בחזרה ל-94' / אוגוסט

Dr Alban – Let The Beat Go On
עוד אחלה שיר מתוך האלבום שדוקטור אלבן הוציא אחרי האלבום שהיו בו הלהיטים הגדולים.
Korn – Blind
הסינגל הראשון מתוך האלבום הראשון של קורן. אני הכרתי אותם רק כמה שנים מאוחר יותר, בצבא, כשבזכות אחד החבר׳ה ששירתו איתי נחשפתי לעולם הניו-מטאל.
Maxx – No More (I Can't Stand It)
וזה עוד להיט יורודאנס לא חשוב במיוחד אבל חביב וכיפי.
Portishead – Sour Times
זה וגלורי בוקס (עד היום אני מתקשה לשייך לכל אחד מהשירים את השם הנכון) הם שני השירים הראשונים שאני חושב עליהם כשאומרים טריפ-הופ. אחד השירים שהגדירו את שנות התשעים.
Sophie B. Hawkins – Right Beside You
הלהיט השני של הזמרת ההיא. יופי של שיר.
Lucas – Lucas with the Lid Off
השיר הזה לא היה להיט בכלל ואני הכרתי אותו רק כשקניתי את אוסף הקליפים הראשון של מישל גונדרי. תראו מה זה – קליפ בן 20 שלא התיישן ביום ונראה כאילו עשו אותו אתמול (היחידים שמשקיעים בקליפים שדומים לזה בשנים האחרונות הם רק אוקיי גו). [בתגובות תיקנו אותי – זה כן היה להיט והקליפ הוקרן לא מעט באמטיוי. אולי גם אני ראיתי אותו ואני פשוט לא זוכר]
Oasis – Live Forever
הסינגל השלישי מתוך אלבום הבכורה המצליח של אואזיס והוא הגיע למקום העשירים במצעד הבריטי. אחד מהימנוני הבריטפופ הגדולים של התקופה.
Everything But The Girl – Missing
כשהסינגל יצא לראשונה, השיר הופיע בגרסת האלבום שלו ולא זכה כמעט להתייחסות. בשנה הבאה הוא ייצא מחדש עם רמיקס מסיבתי של טוד טרי ויהפוך לאחד הלהיטים הכי גדולים של העשור.
Enigma – Age Of Loneliness
הסינגל השלישי מתוך האלבום השני ועוד קליפ יפהפה ומושקע.
Morrissey & Siouxsie – Interlude
דואט מרגש שהפך ללהיט די גדול ולאחרונה גיליתי לראשונה שזו גרסת כיסוי לשיר מ-1968 שהופיע בסרט באותו השם.
הפסקת אלבום: Neil Young – Sleeps with Angels
ב-1994 עוד לא כל כך הכרתי רוק כי המצעדים ואמטיוי הביאו לי בעיקר פופ ודאנס. כמובן שהיה גם גראנג' אבל הוא לא עניין אותי. באלבום הזה זכיתי באחת התכניות ברדיו (או באחד משבועוני הנוער, לא זוכר) ואילולא הזכייה הזו, לא בטוח בכלל שהייתי נחשף בשלב מוקדם יחסית לניל יאנג, אמן שלא הכרתי בכלל (חוץ משיר אחד, אולי, שהיה משודר ברדיו בלילות, like a hurricane). האזנתי לו כמה פעמים וגיליתי שירים יפים, מלודיים, שיש בהם גם פסנתר וגם לכלוך מעט גראנג'י וזה קסם לי. מבחינות רבות זהו האלבום שעזר לי להיפתח לז'אנרים הרבים שיושבים תחת הכותרת הרחבה הזו, "רוק".
בויקי מספרים שלמרות שרוב האלבום הוקלט לפני מותו של קורט קוביין, שיר הנושא נכתב לאחר המעשה, לזכרו של מנהיג נירוונה, שציטט את ניל יאנג במכתב ההתאבדות שלו. פרט טריוויה חביב נוסף הוא שזהו האלבום היחיד שבו יאנג מנגן על חליל.
ב-96' התארחתי בתכניתו של אורי לוטן ז"ל ברדיו תל אביב והבאתי את הדיסק, אבל לא ידעתי איזה שיר לבחור אז כדיפולט בחרתי את השיר הפותח. גם עכשיו הבחירה הייתה די רנדומלית, כי אני אוהב כמעט את כל השירים באלבום הזה. זה אלבום מיוחד ואני ממליץ לכם להקשיב לו, גם אם אתם לא בעניין של ניל יאנג.
http://kamertunesblog.files.wordpress.com/2013/03/neil-young-sleeps-with-angels.jpeg
Ini Kamoze – Here Comes The Hotstepper
החזיק מעמד 20 שנה וזה עדיין כיף של שיר. מקום ראשון ארה"ב, 4 בבריטניה.

Blur – Parklife
הסינגל השלישי מתוך האלבום השלישי שלהם. מקום עשירי בבריטניה, שלל פרסים וכיף.

הפסקת סרט: Natural Born Killers
1994 הייתה שנה מאוד מעניינת בקולנוע. בכל שנה של הניינטיז יצאו כמה סרטים מאוד טובים שנשארו, אבל ב-94' ספרתי ארבעה סרטים שיצאו בהפרש של חודש בערך זה מזה והם מהסרטים שאני הכי אוהב בכל הזמנים. לפני שנגיע אליו, הנה כמה מהסרטים הפופולריים שיצאו בשנה זו ודילגתי עליהם: אייס ונטורה, 4 חתונות ולוויה, ספיד, מלך האריות (עוד לא ראיתי) ופורסט גאמפ.
הסרט הראשון מהרביעייה הוא "רוצחים מלידה" של אוליבר סטון. את התסריט המקורי של הסרט כתב קוונטין טרנטינו, שהיה ידוע אז בזכות סרט הביכורים שלו שזכה לשבחים מקיר לקיר. אחרי שטרנטינו לא הצליח לביים את הסרט בעצמו, הוא מכר את התסריט וסטון קרא אותו, אהב את הסיפור אבל שכתב אותו לחלוטין יחד עם שני תסריטאים נוספים כדי שיתאים לחזון שלו. במקור הוא חשב לביים את הסרט כאקשן לכל דבר, אבל ככל שההפקה התקדמה, כמה תקריות רצח התפוצצו במדיה האמריקאית (כמו או.ג'יי. סימפסון) וסטון הרגיש שכלי התקשורת מקדמים את האלימות ומנצלים אותה בצורה מעוותת לצורכי רייטינג ורווח כספי. לכן הוא החליט לשנות את הטון של הסרט ולהפוך אותו לסאטירה על התקשורת.
אין ספק שהדבר שהכי תפס אותי בסרט הזה הוא העריכה המטורפת שלו. זהו סרט שדי הקדים את זמנו בתחום הזה, כשהוא מושפע מאוד מקליפים ומתרבות האמטיוי שהייתה אז בשיאה. לפי ויקיפדיה יש בסרט כ-3000 קאטים, כשבסרט ממוצע יש בין 600 ל-700. זה המון. סטון השתמש בכל טריק שהוא יכל לחשוב עליו, עם משחקים של צבע ושחור לבן, אנימציה ועוד כל מיני כאלה שתרמו לאווירה הפסיכדלית הכבדה. זה סרט מאוד אינטנסיבי שלא נותן לצופה רגע לנוח ולהירגע. הוא כולל גם פרודיות על תכניות טלוויזיה, כמו סצינה שמבויימת כמו סיטקום קלאסי (וזה לפני סקוט פילגרים).
לא ראיתי את הסרט כבר הרבה שנים והאמת שבא לי כי אני לא זוכר את רובו. בכל מקרה, זהו סרט שנתן לי בעיטה כי לא ראיתי משהו שהיה דומה לזה קודם לכן. באותה התקופה (התיכון) היו כמה סרטים מעולים כאלה, אבל מאז התבגרתי ובשנים האחרונות נדמה שהסרטים בעיקר חוזרים על עצמם ואין הרבה הפתעות. אבל זה כבר דיון אחר.
NBKillaz.jpg
Chumbawamba – Homophobia
איכשהו הצלחתי לפספס בזמן אמת את השיר הזה, שהגיע למקום הראשון במצעד הלועזי של רשת ג'. לא זוכר אותו בכלל. רוב האנשים לא שמעו על צ'מבוומבה עד 97', כשיצא להיטם הידוע. הלהקה הותיקה הוציאה כמעט 20 אלבומים עד שהתפרקה לפני שנתיים.

Let Loose – Crazy For You
עוד שיר שהיה מקום ראשון במצעד של ג' ולא נשאר איתנו.

Kylie Minogue – Confide in Me
אחד משני השירים הכי טובים של קיילי ואחד השירים הגדולים של שנות התשעים. הגיע למקום השלישי במצעד השנתי של רשת ג'. דודו מצויינים מדווח.

Pet Shop Boys – Yesterday, When I Was Mad
כשנה לאחרי שיצא האלבום, הגיע הסינגל החמישי והאחרון מתוך "מאוד". מקום עשירי במצעד השנתי. שימו לב לבי-סייד בתגובה הראשונה.

ICE MC – Its A Rainy Day
השיר הזה כמעט זהה ללהיט הגדול של אייס אמסי שיצא בערך חצי שנה קודם לכן, אבל זה לא הפריע לו להיות להיט גדול באירופה (בבריטניה הגיע רק למקום ה-73).

20 Fingers feat. Gillette – Short Dick Man
סוג של אזוטריה קומית, אבל השיר הזה היה להיט לא מבוטל באירופה והגיע די גבוה גם בבריטניה ובארה"ב. אני הכרתי אותו רק בזכות השמעות בתכניות של רשת ג'. 20 פינגרז היא להקה שמוגדרת בויקי כ"היפ האוס", כלומר שילוב של היפ הופ והאוס.


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *