גפרורים 11.11.2013

gaf_111113<< להורדה או האזנה במכשירי iOS
>> כל הגפרורים באייקסט

Gotye – Eyes Wide Open
אני בספק אם עוד שיר של גוטייה יהפוך לשלאגר במימדים של הלהיט ההוא, אבל זה לא משנה כל עוד הוא ממשיך לעשות מוסיקה מעניינת. זהו שיר מצוין נוסף מתוך האלבום Making Mirrors. זה הקליפ.

Son Lux – Lost It To Trying
מתוך פיצ'פורק – ריאן לוט הוא מוסיקאי שעוסק בכמה איזורים שלעתים רחוקות משיקים זה לזה: מלחין עם חינוך קלאסי שהוא גם יוצר מוסיקה אלקטרונית שלפעמים מפיק ביטים לראפרים. השיר הזה שעושה סיבוב בתכניות האלטרנטיביות בתקופה האחרונה מצטיין בעיבוד מקורי ומפתיע (וכמובן שזה גם שיר טוב). מתוך האלבום Lanterns.
Basement Jaxx – Mermaid Of Salinas, Original Mix
ארבע שנים לאחר האלבום האחרון, בייסמנט ג'אקס מתכוננים לאלבום הבא. זה אחד השירים מתוכו, על כל 8 הדקות שלו. זה נהיה קצת חופר לקראת הסוף, אבל עדיין מאוד כיפי. שמעתי אותו אצל נדב רביד והוא נתקע לי בראש, אבל לטובה.

Joe Goddard feat. Mara Carlyle – She Burns
גם השיר הזה נמשך 8 דקות (מה נהיה עם האורך הזה לאחרונה?) והוא שייך לאיש העיקרי מאחורי הוט צ'יפ, ג'ו גודאר. בשיר הנהדר הזה הוא מארח את הזמרת מרה קרלייל. השיר הפך עד מהרה לאחד משירי השנה שלי והקליפ שלו מחכה לכם בתחתית הפוסט.

John Grant – Pale Green Ghosts
ג'ון גרנט היה בעבר סולן הלהקה The Czars ולאחר שהתפרקה יצא לקריירת סולו. את השיר הזה, שלקוח מתוך האלבום השני שלו, Pale Green Ghosts, שמעתי לראשונה במיקסטייפ אורח נהדר שקיבלתי וטרם עלה לקונכיה. כבר בפעם הראשונה ששמעתי את השיר, הוא הזכיר לי מאוד את הסגנון של ההרכב האיסלנדי גוס גוס, ובזכות שעה משירי ג'ון גרנט שהגיש לירון תאני בהקצה, גיליתי שזה לא במקרה – אחד מחברי גוס גוס השתתף בהקלטות האלבום של גרנט. האלבום אפילו הוקלט באיסלנד. גרנט מגיע להופעה אחת בארץ, ב-19 בנובמבר בבארבי ת"א. יש גם קליפ. ויש גם מיקסטייפ + כרטיסים חינם להופעה בעונג שבת.

Lia Ices – Grown Unknown
זה נורא יפה מה שהולך פה (קליפ).


Posted

in

by

Tags:

Comments

2 תגובות על “גפרורים 11.11.2013”

  1. תמונת פרופיל של ניימן

    השיר של בייסמנט ג'אקס נהדר (אם כי אכן היה דרוש שם עורך שיגיד להם 'חברה – מספיק! תחתכו בחמש דקות ותעברו לשיר הבא).
    אני אישית מעדיף שתדבר בין השירים, אבל אני מניח שזו פונקציה של זמן.

  2. תמונת פרופיל של פרנק
    פרנק

    ניימן – האמת שזו פונקציה לא רק של זמן. מדי פעם אני מרגיש צורך לגוון ואולי גם להתחשב במאזינים שלא רוצים לשמוע את הקול שלי.
    לגבי האורך המוגזם – אני לא יודע מה יש למפיקי מוסיקה אלקטרונית בשנים האחרונות. כל העניין הזה של שירי פופ בשמונה דקות לא היה פעם ומעניין מאיפה זה הגיע. דווקא בשיר הזה הפריע לי פחות. בשיר של ג'ו גודרד, לעומת זאת, גיליתי את הגרסה המקוצרת בקליפ ואז לא הבנתי בשביל מה בעצם צריך את הגרסה המלאה שלא מוסיפה שומדבר לשיר ויש בה בעיקר חזרות על חומרים שכבר קיימים בגרסה המקוצרת. התלבטתי ארוכות ובסוף החלטתי לשים את הגרסה המלאה.
    אפשר להסתכל על זה גם ככה: זה כמו לשמוע את השיר פעמיים ברצף בכל פעם. 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *