גפרורים 17.2.2014

gafrurim_170214
<< להורדת פרק זה או האזנה במכשירי iOS
>> כל הגפרורים באייקסט

> The Presets – Goodbye Future
ב-2008 הוציא הצמד הזה מאוסטרליה את Apocalypso, שזכה בפרסים והצלחה רבה במולדתם וגם מחוצה לה. חוץ מזה, הוא היה אלבום השנה שלי אז. אחר כך הם הוציאו אלבום שלישי שלא התחברתי אליו עדיין ועכשיו הם מתחילים להוציא סינגלים חדשים שלא ברור עדיין אם יתקבצו לידי אלבום. השיר הזה כיפי ומזכיר לי יותר את החומרים שלהם מהאלבום האהוב ההוא.
> Freddie Mercury – Living on My Own
לא הלהיט הענק שחרך את הרחבות ב-1993, אלא הגרסה המקורית, זו שהופיעה באלבום Mr. Bad Guy שפרדי הוציא ב-1985. חזרתי לגרסה הזו בזמן ההכנה של הפרקים הבאים בפרוייקט 93' ופתאום קלטתי שאני ממש אוהב אותה. הקטע שבו פרדי נותן אלתור ג'יברישי מלווה בשינוי העיבוד של השיר, שהופך פתאום למעין ג'אז עתיק שכזה. מגניב, בקיצור.
> Half Moon Run – Call Me in the Afternoon
להקה ממונטריאול שהוציאה לפני שנתיים את אלבום הבכורה שלה, Dark Eyes. הקליפ ממש חמוד ומומלץ.
> Bobby Caldwell – What You Won't Do for Love (Dave Allison Doin' it for the Love Edit)
לא שמעתי על בובי קולדוול עד לפני כמה ימים, אבל מסתבר שהזמר הותיק שהוא גם מולטי-אינסטרומנטליסט (מנגן על כלים רבים) הצליח מאוד עם הגרסה המקורית לשיר הזה שיצאה ב-1978. הסיפור המעניין מאחוריו הוא שחברת התקליטים שהוציאה את האלבום והסינגל, TK Records, ניסתה להסתיר את זהותו של קולדוול כי הם חשבו שהקהל השחור לא ירצה להאזין לו אם יגלה שמדובר בזמר לבן. עם זאת, כשקולדוול התחיל להופיע עם השיר, זה רק גרם לו להצליח יותר. מנהלי לייבלים טפשים. השיר סומפל וחודש עשרות פעמים וזהו אדיט חדש של דייב אליסון, מוסיקאי שאוהב לטפל בקלאסיקות באזורי הסול, פ'אנק וג'אז.
> Si*Sé – Beyond Outside
מאוד אהבתי את האלבום הראשון של הלהקה הזו, שיצא ב-2001 ומשלב אלקטרוניקה עדינה עם מוטיבים של מוסיקה לטינית. הקשבתי לו שוב לפני כמה ימים והוא עדיין נעים ונהדר. הקטע הזה הוא דוגמה מצוינת לאיך עושים צ'יל אאוט איכותי.
> Tom Waits – Earth Died Screaming
בעקבות המהדורה הקולנועית שעלתה בשבוע שעבר, נזכרתי בסרט הכי אהוב עלי בכל הזמנים, "12 קופים", ובכמה אני אוהב את המוסיקה שלו. השיר הזה, מתוך הפסקול, הופיע במקור באלבום Bone Machine שטום ווייטס הוציא ב-1992.


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *