יוצרים ברשת 2013

הנושא העיקרי שבו עסקתי בחלק הראשון של סדרת הפוסטים המסך החדש הוא דרכים חדשות לצרוך את אותם התכנים שהיו תמיד, סדרות טלוויזיה. הפורמט לא השתנה לאורך השנים, אך הרשת יצרה פלטפורמה חדשה להפצה. עכשיו ניקח צעד אחד קדימה ונגיע למושג חדש יחסית, כזה שעדיין לא מפותח בארץ וגם לא בעולם – סדרות רשת. אולי אספר קצת יותר על הנושא בפוסט הבא, אבל גם אם לא נתקלתם עדיין במושג הזה, הקונספט שלו ברור: כמו סדרת טלוויזיה, אבל כזו שמופקת במיוחד עבור האינטרנט. הדוגמה הכי ידועה שקופצת לי לראש כרגע היא ניצה ולחם. אז עכשיו כשאנחנו יודעים מה זה, אני רוצה להציג לכם חמש סדרות רשת פוטנציאליות. אלה חמישה טריילרים שנעשו עבור התחרות "יוצרים ברשת" ומצאו חן בעיניי במיוחד. חשוב לציין שלא צפיתי בכל מה שהוגש לתחרות ויתכן מאוד שיש עוד מתמודדים ראויים. אבל אם טריילר אחד לפחות מתוך החמישה האלה יהפוך לסדרה – כולנו נרוויח.
עצה: כשאתם צופים, תוודאו שאתם על HD, תעבירו לפול סקרין ואם אפשר, תקרינו על הטלוויזיה. למרות שהם הועלו ליוטיוב, הדברים האלה נועדו לצפייה על מסך גדול.
המכסחים. יוצר – ליאור חפץ. האינטרנט הוא פלטפורמה די חדשה להקרנה של סדרות טלוויזיה ואם מדובר במשהו חדש ושונה, יהיה חבל לבזבז אותו על אותם הדברים שראינו עד היום, עוד דרמה או עוד קומדיה חסרת ייחוד. יש כל כך הרבה ז'אנרים ותחומים שקיימים בעולם ועדיין לא נעשו פה. אמנויות לחימה, למשל. קרבות עם כוריאוגרפיה הן העיקר של "המכסחים", שמוגש בתוך סיפור מסגרת חביב: כשהבריונים באים להציק ולאיים, יש למי לפנות. קשה לנחש על פי הפיילוט מה עוד יכולה הסדרה הזו להציע. האם נכיר לעומק את המכסחים ונלמד עובדות נוספות על העולם שבו מתרחשת הסדרה? אני מניח שאם וכאשר יופקו פרקים נוספים, נגלה לאיזה כיוונים היוצר רוצה ללכת. ויש גם מאחורי הקלעים.

אגדות לילדים מבוגרים. יוצרת – הדס נוימן. הפיילוט הזה (למעשה כמה דקות מתוכו. הפרק המלא יהיה ארוך יותר) מציג זוית שונה ומקורית על ז'אנר שנחשפים אליו בעיקר הורים לילדים קטנים. ביקשתי מהדס שתספר איך גובש הקונספט: "אני עובדת בערוץ הופ! ואולי כן ואולי לא הושפעתי משעות רבות של צפייה ברחוב סומסום ותכנים אחרים לילדים… וחשבתי שלפעמים גם המבוגרים צריכים שיסבירו להם בצורה ברורה ומתובלת בהומור על עובדות החיים הפחות נעימות. וכך נוצר הקוסנפט של סיפור שבצורה שלו הוא כביכול מתוק, צבעוני ומשעשע כמו שפונים לעיתים לילדים – אבל בתוכן הוא ממש לא לילדים ואפילו רצוי להרחיק אותם מהמסך בשלב זה. לך תסביר להם מה קורה אחרי גיל 80 ולאן כל החברים של הזקן שלנו נעלמו?".

NINJACOPS. יוצרים – גל ואמיר קוטיגרו. גם זהו פיילוט והפעם שם המשחק הוא סִגנוּן. אני לא לגמרי סגור אם ההומאז'ים הם לעשרות שנים של בי מוביז או אם היוצרים פשוט מתים על מה שטרנטינו ורודריגז עשו בגריינדהאוס שלהם (אולי גם וגם). בכל מקרה, יש פה עבודה יפה ויצירתית: דיבוב שלא תואם את השפתיים באופן מופגן (כמו בסרטים האיטלקיים של פעם); מבטא ישראלי כבד שתורם לאווירה הטראשית; שימוש באפקטים מיוחדים כדי לספר בדיחות ויזואליות שנראות "זולות" והכל נעשה בצורה אסתטית ומושקעת. חמוד ומסקרן.

ספות זרות. יוצרים – דן ארז וענבל בראון. בניגוד לשלושת הסרטונים הקודמים, זהו טיזר/טריילר ולא פיילוט. הוא מבויים ומופק ברמה גבוהה במיוחד, כמו פרסומת (לא יודע אם אתם יודעים את זה, אבל תחום הוידאו היחיד שיש בו כסף בארץ הוא הפרסום, למרבה הצער) אבל כתוב בצורה שנונה וחכמה הרבה יותר ממה שאני רואה בפרסומות. העריכה הקצבית, עבודת הארט המדוייקת והקריינות המשעשעת תורמים לאווירה הרעננה שיוצרת אצלי סקרנות רבה לגבי הסדרה.

Laggers. יוצר – עוזי מור. לסיום, המתמודד שגרם לי לעשות "וואו". אני לא יודע כמה עלו 2 וחצי הדקות האלה, אבל הן נראות כמו מיליון דולר. הטריילר הזה מוכיח שוב שאפשר לעשות גם כאן דברים שהשקיעו בהם מחשבה ולא הגיעו מאותו מאגר עייף של דימויים שחוקים. במילים אחרות – הוא מראה שאפשר לעשות כאן סרטים וסדרות ז'אנר. אני מוריד בפני החבר'ה האלה את הכובע ומחזיק להם אצבעות. ויש גם וידאו של איך הם עשו את זה.


Posted

in

,

by

Tags:

Comments

תגובה אחת על “יוצרים ברשת 2013”

  1. תמונת פרופיל של המכסחים

    תודה על הפוסט האוהד ובהצלחה לכל היוצרים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *