קרוסלה

בשבת האחרונה ישבתי סוף סוף עם מאק וראיתי איתו את Hot Fuzz, סרט כ"כ טוב שמגיע לו גם פוסט משלו. אבל זה יצטרך לחכות קצת. אחרי הסרט הוא אמר לי שהוא הולך לראות הופעה של להקה של ידידה שלו. לידידה קוראים תמר אפק וללהקה החדשה שלה קוראים קרוסלה. תמר היא בחורה עסוקה בעולם האינדי ישראלי: היא הייתה חברה בהומסיקס וכתבה את השיר הכי יפה שלהם (Tsong); היא חברה ב-Ed שהוציאו את אלבום הבכורה שלהם לא מזמן; הייתה ממארגני פסטיבל חוצמיזה; ובטח עשתה עוד מלא דברים שאני לא מודע אליהם. ההרכב החדש מורכב משני אנשים: תמר על השירה והגיטרה וגיא שכטר על התופים (וגם שירה). כמו הווייט סטרייפס אבל הפוך (וגם יותר לטעמי). שכטר הוא המתופף של Ed ושל קרוזנשטרן ופרוחוד, שהייתה הלהקה שקרוסלה חיממו באותו ערב בלבונטין.
אז הלכנו להופעה. אחרי שעלו לבמה, תמר אמרה שזו ההופעה החמישית שלהם (וגיא טען שזו השביעית). אח"כ הם התחילו לנגן. למען האמת, לא ידעתי למה לצפות מלהקה של שני אנשים. לרוב, הרכבים קטנים כאלה עושים פולק שמורכב משתי גיטרות ושירה, אך הרכב של גיטרה ותופים בלבד הוא די נדיר, לפחות באזורנו. להפתעתי, קרוסלה נשמעים כמו להקה של 4 אנשים, וקצת קשה להאמין שרק מי שנמצא מולי על הבמה עושה את הרוק הבועט והנהדר ששמעתי. מסתבר שלא צריך יותר מסט תופים וגיטרה חשמלית אחת כדי ליצור "מסיבת רוק" בהופעה. כוחה של קרוסלה נמצא בשני גורמים עיקריים: העובדה שתמר וגיא הם פצצות אנרגיה שמתפרעות על הכלים שלהם בכישרון ועצמה שאי אפשר לטעות בהם; והכתיבה. יש לי איזו בעיה עם רוק רועש שהמלודיה בו מסתתרת עד שכמעט ואינה מורגשת (או בכלל לא קיימת). אבל כשזה מגובה בלחנים שתופסים אותי, אז זה יכול להיות הדבר הכי טוב בעולם. זו הסיבה שאני אוהב את קווינז אוף דה סטון אייג' וזו גם הסיבה שהתלהבתי מההופעה היחידה שראיתי של הפלסטיק פיקוקס לפני כמה שנים. נזכרתי בהופעה של הפיקוקס כשראיתי את קרוסלה, ושמחתי על כך שיש עוד להקה שעושה רוק נטו ומצליחה לדבר אלי שוב.
למחרת שלחתי למייספייס שלהם את התמונות שצילמתי בהופעה (אחת מהן אפשר לראות מתחת לטקסט) וגם אמרתי להם שאני מצפה בקוצר רוח להקלטה הראשונה שלהם. לא דמיינתי שזה יקרה כל כך מהר: באותו הערב מאק התקשר אלי וסיפר לי שבאותו היום הם הקליטו שיר ראשון (שלמיטב זכרוני היה גם השיר שפתח את ההופעה) ושבקרוב מאוד הוא יהיה בדרך אלי. Star Quality הוא שיר היכרות מצויין עם קרוסלה: הוא מתחיל בגיטרה סולידית, ממשיך עם תיפוף שמלווה אותה, ולאחר שמסתיים הבית הראשון הכל מתפוצץ, השירה, התופים והגיטרה. ההקלטה הזאת הולכת להחזיק אותי במהלך החודש הקרוב שבו Ed יוצאים לסיבוב הופעות באירופה, אבל שיחזרו מהר כי אני מת לראות אותם שוב.

אני צילמתי!

להורדה: Carusella – Star Quality


Posted

in

by

Tags:

Comments

7 תגובות על “קרוסלה”

  1. תמונת פרופיל של barhash

    אחלה מוזיקה באמת מדהים כמה רעש שני אנשים יכולים ליצור

  2. תמונת פרופיל של חולוני
    חולוני

    שיר מעולה!

  3. תמונת פרופיל של moonshiner
    moonshiner

    וואו, התאהבתי. תודה

  4. תמונת פרופיל של יעל

    ראיתי רק הופעה אחת שלהם, בחוצמזה 2, ואכן לא ייאמן ששניים מייצרים כל כך הרבה רעש ונפח ותזזתיות (וככה זה נראה: http://yael.haoneg.com/general/302). הופעת ההשקה תתקיים (בלעדיי…) היום בבארבי.

  5. תמונת פרופיל של פרנק
    פרנק

    הופעת ההשקה הייתה למעשה בינואר בלבונטין. אפשר להגיד שזו מעין-השקה להדפסה השנייה (שכוללת קליפ שצילמנו בהשקה הראשונה… 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *