להציל את רדי-יו

בדצמבר 2002 התחלתי לשדר תכנית מוסיקה אלטרנטיבית בשם "הקונכייה" ברדיו אינטרנט שנקרא Radi-Yo. כשהתחלתי לא ידעתי כמה זמן זה יימשך, אבל לתכנית יש בכל זאת כמה מאזינים 😉 ולכן המשכתי עד היום (עם הפסקות של חודש פה חודש שם). לצערי, לאחרונה קם גוף חדש בארץ, מין פדרציה של חברות התקליטים בארץ, ואחרי שאתרי שיתוף-הקבצים נסגרו, גם הרדיו שבו אני משדר מותקף (גם הם רוצים תמלוגים). יש לציין שהאתר פועל עם אישור של אקו"ם, שמקבלים בכל חודש כסף עבור התמלוגים על השירים המשודרים. מכיוון שאני רוצה ש"הקונכייה" תמשיך להיות משודרת ברדיו הזה, שבזכותו היא בעצם קיימת, אני מדרבן אתכם לחתום על העצומה הזאת, בתקווה שזה יעזור להציל את הרדיו. הנה ההסבר שכתב איש יקר בשם עופר להב:

הפדרציה מנסה לחסל את שידורי המוזיקה החופשית ברשת
רדיו האינטרנט הישראלי הותיק ברשת, Radi-Yo, שמופעל באורח עצמאי ע“י גולשים מרחבי הארץ, נמצא בסכנת סגירה מאחר והוא עומד בימים אלו בפני מתקפה שמובלת ע“י הפדרציה לתקליטים. זו מאיימת בתביעות נגד ראשי הרדיו נגד חברת נטויז‘ן, במידה וזו לא תוריד את שרתי הרדיו שמאוכסנים אצלה.
Radi-Yo קורא לקהל הגולשים באינטרנט לא לתת יד למזימה של הפדרציה לתקליטים שתחסל את המוזיקה החופשית ברשת!
Radi-Yo פועל ברשת כבר למעלה מארבע שנים. רק לאחרונה עבר בעלות לאחר שהחברה שהפעילה אותו ”רשת בידור אינטרנט“ חדלה מלהתקיים. מפעילי האתר שמתקיים כיום ממכירת דיסקים ורינגטונים (עליהם משולמים מלוא התמלוגים) אומרים כי הפדרציה פועלת בגסות כשהיא מעלה דרישות לא הגיוניות לקבלת פיצויים עצומים שיחסלו את היכולת של האתר לקבל אישור לשדר ברשת. מדובר בסוג של שידור ברשת הנקרא סטרימינג. ראוי לציין כי כבר כיום קיימות שידור נוספות כמו פודקסטינג ואחרות שלגביהן המצב אינו ברור כלל.
נדגיש ונאמר: הרדיו אינו מאפשרים החלפת או שיתוף של קבצים, מלבד שירים של אמנים עצמאיים המעוניינים בכך ועל כך גאוותו של האתר. הפרוייקט שהעלה את האתר לכותרות היה כאשר אמן הראפ פישי הגדול קיבל את MP הזהב בעקבות יותר מ-20,000 גולשים שהורידו בחינם וברשות מ- Radi-Yo את האלבום ”חכמת רחוב“ שלו.
חשוב לציין שלא מדובר רק ב-Radi-Yo אלא בעתידו של הסטרימינג בארץ ובשאלה העקרונית: האם לפדרציה ולארגונים האחרים יש אפשרות, בעודם מוכרזים כמונופולים ע“י הממונה על ההגבלים העסקיים, לתבוע תשלום ככל שעולה על דעתם עבור השמעת יצירות סטרימינג או לא.
מפעילי האתר קוראים לממונה על ההגבלים העסקיים, שרק לאחרונה התיר לפדרציה להתערב ולפעול ברשת האינטרנט נגד אתרים של מחליפי קבצים, לעצור את הפדרציה ולהציל את המוזיקה החופשית ברשת האינטרנט.
עיזרו לנו להציל את עתידו של השידור באינטרנט בארץ. צרפו את חתימתכם לעצומה.
כדי לחתום יש ללחוץ כאן:
http://radi-yo.co.il/hebrew/index.asp?page=/hebrew/call4help.asp
תודה, צוות והנהלת האתר Radi-Yo


Posted

in

by

Tags:

Comments

2 תגובות על “להציל את רדי-יו”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *