שלושה שירים ובונוס

Depeche Mode – Surrender
Exciter היה מדרגה בדרך למטה. האלבום החדש הוא פשוט גרוע. כבר אמרו עלי שאני לא מסוגל להתמודד עם שינויים ושאני רוצה את דפש מוד של פעם. יכול להיות. אני פשוט מקשיב לזה ולא שומע מה טוב בזה. אז קונים את זה כי זה דפש מוד, ויש גם ביקורות טובות פה ושם. אז אולי מכונת יחסי הציבור עובדת, ואולי זה באמת טוב ואני לא מבין את זה. ולמרות שאני דוגל ב"אם אין לך משהו טוב להגיד, אל תגיד כלום" – אני חייב להגיד משהו. אז אמרתי. השיר הזה היה הביסייד של הסינגל החדש שיצא כדי לקדם את אוסף הסינגלים 98<86 וזה בשבילי השיר הטוב האחרון של דפש מוד.
The Dissociatives – Thinking in Reverse
עוד דבר מצויין שהכרתי בזכות ארז. הוא חזר מאוסטרליה והביא איתו את הדיסק הזה שהוא מין פרוייקט צד של הסולן של Silverchair. לא הייתי צריך לשמוע הרבה כדי שזה יסקרן אותי, ואז הורדתי וגם קניתי. אם בהגדרות עסקינן (ופלצניות בפרט) אז הייתי קורא לזה "פופ אלטרנטיבי", כמו שאני מתייחס ל-Soulwax. יש משהו בגישה לכתיבת שירים, עיבודים והפקה שמזכיר לי אותם, וזה משהו שמאוד מדבר אלי. יש גם משהו בשירה. זה שיר נהדר מהאלבום היחיד שהם הוציאו ב-2004.
XTC – Dear God
קראתי פעם סיפור מעניין על איך השיר הזה כמעט ולא נכנס לאלבום שבשבילו הוא נכתב. שמו אותו כביסייד על סינגל, והוא הפך ללהיט יותר גדול ממה שהיה על ה- A side (ויש לו מלים מעוררות מחלוקת וכולי). ולכן החליטו להוציא שיר אחר מהאלבום והוא נכנס. לא ידעתי בכלל מה זה XTC כששמעתי את השיר בפעם הראשונה, בסוף פרק של הסדרה המעולה "תיק סגור" בערוץ 10. אז חיפשתי קצת והתחלתי להכיר להקה עם שירים יפים שפעלה בעיקר בשנות השמונים (השיר הזה הוא מ-1986). יש משהו מיוחד בשיר הזה שבאמת מעלה אותו מעל שאר השירים שלהם, ולפני יומיים הוא היה השיר האחרון ששמעתי לפני שהגעתי הביתה אחרי נסיעה קצת ארוכה בתזמון מתאים שכזה.

בונוס: המטאליסטים
בשביל הצחוקים.


Posted

in

by

Comments

תגובה אחת על “שלושה שירים ובונוס”

  1. תמונת פרופיל של שעון חול

    על זה ניתן לאמר.
    תמונה מצמררת…….
    גררררררררררר.
    מוזמן אלי.
    דון-שעון חול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *