100 הגדולים של ברק ועידו / 2013 / חלק שלישי

BestOf2013C_540
תמונה: Kyle Steed, CC BY-NC

חלק 1 | חלק 2 | חלק 3 | חלק 4 | חלק 5
חלק 6 | חלק 7 | חלק 8 | חלק 9 | חלק 10

מאה השירים שברק הכי אהב ב-2013, 80-71:

80. Reptile Youth – Be My Yoko Ono
מתוך אלבום בכורה מצוין של הרכב אינדי מקופנהגן שיצא כבר ב-2012, אבל מכיוון שהקליפ יצא רק בדצמבר, שהוא הזמן ה"חוקי" לכניסה למצעד 2013, השיר נכנס למצעד שלי.
הנה שיר נוסף שהתחרה על מקום במצעד. והנה עוד אחד.
79. !!! – One Girl / One Boy
צ'יק צ'יק צ'יק הוציאו השנה אלבום שמאוד אהבתי. האלבום, שנקרא על שם אלבומו המצליח של מייקל ג'קסון Thriller, אבל נכתב בסימני קריאה במקום ה-i וה-l שלו, מכיל רק תשעה שירים, שאת רובם אני אוהב מאוד. זה השיר הכי מגניב מתוכו. אצל עידו זה הגיע למקום ה-90.
הנה דוגמא נוספת מתוך THR!!!ER.
78. The Strokes – One Way Trigger
אני חייב להודות שיצא לי לשמוע את האלבום המלא (והחמישי) של ההרכב הניו-יורקי המוצלח הזה רק פעם אחת במהלך השנה החולפת, ודי לא התחברתי אליו כאלבום. השיר הספציפי הזה, שהגיע אצלי למקום ה-78, דווקא הושמע הרבה בפלייליסט הפרטי שלו, בעיקר כי יש בו משהו חדש, מעניין ואחר, ושאר השירים באלבום הזה – לפחות ע"פ ההאזנה הבודדת אליהם – הרגישו לי קצת כמו מיחזור של דברים שהלהקה הזאת כבר עשתה בעבר, ובצורה טובה בהרבה.
הנה שיר נוסף מהאלבום שבכל זאת תפס את האוזן שלי.
77. The Bloody Beetroots & Greta Svabo Bech – Chronicles of a Fallen Love

קטע דאנס שלכד אותי ברשתו ולא לקח שבויים. הבלאדי ביטרוטס הם הרכב אלקטרו האוס איטלקי שפעיל כבר למעלה משש שנים וגם חבר השנה לפול מקרטני בסינגלו החדש מלפני מספר חודשים, Out of Sight. הסינגל הנוכחי, "כרוניקה של אהבה נופלת", שצועד במצעד שלי, יצא בשלהי 2012.
הנה שיתוף הפעולה עם פול מקרטני (שלא ממש דיבר אליי).
76. Fractures – Twisted
פרקצ'רז הוא למעשה אומן מוזיקה אלקטרונית אוסטרלי בשם מארק זיטו, שהוציא השנה את הסינגל הנפלא והעצוב הזה ושמעיד על עצמו שלמרות העצב שבשיריו הוא דווקא אדם שמח. והשיר הזה הוא בהחלט שיר עצוב, עם שורות כמו "אני אמור להרגיש משהו? הייתי אמור לתת לך לנצח? למה הדברים האלה ממשיכים לקרות לי?" ו"ואני לבד, אני לבד". אלבום בכורה מלא שלו אמור לצאת ב-2014. אני מחכה.
הנה עוד שיר יפה שלו, שיצא לפני כחודשיים.
75. Todd Terje – Strandbar (Disko)
גרסת הדיסקו של שיר שהוציא דיג'יי כותב שירים נורבגי שנקרא טריה אולסן. אולסן היה שיתוף להפקת אלבומם החדש של פרנץ פרדיננד, אליהם עוד נגיע בהמשך המצעד, וגם היה שותף לכתיבת Candy של רובי וויליאמס, שהגיע אל המקום ה-34 במצעד 2012 שלי. השיר הנוכחי הוא קטע ארוך, קרוב לתשע דקות, שהדקות הראשונות שלו חביבות בלבד, אבל הוא נהיה באמת מעולה (לטעמי) אחרי קרוב לארבע דקות, עת נכנסת הנגינה על הפסנתר, והקטע הופך לסוחף וממכר (אז מי שמשתעמם מהפתיח הלא מאוד מעניין הזה, מוזמן לעבור לסביבות נקודת הזמן 3:45). אני מת על הדבר הזה.
74. Rockfour – Two Miles
מאז המעבר של רוקפור מעברית לאנגלית היו להם כמה דברים שחיבבתי, אבל אל הרוב לא מאוד התחברתי. האלבום החדש שלהם הוא האלבום החמישי שהם הקליטו באנגלית והוא כולל כמה דברים ממש נחמדים. השיר שצועד כאן, בו מתארחת אפרת בן צור, התחיל בכלל כאלתור, שבו הפזמון הוא זה ש"נולד" ראשון, וכל אחד מחברי הלהקה תרם את חלקו כדי ליצור עבור השיר את הבתים.
הנה עוד שיר מוצלח מהאלבום הזה.
73. TV On The Radio – Mercy
אני מת על "טלוויזיה ברדיו" (להקת האינדי הותיקה מברוקלין) ולא רק כי השם שלהם משלב בתוכו שניים מהדברים שאני הכי אוהב בעולם (טלוויזיה ומוזיקה), אלא כי המוזיקה שלהם תמיד דיברה אליי. השיר הזה הוא שיר חדש ראשון מתוך שניים ששוחררו לאחרונה, והם מבשרים את בוא אלבום האולפן החמישי שלהם, אותו הם מקליטים ממש עכשיו (כפי שהם פרסמו בדף הפייסבוק שלהם לפני פחות משבועיים).
הנה השיר השני. גם הוא יפה, אבל הקליפ טיפה מרתיע (פשוט דלגו ל-1:32).
72. Said The Whale – I Love You
מתוך אלבומם הרביעי של להקת אינדי מוונקובר שפעילה כבר שש שנים. הקליפ לשיר הזה נע בין המשעשע למוזר, אבל השיר עצמו ממש ממש כיפי, עם פזמון המנוני, ו-C-part שמשדרג אותו בטירוף. "אני יודע שזה טיפשי, אבל אני אוהב אותך". כיף.
71. Jakwob – Fade ft. Maiday
ג'קווב הוא מפיק ודיג'יי בריטי בשם ג'יימס אדוארד ג'ייקוב, שהוציא השנה את הסינגל הנפלא הזה. אני מת על הקול של מיידיי, זמרת לונדונית, שבימים אלה שוקדת על כתיבת אלבום הבכורה שלה. אני מת גם על המקצב של השיר ועל החלק הזה שמשתנה פתאום באמצע השיר, ואיך שהיא פורצת אחריו עם השירה. יש משהו חלומי ופנטסטי בשיר הזה. גם המילים שלו מדברות אליי: "לאסוף את החלקים שלי שזרקת". יפה.

מאה השירים שעידו הכי אהב ב-2013, 80-71:

80. Ben Howard – Esmerelda
מתוך EP יפה עד מאוד שיצא לזמר-יוצר הבריטי הלז בשלהי 2012, זהו שיר שליווה אותי עמוק אל תוך 2013, קודר ויפה. מאותו EP אהבתי מאוד גם את שיר הנושא, ולמעשה עד לרגע האחרון התלבטתי איזה מהם יצעד.
ב-2011 השיר הזה שלו הגיע למקום ה-69 שלי.
79. Sea Wolf – Old Friend
שיר יפה ומנחם מהאלבום השלישי של ההרכב הלוס אנג'לסי.
78. Popstrangers – Heaven
אהבתי השנה שני שירים של השלישיה הניו-זילנדית הזו, שהוציאה אלבום בכורה, והתחבטתי בין השניים עד אחרי שכבר התחלתי את המצעד. הבחנתי בשני השירים האלה בנפרד מבלי לשים לב שמדובר באותו הרכב, שניהם פניני אינדי-רוק שהצליחו להיות מחוספסים ומלוטשים בו זמנית. ניתן לשער שהציפיות שלי מהאלבום השלם היו בהתאם, אבל לצערי לא מאוד התחברתי אליו.
זה השני.
77. Rihanna – Stay (ft. Mikky Ekko)
עוד שיר נוסף לתפארת ה-Stay, בלדה של האמנית היחידה שהכניסה שיר לכל אחד מהמצעדים שערכתי מאז 2010. מה יש לומר, פשוט שיר יפה.
גם לואו ביצעו אותו השנה. והנה רצף של ארבעת השירים שלה אצלי מאז 2010.
76. Omar – The Man
יו, עומאר קאמינ'! שיר כה מקסים, מעודן ומלא נשמה של זמר בריטי שלא הכרתי לפני השנה, למרות שהוא פעיל מאז אמצע האייטיז ונחשב לאבי הניו-סול של האנגלים. גם פשפוש בחומרים הישנים שלו לא גילה שאני מכיר אותו בלי לדעת. זה הלהיט הכי גדול שלו, מסתבר.
והנה שיר מתוק נוסף מתוך האלבום החדש שלו.
75. Icona Pop – All Night
ב-2012 צמד הבנות השבדיות הללו צעד אצלי במקום ה-66 עם מה שהפך ללהיט ענקי השנה, I Love It, שיר שמכל נקבובית בו עולה ניחוח של "וואן היט וונדר", כמו שירי צ'נטינג אחרים שהוא מזכיר (Trouble של שמפו, Ready to Go של ריפבליקה). בכל זאת, השנה הגיע All Night שמאוד מזכיר את I Love It ועדיין אני אוהב אותו יותר. למרות שלכאורה המיקום שלו נמוך יותר מאשר של קודמו, אין דין 2013 העמוסה כל טוב כדין 2012.
גם ב-2011 הייתה להן נוכחות במצעד שלי, לא פחות מאשר המקום ה-17, במקרה ההוא כסימפול לשיר המעולה של צ'ידי באנג.
74. Frida Sundemo – Indigo
עוד פופ מובחר משבדיה, הפעם של פרידה בת ה-26, שהפסיקה את לימודי הרפואה שלה כדי להתמקד בקריירה המוזיקלית שהיא מטפחת. השיר הזה הוא בהפרש ניכר הטוב ביותר ששמעתי ממנה, אבל אם היא תביא עוד יהלומים כאלה, אולי זה לא יהיה לשווא.
73. Rachel Zeffira – The Deserters
יש לה שם של בת אולפנה, את הקליפ הזה ביים מישהו בשם יובל חן, אבל מדובר בזמרת קנדית במקור שפועלת כיום בלונדון. בדצמבר 2012 היא הוציאה את אלבום הבכורה שלה שכולו ענוג כמו השיר הזה, על הציר של מאזי סטאר, איזובל קמפבל וליסה ג'רמנו, אבל "העריקים" בולט ביופיו.
72. The Jungle Giants – I Am What You Want Me To Be

קטע כיפי ומלבב של להקה אוסטרלית שהוציאה השנה את אלבום הבכורה שלה אחרי שנתיים של טפטופי סינגלים ו-EPים.
71. Sheep, Dog & Wolf – Egospect
זה מצחיק. "כבשה, כלב וזאב" נשמעים לי כמו התכה בין להקת "דוב גריזלי" ל"קולקטיב חיות". בפועל מדובר בבן אדם בן 19 מניו זילנד שקוראים לו דניאל מקברייד והוציא השנה את אלבום הבכורה שלו. הוא כותב, מקליט, מפיק, מנגן ושר את הכל בעצמו, והתוצאה – לפחות בשיר הזה – היא משהו שממזג יפה בין ההרמוניות הגריזלי-בריות לבין העיבודים המורכבים של אנימל קולקטיב.

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *