מעורב ב-2 מהפרויקטים האהובים עליי שלא קיבלו מספיק תשומת לב לדעתי. הראשון הוא הפרויקט Semi Hendrix ביחד עם הראפר ראס קאס ואילו השני (והמיוצג כאן) הוא Cool Uncle שהחזיר לתודעה את הזמר בובי קאלדוול.

7. L'Algérino – Bawa
אין לי יותר מדי מה לכתוב עליו חוץ מזה שמדובר בבאנגר מטורף של הראפר הצרפתי ממוצא אלג'יראי שהוציא השנה את אלבומו השישי, Oriental Dream, שמלא בנגיעות אוריינטליות.

6. Unknown Mortal Orchestra – Multi-Love
UMO הוציאו השנה את אלבומם השלישי והטוב ביותר לטעמי, שמוסיף לפסיכדליה הממכרת שלהם גם השפעות סול וארנ'בי כמו שניתן לשמוע בשיר הנושא המעולה מתוכו. הם גם ביקרו השנה בארץ ונתנו יופי של הופעה למרות בעיות סאונד לא קטנות.
https://www.youtube.com/watch?v=bEtDVy55shI
5. Tame Impala – The Less I Know The Better
גם טיים אימפלה הוציאו השנה אלבום שלישי שזכה לשבחים מקיר לקיר והופיע בכל סיכום שנה שמכבד את עצמו. מצטער להרוס את המסיבה אבל לטעמי האלבום לא אחיד ברמתו ואלבומם הקודם מ-2012 היה טוב יותר. למרות זאת, עדיין ניתן למצוא בו שירים נפלאים כמו Let It Happen והשיר הזה שהוא הפייבוריט שלי מהאלבום.

4. Fool's Gold – Ta'alumah
אחרי שאלבום הבכורה שלהם מ-2009 היה כולו בעברית (סולן הלהקה לוק טופ הוא ישראלי לשעבר שכיום מתגורר בלוס אנג'לס) ואילו השני מ-2011 היה כולו באנגלית, באלבום השלישי שלהם שיצא השנה, פול'ס גולד המשיכו עם האנגלית חוץ מהשיר שחותם את האלבום שבו לוק חוזר לעברית והוא גם אחד השירים הכי יפים שלהם עד היום.
https://soundcloud.com/orgmusic-1/fools-gold-taalumah
3. Kendrick Lamar – Alright
טוב, כאן מדובר בקונצנזוס – קנדריק הוציא את אלבום השנה, לא רק בהיפ-הופ, בכל הז'אנרים. מאסטרפיס אמיתי. השיר הזה, בהפקת פארל וויליאמס, הוא האהוב עליי מתוכו.

2. Mark Ronson Feat. Keyone Starr – I Can't Lose
השיר האהוב עליי מתוך האלבום האחרון של מארק. כשמארק והמפיק השותף שלו באלבום, ג'ף באסקר, הפיקו את להיט הסינת'-פ'אנק הזה, הם חיפשו בכל דרום ארה"ב את הזמרת המתאימה שתשיר אותו עד שמצאו במיסיסיפי את הזמרת קיון סטאר שנשמעת כאן צ'אקה קאן ב-82.

1. A-WA – Ya Raitesh Al Warda
אז כן, שיר השנה שלי הוא ישראלי, ליתר דיוק תימני, והוא שייך לשלישיית האחיות חיים (נא לא לבלבל עם HAIM) שהוציאו השנה את אלבום הבכורה שלהן, חביב גלבי, ששיר הנושא שלו שרף פלייליסטים ורחבות בכל רחבי הארץ, וגם באירופה וארצות ערב.
שיר השנה שלי, שפירושו הוא "הלוואי והיית ורד", אמנם לא יצא כסינגל אבל הוא השיר האהוב עליי באלבום וגם כנראה השיר שתקלטתי הכי הרבה השנה.
https://youtu.be/a_rShx9B_98?t=79


Posted

in

by

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *