פרוייקט 93' / 17

project93_17
>> פרק 17 – להורדה

Project '93 / Ep. 17 by Dovi Shraga on Mixcloud

"Weird Al" Yankovic – Bedrock Anthem
מתוך האלבום השמיני שלו – Alapalooza. תגובתו של פלי:

I didn't think it was very good. I enjoy Weird Al's things, but I found it unimaginative. It wasn't that great. Yabba Dabba Doo. I like Weird Al and everything. But you know everyone is hit or miss, except for me, of course.

Corona – The Rhythm Of The Night
סינגל הבכורה של ההרכב האיטלקי הזה שיצא בארצם בנובמבר 93' והפך ללהיט גדול ששהה במקום הראשון במצעד האיטלקי 8 שבועות. בשנה הבאה (94') הוא יצא גם בשאר העולם ובסיומה הגיע למקום ה-34 במצעד השנתי של רשת ג'. בבריטניה הגיע למקום השני.
זהו אחד מהשירים שהכי מייצגים ומסמלים עבורי את ז'אנר היורודאנס שהפך לדי מרכזי ב-94' ולא רק ב"קופסת הלהיטים". הז'אנר קיבל דחיפה גם בעידוד התכנית "גוש דאנס" של יורם יצחק ואזאנא ברדיו דן הגל הירוק, תחנה פירטית שהתמודדה במכרזים של הרדיו האזורי ונכשלה.
2 Unlimited – Maximum Overdrive
תגידו שלום לטו אנלימיטד, זה השיר האחרון שלהם בפרוייקט. מקום 15 בבריטניה.
Simone Angel – Let This Feeling
אחד השירים הבודדים שהוציאה אחת המגישות המגניבות ביותר של אמטיוי אירופה. לא הוציאה אלבום. קשה לי קצת להסביר למה זה אחד משירי היורופופ האהובים עלי ביותר. וזה לגמרי קליפ בשקל שנראה כאילו עשו אותו לזהו זה (אבל זה לא בהכרח שונה מהרבה קליפים אחרים שנעשו באותה תקופה).
The Goodmen – Give It Up
מסיבה. מקום 5 בבריטניה.
Leftfield & Lydon – Open Up
הגיע למקום ה-13 במצעד הבריטי. הנה ראיון על שיתוף הפעולה המפתיע הזה.
The Orb – Little Fluffy Clouds
הסינגל הזה של האורב, אחת הקלאסיקות הכי גדולות של הצ'יל אאוט, יצא במקור ב-90' אבל רק בנובמבר 93' יצא מחדש והפך ללהיט גדול – מקום עשירי במצעד הבריטי. עכשיו גם למדתי שהדוברת בשיר היא ריקי לי ג'ונס, שטוענת שלא הייתה על סמים בזמן הראיון שממנו זה סומפל אלא רק קצת מצוננת.
Aerosmith – Amazing
עבר רק חודש מאז "בכיתי" וארוסמית' ממהרים להוציא סינגל נוסף, שהקליפ שלו הוא פרק ב' בטרילוגיית סילברסטון. הגיע למקום ה-24 בארה"ב ורק ל-57 בבריטניה. דבר מעניין לגבי השיר הזה הוא שבניגוד לקיצור שעושים בדרך כלל לשירים ארוכים, כאן הקליפ ארוך יותר ב-52 שניות מהגרסה המקורית. הם ממש התלהבו מ"הסרט הקצר" שיצא להם כנראה.
Bryan Adams – Please Forgive Me
שיר חדש שנכתב לאוסף so far so good. להיט גדול מאוד שהגיע למקום השביעי בארה"ב והשני בבריטניה.
Stone Temple Pilots – Creep
סינגל נוסף מתוך האלבום Core. אחת הבלדות הכי יפות של השנה ובכלל.
Nirvana – All Apologies
הסינגל הכפול של "כל ההתנצלויות" ו"אנסי אותי" (שנשמע בפרק הבא), הוא הסינגל השני מתוך האלבום "ברחם". All Apologies הופיע גם באלבום האנפלאגד שהוקלט באותה התקופה ויצא ב-94', בעיבוד שקט יותר. הגרסא הזו הפכה ללהיט גדול, שהושמע הרבה ברדיו (וגם נוגן רבות באמטיוי כמובן). הסינגל המקורי לא יצא בארה"ב והגיע למקום ה-32 בבריטניה.
Crowded House – Nails in My Feet
הסינגל השני מתוך Together Alone אחרי Distant Sun שהיה כאן בפרק ה-13. הכרתי אותו בזכות אוסף הבלדות You4.
The KLF – K Cera Cera (War Is Over If You Want It)
הרעיון היה לקדם את הרעיון של שלום עולמי, ולהשתמש בסכסוך הישראלי-פלסטיני בתור דוגמא. הם טוענים שהקליטו את השיר ולא תכננו להוציא אותו עד שישרור שלום בכל העולם (כלומר, לעולם לא). אבל בספטמבר 93' רבין וערפאת חתמו על הסכם היסטורי בבית הלבן, ובתגובה החליטו ה-K Foundation (השם החדש של הצמד לאחר פרישתם מעסקי המוסיקה) לשחרר את הסינגל במהדורה מוגבלת של 3000 עותקים בישראל ובשטחים בלבד, כאות הוקרה לצעדים שנעשים למען השלום. הסינגל יצא בלייבל NMC.
מה שיש לנו פה זה מחרוזת של שתי קלאסיקות: "קה סרה סרה" ושל "Happy Xmas (War Is Over)" של לנון/אונו. ההפתעה האמיתית מגיעה בדמות המבצעים: מקהלת הצבא האדום. אפשר בהחלט להגיד שהחבר'ה האלה הזויים, אבל זה מדהים איך שאני יושב וקורא במשך שעות על מעלליהם. גם לסיפור הזה הייתי מודע בזמן אמת בזכות "קופסת הלהיטים" ומכיוון שרציתי להחזיק בידי את הסינגל שיהיה נדיר בעתיד, קניתי אותו. מתישהו, לא זוכר מתי ואיך, נפטרתי ממנו והיום אני קצת מצטער על זה (אבל לא כמו שהם מצטערים על ששרפו מיליון פאונד). ראיתי עכשיו באיביי שמישהו ישראלי מוכר את הסינגל ב-400 דולר.


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *