פוסטקליפים

כאדם שמוסיקה היא האהבה הגדולה של חייו וכאדם שאוהב להתעסק בוידאו ולעשות סרטים, הצעד הבא המתבקש מבחינתי היה לעשות קליפים. לאורך השנים למדתי להכיר את עולם הוידאו-קליפים ע"י צפייה בלתי נגמרת באמ-טי-וי עוד בתקופה שהם שידרו קליפים, ולקראת סוף שנות ה-90 הייתה איזה התפוצצות של כישרון שהובילה לכמה יצירות מהממות ביופיין ובאנרגיה שהן שידרו (עוד בנושא הזה בפוסט שמתוכנן לשבוע הבא). כבר כמעט עשור שאני חולם להיכנס לתחום עשיית הוידאו קליפים בעצמי כיוצר, אבל עד היום לא הצלחתי לעשות את הדבר הכל כך בסיסי הזה, להתחיל. אז אני רוצה ומקווה מאוד שזה יקרה בקרוב; ובינתיים, עד שאצבור קצת ביטחון ואתחיל לייצר רעיונות, תקפתי את הנושא מכיוון קצת אחר: הופעות חיות. הבציר שלפניכם מציג את הקליפים שעשיתי ב-2009, כאלה שאני גאה בהם וחושב שהם שווים צפייה. אלה הקליפים שאמורים לסלול עבורי את הדרך לקליפים ה"אמיתיים" שאני רוצה לביים.
הקליפ הראשון צולם במופע ההשקה לאלבום (או בעצם מיני-אלבום?) הבכורה של קרוסלה. זה קרה בלבונטין בדיוק שבוע אחרי שהתחילה השנה. אם אני זוכר נכון, זו גם הייתה ההופעה הראשונה שבה קרוסלה הופיעו "בתוך הקהל" בלבונטין. ההופעה תועדה על ידי ארבעה אנשים: אני, אלעזר מאק, אריאל כהן וארז קריאל. זמן קצר אחריה, גיא ותמר ביקשו ממני לערוך קליפ לשיר שהסתמן במהירות כלהיט המיידי מתוך האלבום, Star Quality. לצערנו לא יכולתי להשתמש בפס הקול המקורי שהוקלט בהופעה בגלל בעיות טכניות, אז עשיתי סינכרון של הוידאו עם הקלטת האולפן הלקוחה מהדיסק. הקליפ הועלה ליוטיוב ב-26 בפברואר ושולב מאז בעשרות אתרים ובלוגים שכתבו על קרוסלה ו/או פרסמו את ההופעות שלהם. אחד הדברים המעניינים בהקשר הזה, הוא שבעקבות הטורים שלהם בחו"ל, חלק מהתגובות ביוטיוב מגיעות מאנשים שראו אותם בכל מיני מקומות בעולם ואז נכנסו ליוטיוב כדי לחפש אותם. אני עדיין מתכנן לערוך יום אחד את כל ההופעה, ובינתיים נהנה להיכנס מידי פעם לסטטיסטיקות ולראות שהקליפ נצפה כבר יותר מ-16,000 פעם.

דורון פלורנטין היה פעם הסולן של Outer Movement שהפכה אחר כך ל"הדוגמניות". בימים אלה הוא עובד על החומרים שלו. בתחילת מאי צילמתי את ההופעה הראשונה שלו באוזןבר, עם הפנים לפסנתר והגב לקהל האינטימי שהגיע. למרות ההתרגשות והחששות מביצועים חצי-אפויים, יש משהו קסום בתיעוד של הפגישה הראשונה של האמן והיצירה שלו עם הקהל. "אי אפשר לסמוך על מתרומם" היה השיר הראשון שתפס אותי ולכן גם קיבל את הזכות להיות ה"קליפ" הראשון מתוך ההופעה. לא רציתי להשאיר אותו כפי שצולם: כשוט אחד שלא זז במשך כל השיר, אז חיפשתי רעיון שיהפוך את העסק ליותר דינמי. נגינת הפסנתר של דורון הזכירה לי את הליווי הפסנתרי שהיו נותנים בימי ראשית הראינוע לסרטים האילמים, אז ביצעתי חיפוש על סרט שהאורך שלו יהיה פחות או יותר באורך של השיר, וכך מצאתי את "השטן השחור" של ז'ורז' מלייס (מ-1905), מחלוצי הקולנוע. השילוב שלהם היה פשוט, והתוצאה מצאה חן בעיניי. קליפ נוסף מאותה הופעה אפשר לראות כאן

את קיצו פגשתי לראשונה כשהם באו להתארח בקונכיה בתקופה שבה שידרתי אותה ברדיו קול נתניה. זו הייתה הלהקה היחידה שאירחתי בתכנית להופעה חיה. הם הביאו הרבה ציוד ומילאו את האולפן הקטן בוייבים הירושלמים והטובים שלהם. ביולי צילמתי הופעה חינמית שהם נתנו מחוץ לסינמטק ירושלים במסגרת פסטיבל הקולנוע. Diamonds הוא השיר הראשון שבוצע בהופעה וגם האחרון (כי הקהל רצה עוד ונגמרו להם השירים), כך שהקליפ שלו מורכב למעשה משני ביצועים של אותו השיר. הצלמת השנייה היא דנה גוש ואני ערכתי. קליפ נוסף מאותה הופעה אפשר לראות כאן

לסיום, הקליפ החדש מכולם. בספטמבר עלה ל-VOD של הוט משדר באורך שעה שבא לקדם את אלבומו השלישי של גבע אלון, Get Closer. השעה הזו מורכבת בעיקר מהופעה חיה של גבע במועדון הבארבי בתל אביב, אבל כדי לתת ערך מוסף שמתייחס לאלבום החדש, צולמו שלושה קליפים לשירים הראשונים מתוך האלבום. את הקליפים ביים חברו של גבע, גדי אלטמן, וצילמו ג'וש פאדם ואור אבן טוב. גבע הגיע אלי עם החומרים המצולמים כדי שיהיה אפשר לעשות איתם משהו שווה שידור, והקליפ השלישי, לשיר Come Race Me התגלה כמעניין והיפה ביותר מבין השלושה (ובמקביל הפך לשיר האהוב עלי מתוך האלבום). הקליפ פורסם לראשונה בוואלה! ב-8 בינואר.


Posted

in

, ,

by

Tags:

Comments

3 תגובות על “פוסטקליפים”

  1. תמונת פרופיל של אלעזר

    עם תוצאות כאלו מרשימות מ 2009, אני מחכה בקוצר רוח לראות מה יהיה ב 2010.
    כל הכבוד

  2. תמונת פרופיל של אורי זר אביב

    סחתיין על הוידאו של קרוסלה. אני קרוע עליו. וגם אני צילמתי והעליתי ליוטיוב כמה קטעי וידאו לא רעים מהופעות של הצמד אך בסוף באמת בחרתי בוידאו הנ"ל כשכתבתי עליהם לבלוג.

  3. תמונת פרופיל של עמרי

    כל הכבוד, גם אני מחכה בקוצר רוח לראות עוד קליפים מעשי ידיך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *