יו פוט א ספל און מי

לפני חצי שנה בערך, קיבלתי רעיון לפוסט. בווליום ז' של "לא אחיד ברמתו" שמתי שני ביצועים של I Put a Spell on You ובווליום נ' שפורסם כאן לפני יומיים נכנסו עוד שלושה. חשבתי לעצמי, כמה עוד ביצועים משונים ומרתקים יש לשיר הזה? גייסתי לעזרתי מקורות מידע ותוכנות לשיתוף קבצים וכך התגבשה לה הרשימה שמופיעה לפניכם. השיר הזה (ויקיפדיה, אולמיוזיק) הוא אחד מהשירים הקלאסיים שהלהיבו מספר גדול מאוד של אמנים לאורך השנים (נכתב והוקלט לראשונה ב-1949, עוד לפני הרוקנרול!). יש משהו בשיר הזה שאני לא יודע לשים עליו את האצבע, שגורם לכל האמנים שמבצעים אותו לצייר אותו בכל פעם בצבעים אחרים, וליצור שיר חדש בכל פעם מאותן המלים והמנגינה. אלה לא רק עיבודים אחרים, אלא גם הגשה שונה של האמן עצמו, שמצליח להביע את עצמו ע"י שימוש בשיר שמישהו אחר כתב. וזהו הקסם המיוחד, או יותר נכון הכישוף שהופך את השיר הזה למין זיקית שממשיכה לרגש ולהפנט גם אחרי כמעט 60 שנה. קבלו אותם – שיר אחד, 17 ביצועים:

Screaming J Hawkins

The Animals, Natasha Atlas, Audience, Bryan Ferry, Arthur Brown, Joe Cocker, Creedence Clearwater Revival, Tim Curry, Druids Of Stonehenge, Marilyn Manson, Bette Midler, Nick Cave & The Bad Seeds, Nina Simone, Pete Townshend, Queen Latifah, Them.


Posted

in

by

Tags:

Comments

4 תגובות על “יו פוט א ספל און מי”

  1. תמונת פרופיל של חולוני
    חולוני

    הביצוע הכי לשיר הזה לדעתי הוא של נינה סימון ואחריה של קרידנס.

  2. תמונת פרופיל של nakamir
    nakamir

    תודה. מדהים.

  3. תמונת פרופיל של ליהיא

    הכי אהבתי את הביצוע של האנימלס (שאלוהים וניק קייב יסלחו לי…). פרס הביצוע המפתיע באיכותו הולך לקווין לטיפה – שיחקה אותה, בגדול.

  4. תמונת פרופיל של שי
    שי

    יהיה מעניין גם לעשות את זה עם my favorite things

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *