גפרורים 16.12.2013

gafrurim_161213
<< להורדה או האזנה במכשירי iOS
>> כל הגפרורים באייקסט

Benjamin Diamond – Little Scare (Cosmo Vitelli remix)
במקור – שיר מתוך אלבום הבכורה של בנג'מין דיאמונד, הזמר ששר את הלהיט הגדול Music Sounds Better with You של סטארדאסט. זהו רמיקס של קוסמו ויטלי, מוסיקאי ודיג'יי שהתארח בארץ לאחרונה. האזינו לאירוח שלו אצל אמיר אגוזי ב-הקצה. ויש גם ראיון שעשה איתו יוני שרוני בתפו"ד לכבוד ביקורו הקודם בארץ בתחילת 2013.
Sparks – My Baby's Taking Me Home
בסיכום 2003 שמתי את השיר שפותח את האלבום, אבל הפעם התחשק לי לגוון עם שיר אחר וכיפי לא פחות, שכמו ה"להיט" ההוא מדגים יפה את הקו הרפטטיבי המדבק שמאפיין את האלבום שספארקס הוותיקים הוציאו באותה שנה, Lil' Beethoven. זה הקליפ הרשמי.
Dub Pistols – Problem Is
דאב פיסטולס היא להקה שקיימת מאז 1996 ודאב הוא רק אחד מהז'אנרים שבהם היא מטיילת. בשיר הנהדר הזה מתוך האלבום השני שלהם מתארח טרי הול (מה-Specials ו-Fun Boy Three בין השאר).
The Black Heart Procession – Did You Wonder?
יש להקות שמוציאות המון אלבומים (יחסית) וצוברות פרסום והערכה אבל בסופו של דבר אני מכיר ואוהב רק שיר אחד שלהם. אז זה השיר של הלהקה הזו, שלא זכרתי בכלל שמגיעה מהעיר שלי בארה"ב, סאן דייגו.
Yuka Honda & Ganda – Im Tirtzi (If You Want)
Great Jewish Music היא סדרה של אלבומי מחווה למוסיקאים יהודיים שיצאה בלייבל "צדיק" של ג'ון זורן. בסדרה יצאו עד היום 5 אלבומים, עם מחוות לאנשים כמו ברט בכרך וסרג' גאינזבורג וגם מלחין אחד שהיה גם ישראלי – סשה ארגוב. אלבום המחווה לסשה יצא ב-2003 (ולא ב-97' כפי שאמזון מנסים לגרום לכם לחשוב) ואחד הדברים המיוחדים בו הוא שרוב האמנים שבו אינם ישראלים ובכל זאת בחרו לשיר את השירים בשפת המקור, מה שגרם לביצועים "משונים" עוד לפני שמתחילים להקשיב לעיבודים. יוקה הונדה היא חברת הלהקה צ'יבו מאטו וידועה גם כבת הזוג של שון לנון.
Barbara Morgenstern – Nicht Muss
כשעברתי רשימות השידור של הקונכיה לקראת המהדורה הזו של גפרורים, גיליתי שהשיר הזה הושמע בקונכיה רק פעם אחת, למרות שבאותה השנה הייתי חוזר על שירים שאהבתי במיוחד כדי למלא את שעות השידור הרבות שהיו לי בכל שבוע. ב-2003 מצאתי את המוסיקאית הגרמנייה הזו, התאהבתי והתחלתי לעקוב אחריה. היא עושה אלקטרוניקה מלודית, נעימה ולעתים מחוספסת. זהו שיר הנושא מהאלבום השלישי שלה.
Ghost – In the Wake of the Night
גיליתי את השיר באוסף מצוין בשם Electric Stew The Album. מחיפוש קצר שעשיתי אתמול, אין זכר ללהקה הזו או לשיר הזה בשום מקום כמעט. זה גם לא עוזר שיש לא מעט להקות בעולם שנקראות "רוח רפאים". אז כל מה שמצאתי הוא שהלהקה הוציאה אי.פי. בשם הזה ב-2001 ו… זהו. השיר הזה מזכיר לי הרבה דברים טובים ונוגים שיצאו בתחילת שנות האלפיים, כמו שירים מוקדמים של קולדפליי למשל. והוא מאוד יפה.


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *