גפרורים 5.6.2014

gafrurim_050614
<< להורדת הפרק או האזנה במכשירי iOS
>> כל הגפרורים באייקסט

> ארץ נהדרת – לינצ'טרנט
מערכון שעלה באופן בלעדי לעמוד הפייסבוק של ארץ נהדרת כמה ימים לאחר שהסתיימה העונה האחורנה. לעניות דעתי, זה הדבר הכי מבריק שהם עשו אי פעם. כמובן שכדאי גם לראות אותו, הוא מצולם בצורה קולנועית ממש.
> SOHN – Artifice
זוהי הפעם השנייה שאני משמיע כאן את האמן הבריטי הזה שמתגורר בוינה. השיר הזה לקוח מתוך אלבום הבכורה שלו, Tremors, שיצא באפריל. מאוד אוהב את האווירה שהוא משרה על המוסיקה שלו. הקליפ שלו מורכב משוט שבזמן אמיתי נמשך רק קצת יותר משלוש שניות.
> Queen – You Don't Fool Me
שיר נהדר ואהוב מתוך האלבום האחרון של קווין שכלל שירים חדשים שהוקלטו עם פרדי מרקיורי, Made in Heaven. בעמוד הויקיפדיה של השיר מספרים שאת השיר אסף וחיבר דייויד ריצ'רד, מפיק שעבד עם הלהקה, מתוך קטעי שירה מפוזרים שהקליט מרקיורי זמן קצר לפני מותו. לאחר שהוא ערך את הקטעים למה שהתחיל להישמע כמו שיר אחיד, חברי הלהקה האחרים הצטרפו ובנו סביב את השירה את העיבוד. זה די מדהים, כי השיר נשמע כמו שיר "רגיל" לגמרי.
> Dana International – Qu'Est-Ce Que C'est?
אני חושב שדנה היא אנדרייטד. בנוסף לעובדה שהשירים שלה בשנות התשעים היו תקדימיים ויצרו בארץ סצינת דאנס שבכלל לא הייתה פה, חשוב לציין את עופר ניסים, שעבד איתה והפיק את כל המוסיקה שלה באלבומים הראשונים. השיר הזה לקוח מתוך האלבום השני, אומפטמפה, שיצא לפני 20 שנה ולדעתי הוא עדיין נשמע חדשני וטוב.
> William Onyeabor – Good Name
וויליאם בעל שם המשפחה שאני לא בטוח איך מבטאים ("אוניבור" כנראה), הוא אמן ניגרי שפעל בעיקר מסוף שנות השבעים ועד אמצע השמונים. הוא יוצא דופן מבין המוסיקאים האפריקאיים בכך שאהב להשתמש בסינתיסייזר. בשנה שעברה, הלייבל Luaka Bop בראשות דייוויד ביירן, שעוסק לא מעט בהוצאות של מוסיקת עולם מעניינת ומיוחדת, הוציא את Who Is William Onyeabor, אוסף מהחומרים שלו. את השיר הארוך הזה שמעתי פעמיים אצל נדב רביד והוא תפס אותי. אין מה לעשות, יש משהו בקצב האפריקאי שלא מרפה. וכנראה שגם הסינתי תרם לכך שזה נשמע לי מגניב. אם זה מסקרן אתכם, אז הנה סרט דוקומנטרי על האיש.
> Youssou N'dour feat. Neneh Cherry – Undecided, Deep radio mix
השיר הקודם הזכיר לי את אחד הזמרים האפריקאיים שהכי הצליחו לחדור לתוך עולם הפופ. זה היה הסינגל השני שיצא , אחרי "7 שניות" המפורסם. שיר שהצליח פחות אבל נהדר לא פחות לדעתי. דיפ פורסט על ההפקה.
> Todd Terje – Preben Goes to Acapulco
אלקטרוניקה עם גרוב נעים בטעם של פעם. מתוך האלבום החדש, It's Album Time.
> Mexico City Blondes – Fade
שיר חדש וחמוד של צמד אמריקאי שעומד להוציא את אלבום הבכורה שלו.
> The Secret Sea – Secret Sea
שיר הנושא מתוך האלבום The Secret Sea. רוחות של לילה.
> Nikolaj Koppel, Pilou Asbæk and Lise Rønne – 12 Point Song
הקטע הכי טוב בארוויזיון השנה לא היה קשור לתחרות. תראו את הקליפ הזה.


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *