בחזרה ל-94' / מאי

East 17 – Around The World
הסינגל הראשון מתוך האלבום השני שלהם. מקום שלישי בבריטניה ומקום 16 במצעד השנתי של רשת ג' (ממש לא הגיע לו, סתם שיר).

Stiltskin – Inside
מקום ראשון – בריטניה. הפך ללהיט בזכות הפרסומת המצוינת הזו של ליוויס.
Roxette – Crash! Boom! Bang!
שירה ומאק חוזרים אל להקת ילדותם, אל הבלדה היפה שחוגגת היום 20 שנה ואל האלבום שממנו היא לקוחה.
Wet Wet Wet – Love Is All Around
במקור של הטרוגס מ-1967, הביצוע הזה כמעט שבר שיא ושהה 15 שבועות בראש המצעד הבריטי, בין השאר בזכות חלקו בסרט "ארבע חתונות ולוויה". יש רק שיר אחד שעבר אותו במספר השבועות בפסגה – Everything I Do של בריאן אדאמס.
The B.C. 52's – (Meet) The Flintstones
זה נמצא כאן רק כי אני אוהב את בי פיפטי טוז.
Pink Floyd – Take it Back
הסינגל הראשון מתוך האלבום האחרון של פינק פלויד.
The Prodigy – No Good (Start The Dance)
הסינגל השני מתוך האלבום השני של הפרודיג'י (לא מצאתי את הקליפ באיכות טובה אז זכיתם בגרסת האלבום במקום) וזה אחד מהשירים של הפרודיג'י שאני הכי אוהב, יחד עם "אאוט אוף ספייס" ו"סמאק מיי ביץ' אפ". הגיע למקום הרביעי במצעד הבריטי. השיר כולל סימפול משיר של קלי צ'רלס מ-1987 שנפתח באקפלה ובכך הקל מאוד על כל מי שרצה לסמפל אותו. הנה שיר שרועי צמח כתב בהשראת השיר והאלבום ממנו הוא לקוח:
מוזיקה לדור הנטוש / Roy Zemach
תקליט מנגן צופרי אזעקה
מרמקול ענק שתלוי בכניסה
פעם היה כאן שדה תעופה
ילד פלא אנגלי חיוור פנים
מלך הרייבים על כדורים מחייכים
מתעורר בצהריים בוץ בנעליים
מלצרית חולצת בטן וטונה גישה
הודפת קלאבר שתוי שמדביק נשיקה
"מותק, נראה אותך מחר במסיבה?"
מוזיקה לדור הנטוש
פרצוף מעוות זועק על עטיפה
מקצב מתוכנת יוצא ממכונה
לא צריך כאן אף אחד
מול המראה אני רוקד לבד
פושטים מדים, יוצאים מתפרקים
מים בבקבוק מעורבבים באבקה
חיילים דיילות ושורות פתיחה
ראש מסוחרר מקיא לתוך אסלה
נמרח על האספלט עד הזריחה
הלילה נגמר במיטה לא שלך
חוזרים הביתה לאמא ו"איפה היית!"
נועלים את החדר שמים אוזניות
הבס של האולט משתיק שאלות
מוזיקה לדור הנטוש
פרצוף מעוות זועק על עטיפה
מקצב מתוכנת יוצא ממכונה
לא צריך כאן אף אחד
Take That – Love Ain't Here Anymore
הסינגל הראשון של טייק ד'אט שלא הגיע למקום הראשון בבריטניה (כי הוא היה צריך להתמודד מול רטוב רטוב רטוב ואול-4-וואן).
Dr. Alban – Away From Home
הסינגל השני מתוך האלבום הל-רע-בכלל Look Who's Talking. לד"ר אלבן לא היו עוד להיטים גדולים אחרי "שירו הללויה", אבל בכל זאת יש כמה שירים נהדרים באלבום הזה.
Cause and Effect – It's Over Now
עוד דוגמא לכמות הגדולה של שירים אזוטריים שלא הרבה אנשים מכירים שיצאו בשנה הזו, אבל דווקא אחת הטובות שבהן. הלהקה הזו מגיעה במפתיע דווקא מקליפורניה, למרות הסאונד האפל. השיר הזה הפך למיני-להיט בתכניות של רשת ג' והושווה רבות לדפש מוד, יותר בגלל הסולן וקצת פחות בגלל הסגנון, לדעתי. עוד מפתיע לגלות שהם עדיין קיימים, ממשיכים להוציא אלבום חדש כל כמה שנים ויש להם אפילו בנדקאמפ שכולל את כל המוסיקה שהוציאו עד היום. לא מובן מאליו ללהקה שקיימת מאז תחילת שנות התשעים.
The Cranberries – Dreams
כניסה חדשה למצעד של רשת ג'. השיר הזה יצא כסינגל הראשון שלהם כבר ב-1992, עוד לפני Linger, אבל זכה ליותר התייחסות רק אחרי שהאחרון הביא להם את ההצלחה וההכרה.
Scooter – Hyper Hyper
חובבי דאנס, רשת ג' והתכניות של ואזאנא בשנות התשעים, הכינו את בלוטות הנוסטלגיה שלכם. אחד מלהיטי הדאנס הכי גדולים של העשור. ואם התלוננתי בעבר על אוזלת היד שגרמה לכך שבמצעדים השנתיים של רשת ג' אין זכר לשירים שהיו להיטי ענק בעולם וגם בארץ, העובדה שהשיר הזה, שהיה אחד מנכסי הצאן של קופסת הלהיטים, לא נכנס למצעד השנתי, היא תעלומה בעיניי. אמנם המצעד פנה לקהל רחב יותר מהקהל האדוק שהאזין יום יום לקופסה, ועדיין זה מוזר.כבונוס העליתי את הג'ינגל שסימפל את השיר הזה והיה משודר בתכניות של ואזאנא ברדיו דן הגל הירוק לפני שהם הפסיקו את השידורים. כיף לשמוע את האחווה שהייתה אז בין השדרנים והמגישים בכל התחנות.
Blur – To The End
הסינגל שבא אחרי "בנות ובנים" היה שיר מאוד שונה, עם תזמורת וצרפתית וקליפ אמנותי בשחור לבן. הגיע למקום ה-16 במצעד הבריטי. הקליפ מורכב משחזור של סצינות מתוך הסרט הצרפתי "אשתקד במרינבד", סרטו של אלן רנה מ-1961. בקישור הזה תמצאו "שחזור הפוך" לקליפ של בלר, שבו משתמש יוטיוב אחד חיפש בסרט את הסצינות שאותם ניסו לשחזר בקליפ וחיבר אותם באותו הסדר, יחד עם השיר.
Tori Amos – Past The Mission
סינגל נוסף מתוך האלבום השני של טורי איימוס. ניצן פינקו ונועה דרור מספרות על מה השיר מסמל עבור כל אחת מהן.
Absolutely Fabulous – The Single, Produced by Pet Shop Boys
אני לא יודע מה הסטטוס של השיר הזה בקרב המעריצים (מכיר מעריצה אחת שלא מתלהבת ממנו בכלל) אבל אני אוהב. שטותי ואפקטיבי, אפשר לומר. מקום 6 בבריטניה.
Mariah Carey – Anytime You Need A Friend
הסינגל האחרון מתוך "תיבת הנגינה". מקום 12 בארה"ב ו-8 בבריטניה.
Beastie Boys – Sure Shot
27 בבריטניה. אבל מה זה משנה מצעדים עם קלאסיקה בקליבר הזה.
Nine Inch Nails – Closer
שיר שהוא הימנון. והנה פיסקה מעניינת מתוך המאמר The Downward Spiral Turns 20 בסטריאוגאם.

And then there’s “Closer,” maybe the least intentional strip-club anthem of all time. I’m sure Reznor knew that “Closer” was going to be huge; nobody ever went broke overestimating how much adolescents like to yell the word “fuck” at each other. But “Closer” was revelatory in a few other ways. For one there, there’s its basic creepy prurience. A band like Pearl Jam would never so much acknowledge the existence of sex in their lyrics, but here Reznor had put together an entire throbbing, wracked dance song about how simultaneously gross and awesome sex is. On “Closer,” Reznor sounds repelled by his own body in the way that just about every major star of the day did, but he also sounds like he’s being sucked in, in a way that none of them did. He sounds like he wants it, and that alone was enough to turn him into a sex symbol back in the day. The song also pulled off the near-impossible feat of getting a disco pulse onto alt-rock radio, and it’s tough to imagine the electronica boom of 1997 happening without Reznor’s precedent. To this day, I’m convinced that Daft Punk built an entire early career on those synthetic drum sounds from the intro.


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *