גלגולו של שיר

עדכון 2013
עכשיו יש ערך מפורט ויפה לשיר הזה בויקיפדיה. כמו כן, השיר Your Love שעליו כתבתי כאן הופק על ידי הסנדק של ההאוס, פרנקי נאקלס.
*
תחילתו של הסיפור הזה מחזיר אותי ל-1991. הייתי בן 11. מה שקרה אז זה שקנינו את מערכת הסטריאו הראשונה שלנו, שהיה בה הקומפקט דיסק הראשון ויחד עם המערכת הגיעו כמה דיסקים בחינם. אחד מהם היה האוסף הכפול "the greatest hits of 1991". ללא ספק, זה אחד מהדיסקים שאני הכי מצטער שנפטרתי מהם. בעקבות הדיסק נחשפתי גם ל-808 State בפעם הראשונה, וגם לשיר בשם "you got the love" תחת הקרדיט The Source feat. Candi Staton. לא היה לי מושג אז על מה ולמה, אבל השיר היה מגניב.
עברו 6 שנים וכבר הספקתי לשכוח מהעניין. ב-97' הייתי בכיתה י"א וחיפשתי קליפים מעניינים ב-MTV. אחד מהם היה מין גירסה מחודשת, רימיקס לשיר ההוא מ-1991. זה היה עדכון מוצלח מאוד שלווה בקליפ יפה מאוד ושמחתי על כך שאני מזהה וזוכר את המקור. ועדיין לא ידעתי דבר וחצי דבר על הסיפור שמאחורי השיר. כמה שנים אח"כ, כשנזכרתי בשיר הזה ורציתי לקנות לי עותק של הסינגל הזה, אז ישבתי, חיפשתי וקראתי וכך הגעתי לעמוד שהוקדש לסינגל הזה באתר של הלייבל REACT ז"ל. העמוד הזה כבר לא קיים היום, אז הפעם נעזרתי בוויקיפדיה.
thesource1
ב-1989 התחיל הדיג'יי הבריטי ג'ון טרולאב את הקריירה שלו בבוטלג בשם Love/Rock שכלל 4 קטעי דאנס אינסטרומנטליים, שעליהם הלבישו אקפלות של שירים כאלה ואחרים. טרולאב לקח שיר בינוני של זמרת הסול קנדי סטייטון מ-86' והדביק את האקפלה שלו לקטע של אחד ג'יימי פרינסיפל בשם Your Love. משהו בחיבור הזה עבד ממש טוב, יעני התאים בול, והטראק הלא-חוקי הזה הפך ללהיט גדול בדיסקוטקים או איפה שהיו רוקדים בתקופה ההיא. טרולאב ראה כי טוב והחליט להוציא את סינגל לשיר הזה בצורה מסודרת. הוא השיג את הזכויות לאקפלה של סטייטון והקליט גירסה משלו לפלייבאק של פרינסיפל וב-1991 יצא הסינגל הרשמי בפעם הראשונה, בליווי רימיקסים. ההצלחה הייתה גדולה והסינגל הגיע למקום הרביעי במצעד הבריטי. בשנים הבאות טרולאב ביסס את מעמדו כמפיק והקים את הלייבל Truelove. ב-97' הוא הוציא מחדש את "you got the love", ברימיקס שנקרא Now Voyager Mix. הפעם הוא יצר את כל הטראק מחדש, כשאפשר להגיד שבאווירה שלו הוא נעשה בהשראת הפלייבאק ההוא מהבוטלג. היה כאן עדכון סגנוני כי בתקופה הזאת כבר נעשו דברים איכותיים יותר באזור הדאנס (דוגמת פרודיג'י). חוץ מזה, ההפקה המחודשת הזאת מצביעה על יצירתיות מלודית שלא תמיד מוצאים בדאנס. לאורך הטראק יש כל מיני כלים קלאסיים, כינור ופסנתר שבאים והולכים ומשתלבים נהדר עם מקצב הברייקביט. השיר הזה הוא מה שאני אוהב לקרוא לו – בלדת דאנס. וטרולאב עשה את זה מצויין. הסינגל לווה ברימיקסים לרוב, והגיע למקום השלישי במצעד הבריטי.
thesource2
ולמה נזכרתי בשיר הזה פתאום? כי לא מזמן יצא אוסף הלהיטים העדכני Now Dance 2006 וכשאני מעיין ברשימת השירים שלו אני מגלה בפנים את השיר הזה. שוב. למעשה, הורדתי לפני כמה חודשים הוצאה מ-2005 שכוללת כמה רימיקסים חדשים של השיר, אבל מתברר שזה היה רק מתאבן לקראת הסינגל החדש, שכולל את הגירסה החדשה של ג'ון טרולאב: New Voyager Mix. מדובר בגירסה מעודכנת של הרימיקס מ-97', אבל לצערי לא מדובר בשיפור. אז אמנם הכניסו כאן כינורות אמיתיים לשם שינוי והוסיפו קולות רקע, אבל בתכלס, לא היה טעם לגעת בטראק ההוא. צריך להבין שחוץ מהשיר הזה טרולאב לא עשה שומדבר מעניין או מצליח בקריירה שלו, כך שאני מבין את הרצון להחזיר לעצמו את התהילה על הלהיט המצליח ההוא. אבל לדעתי, אין כאן יותר ממיחזור, כך שלא נותר אלא להנות מהרימיקס הנהדר מלפני 9 שנים ולקוות לזמנים טובים יותר, בלי מלחמות.

thesource3

1986
Candi Staton – Musical Freedom aka You Got the Love
Jamie Principle – Your Love

1991
The Source ft. Candi Staton – You Got the Love: 12 ince version

1997
Source Feat. Candi Staton – You Got The Love: Now Voyager Mix

2006
The Source ft. Candi Staton – You Got the Love: Extented New Voyager Mix

הקליפים: גרסת 1991 | גרסת 1997 | גרסת 2006


Posted

in

by

Tags:

Comments

4 תגובות על “גלגולו של שיר”

  1. תמונת פרופיל של ארז
    ארז

    סוף סוף הכל מסודר לי בראש…. תודה!:)

    עכשיו נוריד ונאזין.

  2. תמונת פרופיל של bellwether
    bellwether

    הקליפ מ-97 באמת מצוין.

  3. תמונת פרופיל של ארז
    ארז

    הקליפ מ97 נחמד. מאוד אסתטי. החדש משעמם… הישן – סובל מתסמונת שנות השמונים אשר הייתה נפוצה גם בתחילת שנות ה90.

  4. תמונת פרופיל של הדר
    הדר

    2009 – Animal Collective מוציאים את להיטם הגדול ביותר My Girls שכנראה מסמפל את Your Love

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *