מיקסטייפ אורח: Eine Kleine Nachtmusik

= מיקסטייפ חדש כל שבוע, מוסיקה משובחת, עורכים מתחלפים. ואיפה האוסף שלכם?
= ארכיון של כל המיקסטייפים אפשר למצוא בעמוד הזה באייקסט.
כמה משפטים על בלוגים, אתרים ועל בכלל. יש משהו מגניב באנשים שבוחרים להתמקד בנושא ספציפי במה שהם עושים, אם זה אתר, מחקר או עמוד חדש בפייסבוק. התמקדות בנושא מסוים עוזרת להתעמק באותו נושא ולהסתכל עליו מקרוב, דבר שיהיה קשה יותר אם אנחנו מתפזרים על כל מיני תחומי עניין (כמו הבלוג שלי, למשל). מידי פעם אפשר לגלות פרוייקטים ממוקדים כמו מחקר בנושא צריכת תקליטים בעידן המודרני, שנערך על ידי מישהי שאני מכיר. או פרוייקט 93' שהתחלתי בפייסבוק והבאתי גם לכאן. או הבלוג סיפור, כיסוי שכותב עופר שדמי ועוסק בסיפורים שמאחורי עטיפות אלבומים ועושה את זה בעברית. מסוג הדברים שלא ברור איך לא היו קודם (כלומר, לפני ינואר 2011). הבלוג עוסק בעיקר בעטיפות של אלבומים ישראליים אך מידי פעם יש גם הבלחות לחו"ל, ושדמי מארח גם כותבים אחרים. אז מעניין שם, כדאי לכם לבקר. המיקסטייפ שאיתו הוא מתארח אצלנו לא קשור לעטיפות אבל יש בו יופי של דברים בלי קשר ואחרי התמונה תמצאו את המילים שלו על מה שעומד מאחורי המיקס. האזנה טובה.

the_dusk_is_breaking

להאזנה:

להורדה – כל השירים
להורדה במיקס

החודש נולדה לי עוד בת. שנת הלילה שלי שבה להתפרק לגורמים. לפעמים יש שלוש וארבע שעות של ערות במצטבר במהלך הלילה, נוסף על השכמות מזדמנות ולא סדירות.

ישנה עייפות במהלך היום, כזו שנובעת ממיעוט שינה, אבל לא אליה אני מתכוון – כולם חווים אותה גם ללא הקטע של ההורות. אני מדבר על עייפות אחרת – זו של הלילה. זו שבה בין שלוש לארבע וחצי בבוקר אתה נמצא במצב סהרורי של לא-ער-לא-ישן, כזה שאתה מודע רק לחלק ממה שקורה סביבך (לא הרבה, בכל זאת שלוש בבוקר) והזכרונות בבוקר למחרת הם חלקיים ביותר. למען האמת – אתה לא בטוח מה בכלל עשית כל הזמן הזה. קצת כמו תורנויות שמירה לילית בצבא, להבדיל.

המיקסטייפ הזה מקדש את תחושת הספק-ערות, ספק-שינה הזו. בניגוד למיקסטייפים אחרים שערכתי, את זה הכנתי בלי תיקיות מוזיקה במחשב, סקירת התקליטיה בבית, רשימות יוטיוב או כל כלי עזר אחר. גם לא יכולתי לשמוע את השירים. הכל התנגן לי בראש. כתבתי וסידרתי הכל על גבי נייר במשך לילה אחד סהרורי כזה.

מהסיבות הללו, זה אולי אוסף פחות נסיוני ונועז מרשימות אחרות. מצד שני, הוא מחזיר את הכבוד למושג של אוסף. כל השירים הצליחו להתנגן לי בראש ולהתחבר זה לזה כמקשה אחת באופן חולמני שכזה. הרבה גיטרות נקיות בקצב איטי, מינימליזם סדור, אלקטרוניקה עמומה ואולי קצת תיפוף בנברשות.

מלבד שינויים מינורים בסדר השירים, מיעטתי לגעת ברשימה לאחר מעשה, על מנת לשמר את תחושת הריחוף המעורפלת שהיתה לי אז בלילה ההוא. ככה נשמע פסקול שנכתב במצב ערות חלקי. מוזיקת לילה זעירה.

The Antlers – Crest
Bill Frisell – I Heard It Through The Grapevine
Mazzy Star – Common Burn
Arab Strap – I would've Liked Me A Lot Last Night
Canidas – Hold
Low – Amethyst
Kaki King – Sloan Shore
Angus Stone – Broken Brights
Loose Fur – Answers To Your Questions
Ane Brun (feat. Jose Gonzalez) – Worship
Massive Attack – Black Milk
Tricky – Hell Is Round The Corner
DJ Shadow – Midnight In A Perfect World
Faith No More – Caralho Voador
Fink – Perfect Darkness
Radiohead – The Tourist
Richard Hawley – The Ocean


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *