בחזרה ל-94' / דצמבר + השלמות

Holly-Johnson-Legendary-Childre-39476
Holly Johnson – Legendary Children
השיר הראשון שהוציא הולי ג'ונסון, הסולן האגדי של פרנקי גוז טו הוליווד לאחר שנתגלה שהוא HIV פוזיטיב. ג'ונסון, שמביא כאן רשימה ארוכה של אייקונים תרבותיים שהם "במקרה" גם הומוסקסואלים, אמר שהשיר הוא מתנה שלו לעולם ובעיקר לקהילת הגייז שתמכה בו לאורך השנים. יש ספק לגבי הזהות המינית של חלק מהשמות (שייקספיר, למשל) אבל מה זה משנה, העיקר שיש מסיבה. השיר הגיע למקום ה-97 המכובד במצעד הבריטי, אבל אצלנו הוא זכה לכבוד גדול יותר: ב-22/11/1994 השיר הגיע למקום הראשון במצעד הלועזי של רשת ג', עובדה שמוזכרת בגאווה גדולה בביוגרפיה הרשמית שלו.

זו הגרסה שאני זוכר מהמצעדים וזה הקליפ, שאותו מלווה גרסה אחרת. בהקשר דומה, מומלץ גם להאזין לספיישל הקווירי שעשתה ניצן פינקו ברדיו הקצה.
The Stone Roses – Love Spreads
הסינגל הראשון מתוך האלבום השני שלהם. הגיע למקום השני בבריטניה, המקום הכי גבוה שאליו הגיעו במצעד הבריטי. לא שיר כזה מעניין לטעמי, אבל שם אותו מתוך "כבוד למגזר".
Frente! – Bizarre Love Triangle
אחד השירים שמגדירים עבורי את גלגלצ. פרנטה היא להקה אוסטרלית ומסתבר שכבר ב-1987 (כלומר שנה אחרי צאת המקור) יצא קאבר של להקה אוסטרלית לשיר הזה, Even As We Speak. הגרסה של ניו אורדר הצליחה באוסטרליה יותר מבכל מקום אחר, מה שמסביר כנראה את ריבוי הקאברים שהגיעו משם.
Army Of Lovers – Sexual Revolution
מ-סי-בה! זה כנראה השיר שאני הכי אוהב שלהם, בין השאר בזכות הפתיחה. הם בכלל יודעים להתחיל שירים כמו שצריך.
Madonna – Take A Bow
ובעברית: קוד קידה. זהו השיר האחרון של מדונה שהגיע למקום הראשון בארה"ב בשנות התשעים.

 
1_111312016
Dana International – Qu'est Ce Que C'est
הנציגה הישראלית השנייה והאחרונה לשנה זו. עוד להיט שהגיע לעשרת הגדולים במצעד הלועזי של רשת ג' אבל יותר גבוה מאינסייד אאוט (באופן טבעי). מאוד אוהב את השיר הזה, שמציג גישה עקומה ופרועה יותר לדאנס ויורו-דאנס מהדברים האחרים שיצאו באותה תקופה. האחראי העיקרי לדבר הזה ובכלל להצלחה של דנה בשנות התשעים הוא עופר ניסים. לפני דנה הוא ניסה לעשות דאנס בעברית עם להקה של שיר אחד, דרמה (לשיר קוראים "מסכה" והוא אפילו צעד במצעד העברי השנתי). אבל רק אחרי שהתחיל לעבוד עם דנה אינטרנשיונל, הוא התחיל לקבל הכרה. השיר הזה הגיע למקום ה-36 במצעד השנתי של רשת ג', 1995.

Basement Jaxx – Star
מתישהו ב-94' יצא סינגל הבכורה של בייסמנט ג'אקס, שבניגוד לאמנים אחרים ששינו את הסאונד עם השנים, במקרה הזה אפשר לשמוע שהם ממשיכים להישאר נאמנים לקו שאיתו התחילו את הדרך.

Enigma – Out From The Deep
הסינגל הרביעי והאחרון מתוך האלבום השני של אניגמה ואולי השיר הכי פופי מתוכו, עם קצת השראה מהביטלס. מאוד אוהב אותו. הזמר כאן הוא מישל קרטו, האיש מאחורי אניגמה.

Toni Braxton – You Mean The World To Me
הכי להיט אמריקאי מיינסטרימי ופשוט – ועושה את העבודה. לטעמי. מקום 7 בארה"ב.

E Type – Set The World On Fire
Grace-1398439347-64172
Jeff Buckley – Grace
את השיר הזה אני חייב לאינפקציה. במרץ 2000 הלהקה התארחה אצל ג'קי שרגא ברדיו תל אביב לספשל לכבוד הוצאת האלבום הראשון שלהם ואחד השירים שהם השמיעו היה השיר הזה, שהעיף לי את המוח וגילה לי את באקלי. השיר הוא שיתוף פעולה עם המוסיקאי גארי לוקאס, גיטריסט שכותב קטעים אינסטרומנטליים. באקלי לקח אחד מהקטעים האלה והשתמש בו כליווי, "תבנית", למילים ומלודיה חדשים שכתב בעצמו. הוא גם הזמין את לוקאס לנגן בהקלטות. שיר נוסף שנכתב בשיתוף עם לוקאס הוא "מוג'ו פין". זה מה שבאקלי אמר על השיר: "It's about not feeling so bad about your own mortality when you have true love".

Bobby Brown – Two Can Play That Game
הבעל-של מעולם לא התקרב להצלחה המטאורית של אישתו וגם השיר הזה נשכח כמעט לגמרי, אבל זה עדיין אחלה שיר.

Oasis – Whatever
מקום 3 בריטניה.

The Offspring – Self Esteem
Warren G – This D.J.
האמת שלא זכרתי את השיר הזה, אבל הביט שלו מאוד מוכר ומזכיר מיד את הימים הטובים ההם. מקום 9 ארה"ב, 12 בריטניה.

Strike – U Sure Do
עוד שיר לא חשוב – אך כיפי.
Cyndi Lauper – Hey Now (Girls Just Want to Have Fun)
האמת שחשבתי בכלל לדלג על השיר הזה כי אייטיז, ואז נתקלתי בו בהקלטות העתיקות של הגשה עצמית, אז אמרתי בעצם מה אכפת לי למה לא. זוהי גרסת הרגאיי ללהיט הגדול של סינדי לאופר (במקור 1983) שיצאה כדי לקדם את אוסף הלהיטים שלה מ-1994. לא הרבה יודעים, אבל גם הגרסה המקורית של לאופר היא בעצם קאבר לשיר שמעולם לא יצא של אמן אלמוני בשם רוברט האזארד שהקליט אותו כדמו בעיבוד אחר לגמרי ב-1979. לגרסת 94' נוספו המילים "היי נאו" והיא הגיעה למקום הרביעי במצעד הבריטי.
Soundgarden – Fell On Black Days
ואחד לשנה הבאה.

Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *