תראו! אני עשיתי את זה

שימו לב – קטגוריה חדשה בבלוג בשם Look! I Did This. היא מוקדשת לפוסטים שפרסמתי כאן שכוללים עבודות שהייתי שותף ביצירתן, בעיקר כצלם, עורך ובמאי. הפעם האחרונה שפורסם פה פוסט כזה הייתה לפני שנה ואני מקווה שמעתה ואילך יופיעו כאן עדכונים תכופים יותר. הנה כמה דברים שעשיתי בשנה האחרונה שאני רוצה שתראו.
עמית ארז הוציא בשנה שעברה את האי.פי. Not About Us והשנה אמור להוציא אלבום מלא עם ההרכב הנוכחי שלו, The Secret Sea. אם אתם עוקבים אחרי הבלוג הזה כבר הרבה זמן, אתם יודעים שאני מלווה את עמית כבר שנים רבות, ושמחתי להצטרף אליו בעקבות האי.פי. החדש ולצלם אותו מבצע באולפני אנובה את אחד מהשירים החדשים, Kind Of Dance, בגרסה אקוסטית. יואב בריל, חבר בהרכב של עמית ויוצר מוכשר בזכות עצמו, ערך והקליפ הקטן שעשינו נמצא לפניכם. מי שרוצה לתפוס את עמית בהופעה יוכל לעשות זאת בסוף החודש הזה באוזן בר.

לפני שנה שמתי פה את הוידאו הזה שמורכב מהתמונות של טלי צ'ופצ'יק. הפעם אני חובר לצלם המוכשר אושר פרטובי לוידאו מסוג קצת אחר, שהעריכה שלו הייתה פשוטה למדי. בסרטון הזה אושר משתף אותנו בתהליך היצירה שלו: זה מתחיל בצילום שיצא כמו שהוא מהמצלמה שלו, ואז נכנס לפוטושופ לסדרה של עריכות שבסופן מתקבלת תוצאה שונה באופן משמעותי. אני ממליץ בחום לעקוב אחרי התמונות של אושר, שזוכה גם להכרה בינלאומית בעבודות היפהפיות שלו. לאחרונה השתתפו שתי תמונות שלו בתערוכה Dialogue: Life Through a Lens בלונדון.

ניצן פינקו מהלם תרבות הזמינה אותי לפני חצי שנה להצטרף לפרוייקט בשם TAU Music שהוא מעין אח קטן של "אינדי סיטי". הרעיון הוא לקחת להקות צעירות ולצלם להן קליפים בשוט אחד בלוקיישנים מגוונים ברחבי הקמפוס של אוניברסיטת תל אביב. הקליפ הזה הוא של Phototaxis לשיר מהאלבום הבא שלהם, כשעל הצילום והבימוי ההזויים אחראי בני שקלובסקי. אני תרמתי כאן בתחום שאני לא עוסק בו בדרך כלל בצורה מקצועית, אבל נהנה להתנסות בו מידי פעם, וזה דבר שנקרא בשפה המקצועית On Line. האונליין הוא השלב הסופי (לפני הסאונד) שעובר כל וידאו בדרך להתפרסם בפלטפורמה כזו או אחרת, והוא כולל תיקוני צבעים, אפקטים, אנימציה ועוד כל מיני דברים מגניבים כאלה. התפקיד שלי כאן היה פשוט: לשחק עם הצבעים ולהתאים אותם לאווירה שמשדרת המוסיקה, כמו גם הצילום של הקליפ. אני מאוד גאה במה שעשיתי עם החומרים שקיבלתי ולשמחתי גם הלהקה אהבה את זה. בקליפ נוסף מתוך הפרוייקט גם צילמתי ללהקה בשם היללה.

לסיום – סרטון שצילמתי, ביימתי וערכתי יחד עם שותפי בסרטי אבק כוכבים, אלעזר מאק. אנימציה היא אחת האהבות הגדולות של חיי. כשהייתי ילד אפילו השתתפתי בחוג אנימציה, שבו עשינו את זה אולד סקול, בפילם. לאורך השנים דיברנו, מק ואנוכי, על זה שאנחנו צריכים לעשות משהו באנימציה, ובקיץ האחרון הגיעה ההזדמנות כשהגיע אלינו הזוג החמוד אידית ועומר, שרצו שנפיק להם הזמנה לחתונה – בוידאו. הם רצו לשלב בסרטון את אהבתם הגדולה לישיבה מול הטלוויזיה עם פתי בר והטבילה שלו בתה, אז סיכמנו ביחד על קונספט והחלטנו שאת החלק של הסרטון שמציג את פרטי האירוע נייצר באנימציה. למרות שבחרנו במשהו שנראה פשוט יחסית, הצילומים היו ארוכים ונמשכו יומיים (לא מלאים) אבל זה היה ממש כיף ועשה חשק לעוד. אולי יש פה מישהו שרוצה להזמין אצלנו סרטון אנימציה?


Posted

in

,

by

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *