101 הגדולים של 2010 על פי יאדו – חלק רביעי

[ חלק ראשון | חלק שני | חלק שלישי | חלק רביעי | חלק חמישי | חלק שישי ]

להורדת כל השירים בקובץ אחד.


40. Alexis Jordan – Happiness
איזה להיט השיר הזה, מעין גרסת כיסוי ווקאלית לקטע מענג של Deadmau5 מ-2008, עם קולה הדיוואי של אלקסיס ג'ורדן העולה, כולה בת 18. אחד משירי הפופ המושלמים והממכרים של השנה, ובוודאי האופטימי שבהם.
זה המקור של דדמאוס.
39. Twin Tigers – Red Fox Run
זה היה שיר כזה שהורדתי על הדרך – כשחיפשתי שיר מסוים והוא היה במסגרת מיקסטייפ אז כבר הורדתי את הכל – והוא התברר להיות פשוט מעולה. כמו REM הם מגיעים מאת'נס ג'ורג'יה.
38. Deftones – Sextape
מדהים, בכל אלבום שלהם יש לפחות שיר אחד יפהפה. הקליפ חלומי בהתאם למוזיקה.

37. Richard Ashcroft & United Nations of Sound – Born Again
לא לגמרי ברור לי איך השיר הכל כך סוחף ומענג הזה עבר ככה בשקט מתחת לרדאר, אבל מבחינתי הוא לגמרי אחד מהשירים הבולטים של השנה.
36. Arcade Fire – Suburban War
מתוך אלבום נוסף מצוין, זהו כנראה השיר האהוב עלי בו.
35. Dan Mangan – Road Regrets
בלי חרטות, פשוט שיר לדרך. למעשה, שיר הנסיעה המושלם של השנה.
34. Chew Lips – Karen
זמרת נשמה. טיגס קוראים לה, ואני אוהב איך שרואים שהיא נבוכה בתחילת הקליפ לנוכח המצלמה. אפרופו טיגס, היא אחראית בעקיפין לאחד משני שירים שפשוט לא הצלחתי למצוא אף פעם באיכות טובה ברשת, למרות שנים של ניסיונות. מה שיצליח (באיכות טובה, לא סתם) תבוא עליו הברכה.
33. Kylie – Get Outta My Way
עוד להיט ענק ומעולה לארסנל.
32. Jónsi – Animal Arithmetic
מתוך אלבום שכולו נפלא. לא שונה בהרבה ממה שעשה עם סיגור רוס, כך שלא ברורה לי מטרת הסולו, אבל העיקר שיצא טוב.
31. Family Of The Year – Chugjug
הם לא באמת משפחה מלבד שני אחים, אבל הם כן אחד מהשירים הקסומים של השנה. להקה לוס אנג'לסית שהוציאה השנה אלבום ראשון ותיירה במסע הופעות עם אדוארד שארפ והאפסים המגנטיים (ע"ע מקום 49). מה שהוציא את שמעם הוא לא אחר מאשר פרסומת לאדוויל.
זו הפרסומת. שימו לב גם לגרסה הכובשת הזו:

30. Sleigh Bells – Infinity Guitars
גיטרות לנצח! שיר טעון ואדיר, רק חבל שהקליימקס כל כך קצר.
29. Stornoway – Zorbing
מתוך אלבום הבכורה של הרכב אוקספורדי חמוד שחתם השנה ב-4AD.
וגם הדבר הזה.
28. Tap Tap – Half Moon Street
פגשי אותי ברחוב חצי ירח פינת שלמה ארצי. שיר מתוק של הרכב שהוא פרויקט צד השייך לתומס סנדרס, הסולן של פיט והפיראטים, החמודים בפני עצמם. הגרסה החיה הזו עירומה ביחס למקור והגיטריסט קצת מזייף, אבל חנו הרב של השיר נשמר וסנדרס ממחיש שהוא מצוין גם בהופעה חיה בשיר שאינו פשוט לשירה.
הנה גרסת המקור, שתכל'ס היא כמובן זו שאני כה אוהב. וזה השיר האהוב עלי של פיט והפיראטים מ-2007.
27. Winter Gloves – Plastic Slides
קנדים האלה, איך זה שיש להם כל כך הרבה להקות אינדי חמודות? זוהי גרסה אקוסטית לשיר שהכי אהבתי מכפפות החורף האלה. היא מפגינה את חנם הרב על פי הסולן והגיטריסט (ממש כמו בשיר הקודם שפרסמתי, במקרה), אבל האמת היא שהיא נופלת בהרבה מהגרסה המקורית הממכרת, שהיא היא במקום ה-27.
26. Gold Panda – You
הקטע הזה הפך בהדרגה לאחד האהובים עלי. כל פעם שהוא קפץ לי במהלך ההאזנה האקראית הוא פשוט עשה לי טוב. יש בו משהו מאוד אופטימי ושלם, כך שניתן לנחש שה-You הזה שבשם השיר מוקדש למי שגורם/ת לגולד פנדה, המפיק הבריטי המתכנה כך, להרגיש באופן הזה.
25. Crystal Fighters – Follow
לא אהבתי דברים אחרים שלהם, אבל בשיר הזה יש משהו שכבש אותי משמיעה ראשונה. בילד אפ שלוקח יד ביד לחוויית פופ שונה, סוחפת ולגמרי מענגת. סליחה על הפלצנות.
24. Cee Lo Green – Fuck You
הקללה הזו מעולם לא הייתה מלבבת יותר. חלק מהאפיל הוא הדיסוננס בין המילים הבוטות לבין המוזיקה המוטאונית התמימה, אלמנט שעוקר לחלוטין בגרסה המצונזרת.
23. Marina And The Diamonds – Hollywood
מלכה בהתהוות, פשוט תענוג. מגל הזמרות של השנה-שנתיים האחרונות, כל האדל והדאפי והאלייזה, כמו גם חברתה של מרינה, אלי גולדינג (ע"ע מקום 65), מרינה היא האהובה עלי. יש שם כמה מניירות לצלוח, אבל היא מביאה איתה משהו מקורי, כיפי וחכם.
וגם הדבר הזה:

22. The National – Bloodbuzz Ohio
התלבטתי בין זה לבין הגרסה השנייה והענקית של Terrible Love, ולבסוף החלטתי על זה. הוא פשוט הסב לי כל כך הרבה נחת השנה, הדבר הנינוח והיפה הזה, שלטעמי גם מהפנט משהו, מן התופים בהתחלה שמיד מכניסים אותי פנימה.
אבל גם זה.
21. Young Galaxy – Queen Drum
עוד קנדיים, מתוך האלבום השני שיצא השנה, שיר פשוט יפהפה. געגועים לשוגייזינג.


by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *