סליחה, הפרעה

לכל אחד מאיתנו יש את הפינות שלו. לא יודע איך לקרוא לזה, ציפור הנפש? אתם יודעים, הדברים האלה שמזינים את הנשמה. הבלוג שאתם קוראים עכשיו מוקדש, בעצם, לפינות שלי. יש לי לא מעט כאלה ואחת מהן היא עולם הקולנוע. ואולם הקולנוע, עבורי, הוא המקום שבו עיקר הקסם הזה מתרחש. הפוסט הזה עוסק בתלונה שהפניתי לרשת בתי הקולנוע הידועה בשם ״יס פלאנט״. מה שקרה זה שהלכתי לסרט והפריעו לי להנות ממנו אז עשיתי משהו שאני לא נוהג לעשות בדרך כלל – יצאתי מהאולם כדי להתלונן בפני מנהל המשמרת בבית הקולנוע. יחסו של המנהל לטענות שלי הפתיע אותי לרעה. אז בחרתי להעלות את הסיפור על הכתב ולשלוח אותו לאחראים. כמו שאמר לי ידידי היקר מק, אני לא הולך לשנות את העולם עם המכתב הזה. אבל הנושא חשוב לי אז הייתי צריך להגיד את אשר על ליבי.
לצערי האחראי על שירות הלקוחות בחר להתעלם מכך שהתלונה שלי לא מיועדת לאנשים שהפריעו לי בזמן הסרט (הם לא היו בני נוער, אגב) אלא לטיפול המרגיז שקיבלתי מאותו מנהל משמרת. בסוף המכתב אני מבקש ממנו לדעת איך ינהגו בפעם הבאה שיגיע מקרה כזה לשולחנם. לא הייתה התייחסות ישירה גם למשפט הזה, אבל באמירה "אין יכולים למנוע את כניסתו וכו'" סיכמו את העניין מבחינתם. בתחתית הפוסט נמצא סיכום העניין מבחינתי. קריאה נעימה.
[כנראה שאני לא היחיד שזה מפריע לו]

don't-talk-or-text

יום ג', 19 בפברואר 2013
לכבוד שירות לקוחות יס פלאנט,
עותקים: מוקי גרידינגר, מנכ"ל (בדואר רשום)
צחי הלוי, מנהל סניף אילון (בדואר רשום)

הנדון: טיפולכם בתלונה על הפרעת צופים בזמן צפייה בסרט

שמי דובי שרגא. אני מנהל את בלוג "הקונכיה", שעוסק במוסיקה, טלוויזיה ושאר ענייני תרבות. כמו כן אני פעיל ברשתות חברתיות ובין שלל עיסוקיי אני גם צלם, במאי ועורך. אך הדבר הרלוונטי ביותר למכתב זה הוא שאני מגדיר את עצמי כחובב קולנוע. אני מתעניין באמנות הזו, מדבר וקורא עליה המון ואוהב לקנות סרטים בדיוידי ובלוריי. יותר מהכל, כחובב קולנוע אני תמיד מעדיף לצפות בסרט באולם קולנוע מאשר לראות אותו בבית.
ביום שישי, 15 בפברואר 2013, הגעתי עם שלושה מחבריי לסניף יס פלאנט בקניון רמת גן כדי לצפות בסרט "עלובי החיים". חשוב לי להקדים ולומר, שאני מתייחס לסניף זה כאל הקולנוע השכונתי שלי. אני חוזר אליו בכל פעם כי אני מרגיש שהוא נקי, איכות ההקרנה מצויינת ושירות הלקוחות מספק.
לצערי, היו מספר מקרים בשנים האחרונות שבהם נתקלתי בצופים שהפריעו לי להנות מהסרט. לפעמים אני מנסה להתעלם כי לא נעים לי להעיר, אך לעתים אני מרגיש שההפרעה מוגזמת ואז אני מעיר לזה שהפריע. ברוב המקרים האדם שהערתי לו מפסיק להפריע, או לפחות משתדל להפריע פחות. לצערי המקרה המתואר בהמשך הוא לא מקרה כזה.
זמן קצר לאחר שהתחיל הסרט, הבחנתי שבשורה שבה ישבתי עם חבריי, ישבה קבוצה של ארבעה או חמישה גברים ונשים. התחלתי לשמוע דיבורים מכיוונם. ניסיתי להתעלם. בהמשך הסרט, הדיבורים נהיו ארוכים יותר ונהיה קשה יותר להתעלם מהם. בנקודה זו פניתי לכיוון המפריעים והערתי להם. אחסוך מכם את חילופי הדברים הלא נעימים, אך הרושם שהתקבל אצלי הוא שהם לא מרגישים שההתנהגות שלהם היא לא בסדר ושהם לא מתכוונים להפסיק. הדיבורים נמשכו. בנוסף, הצופה שישבה שני מושבים משמאלי ופטפטה בהנאה עם חברתה, התחילה לפתוח את הטלפון שלה לעתים קרובות, דבר שמסיח את הדעת מהצפייה במסך באולם חשוך. העין שלי נמשכת מיד למקור האור ואני מאבד את הריכוז בסרט. כמו כן, אותה אישה שנהגה לפתוח את הטלפון, השתמשה בו פעם אחת לחיוג, ולאחר כמה שניות סגרה אותו.
בנוסף לדברים האלה, הבחנתי שסדרן אחד נכנס לאולם והעיר להם על כך שהם שמו את הרגליים על המושבים הקדמיים. הם הורידו לרגע את הרגליים וברגע שראו שהסדרן נעלם, החזירו את רגליהם. נכנס סדרן נוסף כדי להעיר להם (אני מניח שהוא לא היה אותו אחד) ואז התכופפתי קדימה ואמרתי לו שאותם אנשים להם הוא מעיר מפריעים לי להנות מהסרט בגלל הדיבורים והטלפון. הסדרן התיישב בשורה הקדמית כדי לבדוק אם אני דובר אמת, ולאחר שתי דקות חזרו הדיבורים. הוא העיר להם ולאחר מכן העיר להם פעם נוספת. כשראיתי שההפרעות ממשיכות ושהערות הסדרן לא פותרות את העניין, פניתי שוב אל הסדרן ואמרתי לו שאני מבקש החזר כספי עבור הכרטיסים שקניתי לי ולחבריי כי ההנאה שלי מהסרט כבר נהרסה. הוא אמר שידבר עם מנהל המשמרת ויצא מהאולם. כשחזר, אמר שאם אני רוצה, אני יכול לצאת עכשיו ולדבר עם מנהל המשמרת. מכיוון שלא הייתי מרוכז בסרט כבר 20 דקות בערך, נפרדתי מחבריי ויצאתי מהאולם בלי כוונה לחזור.
הסדרן הפנה אותי למנהל המשמרת שלצערי לא רשמתי את שמו. הסברתי לו את הבעיה והופתעתי מכך שהוא לא מגנה את התנהגותם של המפריעים וטוען שאין בכוחו להוציא אותם מהאולם. כשביקשתי את הכסף על הכרטיסים, הוא אמר שמאחר שלא יצאתי מיד אחרי שהתחיל הסרט הוא לא יכול להחזיר לי את הכסף ושמבחינת הקולנוע ראיתי את הסרט במלואו. ניסיתי להתווכח איתו אך הוא הבהיר לי שהתנהגותם של אלה שהפריעו לי אינה עילה מספיק להחזרת הכסף או הוצאתם מהאולם. כשיצאתי מחדרו הרגשתי חוסר אונים. הרגשתי שנעשה לי עוול ושלא נעשה שום ניסיון לטפל בי כלקוח נאמן של החברה שלכם. הטענות שהעלה מנהל המשמרת לא מקובלות עלי וכאן אפרט אותן ואת תשובותיי:
1. בנושא הדיבורים שהפריעו לי, מנהל המשמרת הבין מהסדרן שאחרי שהוא העיר להם הם הפסיקו לדבר. הדבר לא נכון. הם התעלמו מהדרישה להוריד את הרגליים וניכר היה שהם לא התייחסו להערות הסדרנים.
2. מנהל המשמרת טען שכל עוד הצופים שאותם אני מגדיר כמפריעים לא עוררו מהומה והפריעו לכל האולם, אי אפשר להוציא אותם. טענה זו לא מקובלת עלי: גם לי, כלקוח בודד, יש זכויות ומגיע לי להנות מהסרט. בנוסף, סביר להניח שאני לא היחיד שצופים אלה הפריעו לו להנות מהסרט. רוב האנשים מעדיפים לא להעיר ולהימנע מעימותים.
3. מנהל המשמרת אמר לי את המשפט "פה זה לא הבימה" ושאני לא יכול לצפות שאנשים יישבו באולם ולא ידברו. אני מסכים עם האמירה שאולם קולנוע הוא לא אולם תיאטרון, ועם זאת זהו אינו בית קפה. אני לא מצפה שאנשים לא ידברו בכלל, אך אני מצפה מהם לדבר בשקט ובקצרה, מתוך התחשבות בצופים האחרים. את הכרטיס לסרט קניתי במחיר לא מבוטל וזכותי לצפות בו עם מינימום הפרעות. כמובן שהטענה כאן לא מופנית לאלה שהפריעו לי, אלא אל מנהל המשמרת שתיאר את ההתנהגות המפריעה כלגיטימית באולם קולנוע שמיועד להקרנת סרטים ולא לשיחות סלון. אולם שמפעם לפעם גם מקרין פרומואים לסרטים שהם בבחינת "תשדירי שירות" להתנהגות ראויה בסרטים (דוגמאות מהשנים האחרונות: "היצ'קוק", "החבובות"). מהי מטרת השקופית המוקרנת לפני תחילת כל סרט אשר פונה אל הצופים בבקשה להשתיק את המכשירים הסלולריים?
4. בתשובה לתלונה שלי על ההפרעה שבאור הבוקע מהטלפון, אמר מנהל המשמרת, "אני לא יכול להוציא אותה בגלל שהיא מתעסקת בטלפון. אולי הסרט משעמם אותה?". הטענה הזו מאוד תמוהה בעיניי: איך מידת העניין של האישה בסרט רלוונטית להפרעה? הנושא הוא לא האם הסרט עניין אותה אלא חוסר ההתחשבות שלה בצופים שיושבים איתה באולם. אגב, התשדירים שמוזכרים בפסקה הקודמת מבקשים מהצופים: Don't Talk or Text During the Movie. הסיבה לכך היא ההפרעה שיוצרת תאורת המסך ולא העובדה שמישהו שלח הודעה לחבר.
לסיכום, הרגשתי שהטיפול שלכם בתלונה שנעשתה בזמן אמת היה גרוע ומכעיס. יצאתי ממשרדו של מנהל המשמרת עם ההרגשה שבית הקולנוע שאותו אני מגדיר כקולנוע שכונתי לא מתחשב בצופים שהגיעו אליו כדי לצפות בסרטים. נכון, אני רגיש מעט יותר מהצופה הממוצע להפרעות חיצוניות, אך ההפרעה שבוצעה בהקרנה המדוברת עברה את גבול הטעם הטוב. אחרת לא הייתי יוצא מהאולם באמצע הסרט כדי להתלונן ולא הייתי דורש את כספי בחזרה. כרשת אשר מפרסמת את עצמה במילים "חוויה קולנועית גדולה מהחיים", אני מצפה מכם לדאוג לאינטרסים שלי ושל חבריי, כאנשים שאוהבים סרטים באמת ומעדיפים לראות אותם בבתי הקולנוע שלכם (סרטים שאני ממש אוהב אני הולך לראות גם פעמים נוספות). אך הטיפול במקרה זה מעודד אותי להפסיק לפקוד את סניפי הרשת ולחפש רשת אחרת, או פשוט להתמקד בצפייה ביתית. אם תאבדו אותי כלקוח, תאבדו גם את החברים שלי; אני זה שמארגן אותם להליכות קבוצתיות לסרטים.
אני מקווה לקבל מכם תשובות הולמות יותר לטענות שהעליתי במכתב זה. אני מעוניין גם לדעת כיצד בכוונתכם לפעול בפעם הבא שמקרה כזה יגיע לטיפולכם.
בכבוד רב,
דובי שרגא
* * * * * * * * * *
שלום רב דובי-
בפנייתך ציינת כי בתאריך ה- 15.02.13 הגעת עם חבריך לקולנוע יס פלאנט איילון לצפות בסרט "עלובי החיים" ונתקלם בהפרעות רבות מצד בני נוער שישבו באולם. לטענתך, הסדרן אשר נכנס לאולם לא היה לכם לעזר רב.
ראשית אנו מתנצלים ומודים לך על הסבת תשומת הלב, חברת ת.י. תאטראות 2004 בע"מ מפעילת רשת בתי הקולנוע "רב חן" ו"יס פלאנט" עושה כל שביכולתה להעניק ללקוח חווית צפיה איכותית ונעימה.
אנו מודעים להפרעה הנגרמת לעיתים ע"י לקוחות אחרים, אך אין אנו יכולים למנוע כניסתו של מי שרכש כרטיס במחיר מלא. (כאשר הסרט לא מוגבל לצפיה מגיל מסויים) אולם ברור לנו כי מחובתנו לדאוג להנאתם של יתר הצופים.
חשוב לציין כי במידה ולקוח הזמין כרטיסים וכשהוא נכנס להקרנה הוא מבין שלא יוכל לצפות בסרט בצורה זו או אחרת, והוא יוצא מההקרנה, אנו מציעים לו סרט חלופי או זיכוי לסרט בפעם אחרת. בפנייתך ניכר כי בחרתם להישאר בהקרנה עד סופה.
לאור האמור, ועל מנת להסיר כל טעם רע הנותר מן החוויה, אנו מזמינים אתכם לביקור נוסף בבית הקולנוע שלנו, הפעם כאורחים שלנו.
אנא השאר כתובת למשלוח ארבע הזמנות יחיד לכל סרט אשר תמצאו לנכון ברשת יס פלנט,
 
בברכה,
רובי
רובי סופר
אחראי שירות הלקוחות
* * * * * * * * * *
שלום רובי,
לא מצאתי בתשובתך אף התייחסות לרשימת הטענות שהעליתי מול התשובות שסיפק לי מנהל המשמרת בזמן שהתלוננתי על ההפרעה.
אם אתם מודעים להפרעה שנגרמת על ידי צופים אחרים, אך לא מוכנים לעשות דבר בקשר לזה, אני חושש שלא אוכל להמשיך להיות לקוח שלכם. גיליתי שקיימות בעולם רשתות שמוכנות להרחיק מהאולם צופים שמפריעים – והן גם גאות בזה מספיק כדי לשים את זה בפרסומות שלהן. חבל שברשת יס פלאנט לא מכירים בזכותו של הצופה לצפות בסרט עם מינימום הפרעות.
לא הרמתי ידיים עדיין מלראות סרטים בקולנוע, אך מעתה ואילך זה יהיה במקומות אחרים.
בברכה,
דובי שרגא

תוספת, 16.9.14: רוצים לצחוק קצת?


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *