ספשל הקאברים הגדול

PurimLogoMockup
פעם, לא זוכר מתי ואיפה, מישהו החליט שקאברים הם הנציג המוסיקלי של חג פורים. משהו שקשור לאמנים או שירים שמתחפשים. אולי. בכל מקרה, כחובב קאברים, בעיקר אזוטריים, הזויים ורחוקים ככל האפשר מהמקור, בחרתי לחגוג את הפורים הראשון שלי עם הקונכיה ב"ספיישל מיוחד" שכולו גרסאות כיסוי aka חידושים aka קאברים. באותם ימים, הקונכיה לא הייתה פודקאסט אלא תכנית רדיו שנמשכה שעתיים ושודרה פעמיים בשבוע ברדיו האינטרנט Radi-Yo. זה היה הספיישל הראשון שעשיתי אי פעם, אבל לא היו הרבה מאז כי ספיישלים זה לא הצד החזק שלי, בעיקר לא כזה שמוקדש לאמנים. אם הקונספט אוורירי יותר כמו "גרסאות כיסוי" או "שירים מפסקולים", זה מסתדר לי אחלה.
התכנית הזו זכורה לי כמהנה במיוחד, בין השאר בזכות התגובות שקיבלתי בזמן השידור בצ'אט מהמאזינים. היום דיאלוג ישיר בין השדרן למאזיניו בזמן השידור הוא כבר דבר מובן מאליו בתחנות רדיו כמו הקצה, או אצל לירון תאני ב"מהות החיים", אבל אז זה היה קונספט די חדש ומרגש. מה גם שהקונכיה עצמה הייתה טרייה באותו הזמן והייתי יושב המון עליה שעות רבות מדי יום. ואולי יותר מהכל (כמו שאומרים בגלגלצ) – בגלל המוסיקה. יש פה אוסף אקלקטי במיוחד של שירים: חלקם להיטים גדולים שאמנים קטנים יותר נתנו להם את הפרשנות שלהם; חלקם שירים שלא הכרתי במקור והתפרסמו דווקא בזכות האמן הידוע שחידש אותם. יש פה בדיחות שאולי הלכו רחוק מדי. יש פה הומור. ויש המצאה, יצירתיות והחלפת ז'אנר כמעט בכל שיר.

הספיישל ישב בארכיון עד היום כפי ששודר והוקלט אז, במונו ובאיכות נמוכה של רדיו AM משנות השישים. לא היה כיף להאזין לו. אז אספתי את כל השירים בקבצים איכותיים ואז ערכתי את הספיישל מחדש יחד עם הדיבורים שלי מאז. ועכשיו זה כאן – 35 מהקאברים הכי מגניבים ומפתיעים ששמעתי עד היום. רק חמישה מהם (בערך) הם שירים שהייתם מצפים לשמוע בספיישל כזה. מקווה שתהנו ואולי תמצאו משהו חדש שעוד לא הכרתם. חג שמח.

*
באותה תקופה הייתי שדרן צעיר וכשסיפרתי על השירים, האמנים ועל גרסאות המקור, היו לי כמה טעויות. אלה התיקונים:
> הקאבר ללהיט Gin & Juice של סנופ דוג הופץ בתוכנות שיתוף הקבצים עם קרדיט ל-Phish וזו הסיבה שזה מה שאמרתי בשידור. מאוחר יותר גיליתי שזו הייתה הטעייה ובפועל הביצוע הוא של להקת הקאונטרי The Gourds.
> I Go To Sleep הוא שיר שכתב וביצע במקור ריי דייוויס מהקינקס ב-1965, כך שגם הביצוע של הפריטנדרז הוא בעצם קאבר.
> Midnight Cowboy הולחן על ידי ג'ון בארי ולא על ידי הנרי מנסיני כפי שנאמר בשידור.
להורדה

רשימת השירים:
[table “13” not found /]


Posted

in

by

Tags:

Comments

תגובה אחת על “ספשל הקאברים הגדול”

  1. תמונת פרופיל של עמרי

    היה בשרת העיוור מתישהו פרוייקט קאברים לפורים:
    http://www.hasharat.co.il/html/article_14301.php

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *