מיקסטייפ אורח: ייקים עם גיטרות

= מיקסטייפ חדש כל שבוע, מוסיקה משובחת, עורכים מתחלפים. ואיפה האוסף שלכם?
= ארכיון של כל המיקסטייפים אפשר למצוא בעמוד הזה באייקסט.
ניימן בא! אחד הבלוגרים הכי חרוצים שאני מכיר (אם אתם לא מכירים אז אתם חייבים). המיקסטייפ שלו ממשיך את סדרת הפוסטים שלו על יוצרי מוסיקה מגרמניה, שהוא המקום שבו ניימן מתגורר בשנים האחרונות. זה הזמן לפתוח את האוזניים לשפה (ואולי גם לסגנון) שסביר להניח שאתם לא מקשיבים לה בדרך כלל, ויש גם אנשים שלא מסוגלים לשמוע אותה בכלל. אני תמיד אוהב למצוא דברים מעניינים בשפות "זרות" מתוך הצורך המתמשך שלי בגיוון, וניימן בהחלט סיפק את הסחורה. והמילים למטה הן שלו כמובן.

4381726668_4569cf198e_b

להאזנה:

להורדה – כל השירים
להורדה – במיקס

אפשר להכין מיקסטייפ של 400 שירים חשובים ברוק הגרמני. זוהי חיה ותיקה, פעילה, מגוונת ופופולרית.
יש רוק חדש, רוק ישן ורוק מיתולוגי. רוק של ימין, רוק של שמאל, רוק רך, רוק אלקטרוני, רוק גרמני קשה וכו' וגו'. בדיוק כמו ברוק ישראלי; מלבד כך שזה ההפך המוחלט הכמובן.
המיקסטייפ הנוכחי מכיל קצת קלאסיקות, קצת להיטים עכשויים וקצת דברים שרק אני אוהב.

  1. אולי השיר החשוב ביותר של אולי להקת הרוק הגרמנית הפופולרית ביותר. זהו השיר הפותח של אלבום הקונספט Ein kleines bisschen Horrorschau שמבוסס על הספר והסרט התפוז המכני.
  2. Die Ärzte,'הרופאים', משתווים – או אולי אפילו עולים – במעמדם על ה – Die Toten Hosen מהשיר הקודם. רוב הגרמנים לא ידעו לבחור איזה להקה יותר מיתולוגית. Schrei Nach Liebe ('לצעוק לאהבה') הוא שיר אהבה מתקתק, רועש ובועט.
  3. לא מזמן בחר רולינג סטון גרמניה את חמישים האלבומים האלטרנטיביים הגדולים בתולדות המדינה. ל – Kraftwerk היו שלוש אלבומים בעשיריה הראשונה. Das Modal הוא אחד הלהיטים הגדולים שלהם. פה תמצאו דווקא קאבר שלו משנה שעברה שאני מעדיף (אחד מבערך עשרים קאברים לשיר).
  4. להקה אלטרנטיבית פופולרית למביני עניין. בשיר 'פרייבורג' הם מספרים כמה הם שונאים את רוכבי האופניים של פרייבורג.
  5. אודו לינדנברג הוא האריק אינשטיין של גרמניה. הייתי יכול לכתוב עליו – וכבר כתבתי בעצם – פוסטים על גבי פוסטים. דמות מיתולוגית עם כובע מסתורי.
  6. ב-2010 סובב השיר הזה את כל גרמניה. בלדת פסנתר מתקתקה ששברה שיאים כאילו אין יוטיוב, והפכה את Unheilig לאהובת הטינאייג'ריות.
  7. רוק גרמני, עבורי, זה רוק בשפה הגרמנית. לכן גם רוק אוסטרי ושוויצרי נכנס לרשימה. Kreiski הם מחשובי הרוק האוסטרי בדור הנוכחי.
  8. קלאסיקה בהתהוות #1: Frau Potz ('גברת פוטץ') אחראים לשיר האהוב עלי בשנה החולפת. למדתי אותו בע"פ כדי שאוכל לשיר בראש אפילו באמצע הרצאות. יצירת מרידה של דור שסובל מאובר-מגניבות.
  9. קלאסיקה בהתהוות #2: קפטיין פלאנט הוציאו דיסק השנה שכוווווווולם אוהבים. היפסטרים, רוקיסטים, פאנקיסטים – כולם. הצלחתי בעמל רב למצוא ביקורת שאומרת שהוא רק 'טוב' במקום 'מעולה!!1'. זה השיר הראשון מהדיסק הפנטסטי שלהם.
  10. שיר הערש הנוגה הזה של Mittekill הוא פטיש אישי שלי. לא הרבה מכירים אותו, אבל כל מי שהשמעתי לו את השיר התאהב בו.


Posted

in

by

Tags:

Comments

תגובה אחת על “מיקסטייפ אורח: ייקים עם גיטרות”

  1. […] אני מת על הטעם המוזיקלי של פרענק, ויש לא מעט שירים אהובים שהכרתי דרכו. עכשיו מצאתי דרך להחזיר טובה: הכנתי את המיקסטייפ האורח השבועי שלו: ייקים עם גיטרה. […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *