ללב יש בית מועתק

בשבוע שעבר, ישבתי אצל ידידה שלי וברקע רץ ערוץ 24 על שלל הקליפים הישראלים שלו. לפתע אותה ידידה קראה בהתרגשות – "הי, זה כמו הקליפ של גונדרי!". השבתי את תשומת ליבי לקליפ שהוקרן באותו רגע, וגיליתי שהיא צודקת. לפני כמה חודשים ישבתי איתה והקרנתי לה עבודות נבחרות של גונדרי מתוך הדיוידי הנהדר שלו, ואחד מהקליפים ההם הוא אותו אחד שדומה בצורה מחשידה לקליפ הישראלי המדובר. עכשיו, היכן עובר הגבול בין השראה לגניבה? אני אתן לכם להחליט. הנה הקליפ לשירה של סיון שביט, "ללב שלי אין בית" (2005) בבימויו של אורי שיצר:

וזהו קליפ לא כל-כך ידוע לשיר של אמן לא כל-כך ידוע בשם Jean-François Coen. השיר נקרא La tour de pise ואת הקליפ ביים ב-1993 מישל גונדרי. כמה מלים ותמונות אפשר למצוא באתר המצויין Director File.


Posted

in

by

Tags:

Comments

6 תגובות על “ללב יש בית מועתק”

  1. תמונת פרופיל של גיאחה

    זו בהחלט העתקה, אין ספק. הייתי מטיל ספק אילו היה מדובר רק ברעיון של הרכבת המילים משלטים, אבל גם החיתוך והעריכה – הכל נלקח, בהחלט. במיוחד כשמדובר בבמאי קליפים כמו גונדרי, שכל, אבל כל במאי הקליפים בארץ מכירים ומוקירים.
    עם זאת – בקליפ של שביט יש את אסי כהן החמוד, ויותר מכך – היא נראית שם הכי טוב שהיא נראתה אי פעם 🙂 רק בשביל זה כדאי להעדיף את הגירסה המועתקת.

  2. תמונת פרופיל של atar
    atar

    איזה פוסט מעולה!
    ברור שמועתק..
    ואני לא רוצה לקחת צד של מי יותר טוב..
    מצחיק, לפני שבועיים בערך שקלתי לשים את הקליפ של סיון ביוטיוב
    אבל הייתה לי אותו באיכות גרועה ביותר! אז ויתרתי 🙂

  3. תמונת פרופיל של שירה
    שירה

    -צקצוק ממושך בלשון-
    הכשרון של גונדרי כבר מוכר וידוע, מה שכן- הרווחתי אמן ושיר מצוין (ואני לא מתכוונת לסיון שביט).

  4. תמונת פרופיל של גלעד
    גלעד

    אם אני לא טועה, הקליפ של סיוון שביט הוא בעצם הפתיח של הסדרה אהבה זה כואב. אם כן, המעתיק הוא לא מטעמה של סיוון שביט אלא מטעם הפקת הסדרה, ששירה (של שביט) הוא שיר הפתיחה שלה.
    הקליפ של גונדרי מעולה, כמובן.

  5. תמונת פרופיל של פרנק
    פרנק

    המעתיק הוא במאי הקליפ, שבחר לביים אותו לפי רעיון ואסתטיקה שהוא ראה בקליפ של במאי אחר. זו לא הפעם הראשונה ולא האחרונה שמישהו עושה את זה. אבל לא כתבתי את הפוסט די להפנות אצבע מאשימה. הרעיון מוסבר יפה במשפט שראיתי לפני כמה ימים:
    "Don't take my stuff, make your own, it's more rewarding."

  6. תמונת פרופיל של אלדד, ההוא מפליקר
    אלדד, ההוא מפליקר

    ראיתי בדיוק חמש שניות מהקליפ של שביט. היא לא מעניינת. רק רציתי לראות למה התכוונת. את הדיוידי של גונדרי יצא לי לראות מספר פעמים כבר (ואפילו עשיתי עבודה ל- lucas with the lid off), ותקשיב, אין ספק שמדובר באנשים חסרי מעוף באופן בוטה במיוחד. צריך לשלוח את זה לגאון, שיבחר מה לעשות עם המידע הזה.
    איך אני בז למעתיקנים (חוץ מבבצפר, שם זה בסדר).
    מי זה האורי שיצר הזה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *