מיקסטייפ אורח: הנדירים של הנפטונז

יבגני צ'רטקוב מציג: מיקס חדש ובו מבחר מההפקות הפחות ידועות (אך לא פחות מוצלחות) של פארל וויליאמס וצ'אד הוגו = הנפטונז.

תמונה: Dan Evans
1. 702 – I Still Love You
להיט נשכח מ-2003 של מאלבומן השלישי של שלישיית האר'נ'בי. בזמן אמת הסינגל לא זכה להצלחה וגם האלבום כשל אך עם השנים השיר קיבל מעמד של קלאסיקת קאלט.
2. Nivea – Run Away
סינגל מתוך אלבום הבכורה של זמרת האר'נ'בי מ-2001 שגם כן לא זכה להצלחה גדולה. באותה תקופה הנפטונז היו דוחפים את חברים שלהם ה-Clipse לכמעט כל שיר שני או רמיקס שהם הפיקו, אם זה ברמיקס ל-The Call של הבקסטריט בויז או בסינגל הבכורה של ג'סטין טימברלייק וגם כאן מתארח בגירסת האלבום Pusha T מהקליפס אבל אני דווקא בחרתי להכניס למיקס את הגירסה בלעדיו (אל דאגה, יש מספיק מהקליפס ופושה טי בהמשך המיקס).
3. Angie Stone Feat. Pusha T – Everyday (The Neptunes Remix)
והנה דוגמה לעוד שיר שהנפטונז דחפו לתוכו את חבר שלהם פושה טי מהקליפס, הפעם זהו הרמיקס שלהם לסינגל מאלבום הבכורה של זמרת הניאו-סול אנג'י סטון מ-99.
4. Kelis – I Don't Care Anymore
קאבר לשיר של פיל קולינס מ-82 שמופיע בתור השיר הנסתר השני (כן, יש עוד אחד לפניו) באלבום השני של קליס מ-2001 – Wanderland. האלבום הזה כ"כ הקדים את זמנו מוזיקלית עד כדי כך שחברת התקליטים של קליס, וירג'ין, לא הבינה אותו והוא למעשה מעולם לא יצא בארה"ב, אלא רק באירופה. מדובר באוונגארד פופ במיטבו.
5. Prince Feat. Q-Tip – The Greatest Romance Ever Sold (The Neptunes Remix)
זה לא סוד שפרינס הוא אחת ההשפעות הכי גדולות על הנפטונז ולכן זאת סוג של סגירת מעגל כשהם שיחררו את הרמיקס הזה בשנת 99 וצירפו אליו את קיו-טיפ.
6. Skillz Feat. Cee-Lo, Jazze Pha & Pharrell – Suzie Q
סקילז הוא ראפר מוכשר מוירג'יניה שמוכר בתעשיית ההפ-הופ יותר כגוסטרייטר מאשר כראפר. השיר הזה יצא ב-2002 ומארח את סי-לו (לפני הפריצה הגדולה עם נארלס בארקלי) וג'אזי פה.
7. Ol' Dirty Bastard Feat. Clipse – Operator
שיר שהיה אמור לצאת באלבום השלישי של ODB – A Son Unique קצת אחרי מותו ב-2005 אך האלבום נגנז בסופו של דבר. למרות שהאלבום לא יצא מעולם באופן רשמי הוא דלף לרשת וכולל גם הפקות של מארק רונסון, דיג'יי פרימייר ו-RZA בין היתר. חפשו אותו, זה כדאי.
8. N.E.R.D – Lap Dance (Digital Version)
לאלבום הבכורה של N.E.R.D יש סיפור מעניין. הוא יצא תחילה ב-2001 באירופה בלבד בליווי הפקה אופיינית של הנפטונז, שכללה מכונות תופים וסימפולים. אלא שפארל וצ'אד רצו שפרויקט הצד שלהם ישמע אחרת מההפקות האחרות שלהם, החליטו לגנוז את האלבום והורידו מהמדפים את כל העותקים הקיימים (מה שאומר שיש ברי מזל באירופה שהספיקו לרכוש את האלבום, שכיום הוא פריט אספנים לכל דבר). הם החליטו להקליט את האלבום מחדש, כשבמקום ההפקה האלקטרונית מנגנת להקת הרוק Spymob. הגרסה החדשה של האלבום יצאה ב-2002 והייתה שילוב ממכר בין רוק, פ'אנק, היפ-הופ ואר'נ'בי. מדובר באחד האלבומים הכי אהובים עליי בכל הזמנים. אני כמובן בחרתי להכניס למיקס את הסינגל המוביל מהאלבום בגירסה הדיגיטלית והנדירה יותר שלו.
9. Philly's Most Wanted – Suckas Pt. 2 (For Da Gangsta's)
ב-2001, כשנה לפני שהפיקו את אלבום הבכורה של הקליפס, הפיקו הנפטונז גם את רוב אלבום הבכורה של פילי'ז מוסט וואנטד. בניגוד לקליפס, האלבום של PMW כשל ולא סיפק אף להיט. למרות זאת, ניתן למצוא בו כמה הפקות שוות, כמו בשיר הזה שמארח את ביני סיגל.
10. Fam-Lay Feat. Pharrell – Da Beeper Record
פאם-ליי הוא ראפר שסבל מלא מעט חוסר מזל בקריירה כש-2 אלבומים שלו שהיו אמורים לצאת בעשור הקודם נגנזו ועד היום לא יצא לו אלבום למרות שמדובר בראפר שפעיל כבר כ-13 שנה מאז שהתארח באלבום הבכורה של הקליפס ב-2002. שיר הביפר שלו הפך לבאנגר מחתרתי מייד עם צאתו ב-2006 ואף סומפל/חודש ע"י הצמד The Count & Sinden ב-2008 (עם אירוח של קיד סיסטר).
11. Q-Tip Feat. Busta Rhymes & Pharrell – For The Nasty
פארל מעריץ את קיו-טיפ, שהוא ללא ספק אחד הראפרים הגדולים בכל הזמנים (למרות קריירת סולו לא פעילה במיוחד). באסטה וקיו-טיפ הם חברים ותיקים עוד מאז שבאסטה התארח ב-Scenario של אה טרייב קולד קווסט ב-92 וגנב את ההצגה. כששלושתם נפגשים ביחד על שיר אחד (שיצא ב-2005 ולא נכלל באף אלבום), יש רק מילה אחת שיכולה לתאר את זה – קסם.
12. Clipse – The Funeral
הקליפס הם האחים פושה טי (האח הקטן) ומאליס (האח הגדול) והם גם חברי ילדות של הנפטונז. אלבום הבכורה שלהם, שהופק כולו על ידי פארל וצ'אד, יצא ב-2002, כלל את הקלאסיקות Grindin ו-When The Last Time והגיע לפלטינה. אלא שסינגל הבכורה שלהם (שמופיע במיקס) יצא בכלל 3 שנים קודם לכן, ב-99, ולמרות שגרם לבאזז סביבם, לא הצליח מסחרית והאלבום שהיה אמור לצאת באותה שנה נגנז. חבל, כי מדובר ביופי של שיר שהגיע גם עם קליפ מרשים.
13. Chester French – She Loves Everybody (The Neptunes Remix)
צ'סטר פרנץ' הם הרכב אינדי-פופ שקם בזמן לימודיהם של חבריו באוניברסיטת הארוורד. הדמו שהקליטו הגיע לאוזניהם של פארל, קנייה ווסט וג'רמיין דופרי, ששמעו, התלהבו ורבו ביניהם מי יזכה להחתים אותם על חוזה אצלו. לבסוף ההרכב בחר בלייבל סטאר טראק של הנפטונז. חבל רק שהאלבום שהוציאו ב-2009 לא זכה להצלחה גדולה וההרכב התפרק כעבור כמה שנים בודדות. לפחות נשארנו עם רמיקס מעולה שעשו הנפטונז לסינגל הבכורה שלהם.
14. Pharrell Feat. Daddy Yankee – Mamacita
אלבום הסולו הראשון של פארל מ-2006, In My Mind, היה די כושל ואפילו אני התאכזבתי ממנו בזמן אמת. פשוט לא עמד בציפיות. דווקא השיר הכי טוב של פארל מאותה תקופה לא נכנס בסופו של דבר לאלבום וזהו הדואט שלו עם דדי יאנקי שבו פארל מתנסה לראשונה בראגאטון.
15. Elan – Seeing Things (The Neptunes Remix)
ואחרון חביב במיקס הוא הקשר הישראלי אל הנפטונז. Elan הוא בעצם אילן אטיאס, בן לאבא ישראלי שירד מהארץ ללוס אנג'לס ובעברו תפקד גם בתור הסולן של ה-Wailers, להקת הליווי האגדית של בוב מארלי. אלבום הבכורה שלו יצא ב-2006 בהפקת טוני קאנל מ-No Doubt ויש בו אפילו דואט עם גוון סטאפני. ב-2001 הנפטונז עשו רמיקס לאחד השירים הראשונים שלו שהיו אמורים לצאת באלבום שנגנז, מה שאומר שמדובר כאן באחד הרמיקסים היותר נדירים שלהם.


Posted

in

by

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *