מיקסטייפ אורח: שירי סיום

= מיקסטייפ חדש כל שבוע, מוסיקה משובחת, עורכים מתחלפים. ומה עם האוסף שלכם?
= האוסף האולטימטיבי (כל המיקסטייפים של הבלוגספירה הישראלית במקום אחד)
איזה חום. לפעמים חם גם כש"שבת בבוקר יום יפה" ובקושי אפשר לקום ולתפקד אם אין מזגן ברקע (שאני לא כל כך אוהב). אבל אנחנו כאן בשביל המוסיקה. שמחתי מאוד שאלעזר מאק, חבר טוב ושותף לדרך, הסכים להשתתף בפרויקט הזה. הסיפור שלו מראה איך החיים מתערבים לנו, לפעמים, בתוך דברים שנראים אולי שרירותיים ומטעינים בהם משמעות חדשה. (תמונה: אבא שלי)

52 דקות, 82 מ"ב
{להורדה}

כשחברי הטוב שאל אותי אם גם אני רוצה לקחת חלק מהפרוייקט הנהדר של "מיקסטייפ אורח", ידעתי שהגיע הזמן להגשים את אוסף השירים שכבר מזמן רציתי לעשות – אוסף שירי סיום.
תמיד היה לי פֶטיש מסויים לסיום של דיסק. לסיום יש אחריות רבה, לכל דבר יש סוף והוא בדרך כלל מה שמשאיר את הטעם בפה. סיום יכול להפוך סרטים טובים לגרועים, ולהפך. סיום טוב יכול לקחת את כל הרגש שחווית מהיצירה שקראת, שראית או ששמעת, ולנקז אותה לשיא. לדיסק טוב כמו לספר טוב יש תהליך שמעביר אותך ביחד עם היוצר והיצירה עד הקליימקס בסופה.
שירי סיום טובים הם כאלה שאתה יודע שהגעת אליהם גם בלי לבדוק בעטיפה של הדיסק שזהו אכן שיר הסיום. שיר סיום טוב יכול לגרום לך לרצות לעצור ולחשוב על הדיסק ששמעת, או נותן לך חשק לחזור להתחלה ולעבור שוב את אותו התהליך. צריך רגישות רבה, אני יכול רק להניח, מצד האומן כדי לדעת איך למקם את השירים שכתב בסדר הנכון בדיסק, הרי בימינו היצירות, לרוב נכתבות בנפרד, והדיסק אם הוא נעשה נכון מקבץ את השירים הנכונים בסדר הנכון כדי ליצור יצירה גדולה וטובה יותר.
על האוסף התחלתי לעבוד לפני כשבועיים בערך מתי שסבתא שלי נכנסה לבית החולים. בימים הייתי בבית ועבדתי על ענייני השונים וגם על אוסף שירי הסיום, ובלילות הייתי איתה בבית החולים, וזכיתי גם אני ללוות אותה בסיום דרכה. ביום רביעי שבוע שעבר סבתא שלי – סבתא שוש הלכה לעולמה בשיבה טובה בגיל שמונים וחמש. את חייה היא סיימה אמנם בבית החולים, אולם בימיה האחרונים היא לקחה לשיא את כל מה שהצטיינה בו בכל חייה וזה לאהוב את יוצאי חלציה, לאחד אותם וללמד אותם לאהוב אחד את השני ללא תנאים.
לאחר פטירתה החלטתי לשנות את הרכב שירי הסיום שבחרתי ולהתאים אותם לדיסק פרידה שלי מסבתא שלי שאותה אהבתי מאז שאני זוכר את עצמי, ועל ידיה נאהבתי בכל שלב ובכל מקום ללא שום תנאים. השירים הינם שירי סיום של דיסקים שהיוו עבורי תחנה מסויימת בחיים.

The Notwist – Gone Gone Gone
Lady & Bird – La Ballade Of Lady & Bird
The Postal Service – Natural Anthem
Radiohead – Motion Picture Soundtrack
הבילויים – משהו כמו תה
Grandaddy – So You'll Aim Toward the Sky
כנסיית השכל – מיטות חולות
The Dears – No Cities Left
Woodface – Show Me How It's Done
Roxette – Go To Sleep
gorillaz – don't get lost in heaven + demon days
חוה אלברשטיין – שיר סיום


Posted

in

by

Comments

4 תגובות על “מיקסטייפ אורח: שירי סיום”

  1. תמונת פרופיל של שירה
    שירה

    אלעזר- תודה!

  2. תמונת פרופיל של tmak
    tmak

    יופי של מיקסטייפ. נראה אבל שיש בעייה עם הקטע של Grandaddy- מלא קפיצות.

    1. תמונת פרופיל של פרנק
      פרנק

      הקובץ הוחלף. תודה על העירנות.

  3. תמונת פרופיל של נטע
    נטע

    איזה יופי של מיקסטייפ!
    תודה רבה!
    אני ממש מבינה את האווירה שניסית ליצור (בהקשר של עצמי, כמובן),
    והשירים- סוכריות אחד אחד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *