נפרדים מאליזבת' סליידן

אתמול בערב התחילה עונה 6 (או 32) של דוקטור הו, סדרת הפולחן הבריטית שהוחזרה למסך ב-2005 ונהפכה ללהיט ענק. בשבוע שעבר, ביום שלישי בבוקר, הלכה לעולמה אליזבת' סליידן, ששיחקה בסדרה את שרה ג'יין סמית'. היא הייתה אחת המלוות המפורסמות ביותר של הדוקטור בסדרה המקורית. היא הצטרפה כמלווה לדוקטור השלישי, ג'ון פרטווי, ב-1973. כשנה לאחר מכן הגיע הדוקטור הרביעי (שהיה הפופולרי ביותר עד שהגיע דייוויד טננט), טום בייקר. היא נשארה איתו עד 1976 ובויקיפדיה מספרים שכשעזבה, הידיעה על כך כיכבה בעמודים הראשיים, כבוד שהיה שמור עד אז רק לדוקטורים המתחלפים. ב-2006, בעונה השנייה של הסדרה המחודשת, החליטו להחזיר את שרה ג'יין לפרק איחוד מיוחד, והצלחתו שכנעה את אנשי ה-BBC שכדאי להם להשקיע בספין-אוף לילדים, בכיכובה. ראסל ט. דייוויס, שהיה אחראי על שובה של דוקטור הו למסך, יצר את "הרפתקאות שרה ג'יין", ששודרה בערוץ CBBC, ערוץ הילדים של BBC. יחד עם דוקטור הו וטורצ'ווד, שלוש הסדרות השתלטו על לוח השידורים הבריטי, ובהמשך גם בעולם.
כמו שאר ה"צעירים", גם אני לא הכרתי את המלווה הצעירה משנות ה-70, ולמדתי להכיר אותה בפרק האיחוד ובהמשך בסדרת הבת שהייתה מיועדת בעיקר לילדים. לשמחתי, הופתעתי לגלות שלא רק שסדרת הבת לא נופלת מהמקור, לעתים היא הייתה מתעלה עליו. מתחת לרדאר של ה"מבוגרים", הצליחו הכותבים של "הרפתקאות שרה ג'יין" ליצור כמה סיפורים מורכבים, מפחידים ודי בוגרים באופיים. כתיבה אינטיליגנטית לילדים היא משהו שאני מאוד מעריך. הסדרה שמרה על ערכי הפקה גבוהים כפי שניתן לצפות מספין-אוף של דוקטור הו. הליהוק של הדמויות הנוספות היה מצוין, וגם בסדרה הזו המשיכו את המסורת של להחזיר דמויות ישנות לתפקידי אורח. אך אין ספק שהרוח החיה שהניעה את הסדרה הייתה אליזבת' סליידן, שהחיוניות שלה האירה את המסך (כמו שאומרות הקלישאות) והנוכחות שלה הורגשה גם בפרקים המיוחדים שבהם היא כמעט לא השתתפה.
לפניכם מחווה בת 12 דקות לאליזבת' סליידן ששודרה אמש לאחר הפרק הראשון בעונה החדשה של דוקטור הו. מעריצי הסדרה בכל העולם יתגעגעו אליה.


גם דובי קננגיסר נפרד מאליזבת'.


Posted

in

,

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *