גפרורים 4.11.2013

041113a << להורדה או האזנה במכשירי iOS
>> כל הגפרורים באייקסט

High School USA – theme song
שיר הפתיחה הקצר (20 שניות בלבד) של סדרת אנימציה חדשה ופרועה שכל תפקידה הוא לנגח את כל סדרות התיכון שנוצרו אי פעם. אפשר לצפות בה באתר האנימציה של פוקס, שכולל גם את הסדרה המעולה Axe Cop (שמגיע לה פוסט משלה).

Chic Gamine – Days And Days
שיר מגניב של להקה שמגיעה מוויניפג בקנדה, מתוך האלבום Closer שיצא בתחילת השנה. שמעתי אותו באחת התכניות התמיד-מומלצות של ניצן פינקו. בימים אלה היא משדרת את תכניתה הלם תרבות בתחנה האינטרנטית 109FM (הארכיון ב-icast).
Chvrches – Recover, CID RIM Remix
צ'רצ'ס היא שלישייה סקוטית שהוציאה לא מזמן את אלבום הבכורה שלה, The Bones of What You Believe. האלבום זוכה לביקורות נלהבות (לדוגמא: מקום שני במצעד אלבומי השנה של אום כולתורה). הרמיקס המצוין הזה מופיע ב-Recover EP שיצא בפברואר. לרמיקס הזה יש קליפ לא רשמי שהוא גם סרט מד"בי קצר.

Orbital feat. Zola Jesus – New France
מתוך האלבום האחרון של יוצרי האלקטרוניקה הותיקים והאהובים, Wonky, שיצא בשנה שעברה.

Secret Chiefs 3 – PERSONAE HALLOWEEN (Book of Souls)
חדש מלהקתו של טריי ספרואנס (מיסטר באנגל) מתוך אלבום חדש שיוצא בימים אלה: Book of Souls: Folio A. זהו עיבוד וביצוע מחודש לנעימת הסרט Halloween שביים והלחין ג'ון קרפנטר. כי מוסיקה של סרטי אימה זה אחלה.

Hidden Orchestra – Dust
עוד קטע מצוין שמשלב מוטיבים פסקוליים. זוהי רביעייה שמגיעה מאדינבורו (גם הם סקוטיים) ומערבבת במוסיקה שלה ג'אז, מוסיקה קלאסית, רוק, היפ-סופ ואלקטרוניקה. השיר מופיע באוסף חינמי לגמרי (מה, עוד לא הורדתם?) של הלייבל Tru Thoughts.
Lhasa de Sela – El Desierto
זמרת חצי אמריקאית וחצי מקסיקנית שפעלה בקנדה ובצרפת. נפטרה מסרטן בגיל 37 לפני 3 שנים. השיר לקוח מתוך האלבום הראשון שלה שיצא ב-97'. את הדבר הנהדר הזה גיליתי בזכות התכנית גחליליות עם רונה קינן.
ארקדי דוכין – עניינים
שיר נוסף שהופיע בתכנית י. שוורץ ומלחמתו בחיים. מתוך האלבום רוצה ויהיה, משירי ולדימיר ויסוצקי. נוסח עברי: מיכה שטרית.

בחוברת אלבום הבכורה של ארקדי דוכין משירי ויסוצקי (מתוכו זכור בעיקר "טמבל" האלמותי), הופיע תרגום מראיון שהעניק ויסוצקי, שהשאלה האחרונה בו הייתה "האם אתה רוצה להיות ידוע וחשוב?", והתשובה: "רוצה ואהיה. למה? נו עזוב".


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *