Animation Selection

לקט אייטמים, סרטים, טריילרים וגם כתבות מעניינות, וכולם שייכים לתחום הקסום והמופלא מכל – אנימציה. כל הלינקים שמופיעים פה לקוחים מהעמוד Animation Selection בפייסבוק, שאותו אני מריץ עם חובבת האנימציה (והחבובות) אביבית בן צור. אז אם תעשו לייק, תוכלו לקבל את הדברים הנפלאים האלה ישירות לפיד שלכם. נצא לדרך.

צילום: יואל הרצברג
צילום: יואל הרצברג

1. טריילר מלא ראשון לסרט החדש של פיקסר (זה הטיזר הקודם) ועכשיו אנחנו גם יודעים איך יקראו לזה בעברית: "הקול בראש" (ויה עין הדג).
2. הציפור הזו פוחדת מלעוף! ציפור מטופשת. הדבר המעניין בסרט החמוד הזה הוא איך שעשו אותו. על פניו זה נראה כמו סרט אנימציה רגיל (בטכניקת סטופ מושן) אבל בעצם יש רק מושן ואין סטופ. בזמן הצילום הזיזו את הבובות בדרכים שונות ואז החביאו בפוסט פרודקשן את כל ההזזות.
3. לפני כמה שנים, ערוץ "דוגטונז" ראיין את ווירד אל ינקביק כדי להכין סרטוני אנימציה קצרצרים מתוך קטעים מהראיון. הראשון עלה ב-2006! (הנה ריכוז של כולם) ועכשיו עלה סרטון חדש.
4. מתחיל כמו קליפ רגיל ואז קורה משהו ממש מיוחד ויפה (3 דקות פנימה):

5. אביבית: הסוד הגדול לגבי ספרינגפילד שאף אחד לא ידע עד היום.
6. אביבית: Blowing in the wind.
7. אביבית: טוב, לארוז הכל, להגיד יפה שלום, ולהפרד. האינטרנטים נשברו וסגרו אותם. בעצם.. אם יסגרו אותם, איך נוכל להתענג על המוזאון הוירטואלי לאנימציה בראשיתית מלפני כ 200 שנה? ריצ'ארד באלצר-הבחור (בן 69) אשר במשך ארבעת העשורים האחרונים אסף ושימר את כל סוגי פנסי הקסם והמיכשורים האיזוטריים להפקת אנימציה הקדומים שהצליח לשים עליהם את ידיו, החליט לפני כ 6 שנים להתחיל להעלות את סרטוניהם וההיסטוריה אשר מאחוריהם לרשת – לרווחת כולנו. האתר מעודכן תדיר, שכן הוא עדיין לא העלה אפילו קמצוץ מן האוסף העצום (אשר ממשיך לצמוח) שברשותו. מוזמנים למוזאון וגם לכתבה נרחבת אודותיו. אושר ועושר צרוף.
8. אביבית: רציתי לכתוב שזה ממש מזכיר את PES, אבל מסתבר ש- "While it may seem like a pretty straightforward idea, the attention to detail here is astounding, even PES was impressed."

9. אביבית: Eh.. Happy valentine's ?
10. 12 העקרונות הבסיסיים של האנימציה, כפי שהוגדרו על ידי "12 הזקנים" של דיסני, בסרטון חביב ומגניב שיצר אנימטור איטלקי בשם סנטו לודיג'יאני.
11. הסיכוי שדיסני היו משאירים את Frozen לבד בלי להמשיך אותו היה… מתחת לאפס. בקרוב: סרט קצר.
12. לא מספיק שמדובר ביצירה יפהפייה ומושקעת ברמות אחרות, הדבר הכי מדהים בפתיח הזה הוא שהוא לא נעשה על ידי הצוות של הסימפסונז. וואו:

[עדכון: הסרטון הזה הוא סיפור סינדרלה מטורף, ששוב מוכיח את כוחו(ה) של האינטרנט. האנימטורים האוסטרליים העלו אותו לאינטרנט ב-1 בפברואר, הפופולריות הגדולה שלו הביאה אותו לתשומת ליבם של מפיקים הסדרה ורק שבועיים (!) לאחר מכן הוא פתח את הפרק ה-14 בעונה ה-26 של הסימפסונים.]
13. במקרה אני לוקח השנה קורס על זיכרון קולקטיבי ותרבות פופולרית. השואה הוא אורחת קבועה בדברים שנעשים בישראל, אבל מפתיע אותי בכל פעם מחדש כמה היא חיה וקיימת גם בתרבות האמריקאית. הנה אייטם על אמן שאייר את הסימפסונים במחנה ריכוז. יכול להיות מעניין לבדוק האם היא מוזכרת גם בסדרה עצמה ובכלל בסדרות אנימציה (ויה קפה + טלוויזיה).
14. הפתיח הנהדר לפרק חג המולד הנהדר של הסימפסונז ששודר בדצמבר.
15. אמא בנתה לזוג התאומים שלה את החדר של אנדי מ"צעצוע של סיפור". אני קצת מופתע שדבר כזה מתפרסם רק עכשיו, כי נראה לי הכי הגיוני שככה ייראו החדרים של אלפי ילדים להורים גיקים (גלריית תמונות בפנים):
toy-story-room-19-670x447
16. "קסם מוזר" (טריילר) הוא סרט אנימציה מוסיקלי חדש מבית היוצר של ג'ורג' לוקאס, שיצא בינואר בארה"ב. הפרסום הראשון על הסרט היה רק חודשיים לפני הבכורה, דבר שאינו מקובל כלל בתעשיית הקולנוע האמריקאית ודורון פישלר מ"עין הדג" חזה (וצדק) שהסרט יהיה כישלון. אבל רגע לפני שאנחנו מתרגזים על כך ששוב מקרינים בארץ סרט אנימציה רק בדיבוב לעברית, אפשר להירגע – כרגע, אין לסרט תאריך הפצה בישראל. הסיבה לכך יכולה להיות שהסרט מוסיקלי והפקת דיבוב לסרט עם שירים יקרה יותר (אני לגמרי מנחש כאן).
17. טל לוטן סקרה את הסרטים שהיו מועמדים לאוסקר בקטגוריות האנימציה (לפני הטקס).
18. Star vs. The Forces of Evil היא סדרה חדשה של דיסני, שהיא הסדרה השנייה בסך הכל שהיוצרת שלה היא אשה ב-30 ומשהו שנים האחרונות, מאז שהוקם ערוץ דיסני. לפי הפתיח, בהחלט יש פוטנציאל.
19. עוד מהבלוג המצוין של טל לוטן: על קליפים. ישראלים. באנימציה.
20. אביבית: בחור נחמד סוקר את 5 סרטי האנימציה למבוגרים (שנעשו בארה"ב) הטובים ביותר לדעתו, וכולם במקרה (או שלא) שייכים לאותו הבמאי – ראלף באקשי.
21. בעוד כמה ימים אמור לעלות טריילר (פיקטיבי) לגרסת הסימפסונז של סרט האנימה האיקוני "אקירה". זה נקרא כמובן: Bartkira the Animated Trailer ובלינק הנ"ל תוכלו לקבל כמה תמונות וגיפים עסיסיים מתוכו ובעוד כמה ימים כאמור, יופיע שם גם הטריילר עצמו (תודה לדוד מייקל שחר).
_46262914_004673561-1
מתוך: BBC News – 90 years of air travel

 


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *