מאה השירים שיאדו הכי אהב ב-2011: חלק שני

כל שירי המצעד שעלו עד היוםגם ביוטיוב!
להורדת כל השירים במקומות 90-81.


חלק ראשון | חלק שני | חלק שלישי | חלק רביעי | חלק חמישי
חלק שישי | חלק שביעי | חלק שמיני | חלק תשיעי | חלק עשירי

90. Star Slinger – Mornin'
חותך-ומדביק בריטי חדש, דארן וויליאמס בתעודת הזהות, שביצירות שלו (כלומר לא ברמיקסים שהוא עושה לאחרים) הוא נטפל בעיקר אל סול סיקסטיזי ומעדכן אותו בביטים עכשוויים. Volume 1 שלו יצא ב-2010 והתפוצץ השנה, אבל בעיני הוא קצת חסר שאר רוח, וקצת מטריד בהאזנה של מעבר למנות מדודות. הקטע החמוד הזה לא רק מייצג היטב את סטאר סלינגר, אלא גם הטוב ביותר ששמעתי ממנו.
89. Alpine – Villages
שישיה אוסטרלית עתירת באזז שאלבום הבכורה שלה צפוי לצאת בתחילת השנה הבאה. השיר החמוד הזה הוא מתוך EP שיצא בסוף 2010 והוציא קצת את שמעם בשאר העולם במהלך השנה הנוכחית.
88. Lucy Rose – Scar

אני מודה שלא נתתי יותר מדי הזדמנויות לאלבום החדש של פייסט, אבל מהפעמים שכן שמעתי פשוט לא אהבתי אותו, ובאופן גורף. בהיעדרה לוסי רוז מצליחה למלא את התפקיד לא רע, השיר הזה מזכיר לי מאוד את האינדית הקנדית, בעיקר לנוכח העובדה שהקולות שלהן מאוד דומים. בקולות הרקע בשיר ניתן לשמוע את ג'ק סטדמן, סולן להקת בומביי בייסקל קלאב, שמחזיר לרוז טובה – הבחורה סיפקה את קולות הרקע הנשיים לאורך כל האלבום האחרון שלהם.
87. Fm Belfast – Underwear
כשמדברים על מוזיקה איסלנדית בדרך כלל עולים לראש אישים כביורק, סיגור רוס ו-Mum, לא חבורת אלקטרו עולצת כ-Fm Belfast ששרה על ריצה ברחובות בתחתונים. למעשה, אורבר רורטג'סון סמארסון, אחד ממייסדי Mum, הוא גם חלק מ-Fm Belfast. את השיר החמוד הזה שלהם הכרתי ראשית בגרסה חיה שהופיעה בסרט Backyard וכיפית בהרבה מגרסת האולפן. בשני המקרים קולות הרקע של הסולנית מעיקים מאוד – היא נשמעת כמו דמות מצוירת.
86. Breakage Feat Jess Mills – Fighting Fire
אני מת על דאנס מהזוג הזה, אולטרה דרמטי עם הבסים העבים. לא מגדולי הז'אנר, אבל אחלה שיר.
85. Eulogies – You Hide
להקה מלוס אנג'לס שמעודי לא שמעתי עליה לפני 2011. האלבום השלישי שלה יצא ביום ההולדת שלי השנה, והשיר החמוד הזה מתוכו.
84. Rakafeed – Imlil
את הקטע הזה פרסמתי לראשונה במהלך המצעד הקודם, דצמבר 2010, עם איזה "וואו" מתרשם נלווה. שיר מאוד יפה של של הרכב בריטי שהתעתד בשעתו להפוך לקולקטיב ומאז לא בדקתי אם כך אכן קרה. למרות יופיו של הקטע, הסיבה למיקומו הנמוך במאיה היא התחושה שהוא מתאמץ מדי. אני מרגיש כאילו כל הווייתו של הקטע נועדה להרשים אותי, המאזין, למשוך לי בחולצה ולהגיד לי "קולט כמה אני יפה? כמה אני מרגש?". גם הקליפ, עם הסיפור שהוא מגולל, תורם לתחושה הזו. יפה, נוגע ללב, אבל מניפולטיבי.
83. Ray Foxx feat Lovelle – La Musica (The Trumpeter)
קשה לעמוד בפני הלהיטיות של השיר הזה, וסביר להניח שהיה במיקום גבוה יותר אילולא חשתי התכווצות קלה בכל פעם שלאבל הטיפשה מתעקשת על "לה מיוזיקה" במקום "לה מוסיקה".
82. Talib Kweli – Cold Rain
כמה קיוויתי שלא ייפסק הגשם עד שיגיע מקומו של השיר, והנה עבד לי. מתוך האלבום שיצא לטאליב השנה. גם הוא לא הצליח להגיע לפסגות של שני אלבומי הסולו הראשונים שלו, לטעמי, אבל היו שם כמה דברים יפים. זה אחד מהם, שיר מחאה עם מילים חכמות כתמיד אצלו, גם אם פעמים רבות אני לא מסכים עם דעותיו.
Tell me when do we stop it?
Do they ask you your religion before you rent an apartment?
Is the answer burning Korans
So that we can defend Islamics?
The end upon us with a hash tag, a trending topic
81. The Good Natured – Wolves
להקת פופ נואר אנגליה שמצטרפת למסורת מכובדת של שלישיות פופ עם שני גברים וסולנית בשם שרה (סנט אטיין, דאבסטאר, בלאק בוקס ריקורדר ואולי עוד שאני לא זוכר). שיר חמוד בהחלט. עוד אחד שלהם מהשנה: אחלה קטע יחד עם הדי ג'יי השבדי אדריאן לאקס, שלכל אורכו נחלק ממש כמו שני שירים – האחד אלקטרו פופ והשני האוס מועדונים.


by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *