שירי השנה של יבגני צ'רטקוב – 2012

= מיקסטייפ חדש כל שבוע, מוסיקה משובחת, עורכים מתחלפים. ואיפה האוסף שלכם?
= אפשר להאזין לכל אחד מהמיקסטייפים כקובץ אחד ארוך בעמוד החדש באייקסט.
כמו יאדו, גם יבגני צ'רטקוב (לשעבר חולוני) עושה לעצמו מסורת של סיכום שנה שמתפרסם בקונכיה. זהו המצעד שלו מהשנה שעברה, וזוהי התכנית שלו בקול הקמפוס עם אופיר בלום, נאודליקה. מכאן ואילך, המילים והבחירות של יבגני:

Top 10 Tracks Of 2012 Mixtape by Evgeni Jenia Chertkov on Mixcloud

10. King Tuff – Bad Thing
המנון הגאראג' רוק של השנה. יצא לי גם לראות אותו השנה בהופעה באמסטרדם והוא פשוט שרף את המקום.

9. Kindness – That's Alright
המפיק הבריטי אדם קיינברידג', המכונה קיינדס, הוציא את אחד האלבומים האלקטרונים היותר טובים של השנה. That's Alright מבוסס על סימפול מהשיר "Still Smokin" של להקת הגו-גו Trouble Funk. אדם הגדיל לעשות כשהביא את הלהקה לנגן איתו את השיר בגירסת הקליפ. ככה צריך להשמע שילוב בין ישן לחדש.

8. Tame Impala – Elephant
הלהקה האוסטרלית הזאת היא פשוט להקת הרוק הפסיכדלי הטובה בעולם כיום והם רק הלכו והשתפרו באלבומם השני, Lonerism, שיצא השנה. השיר הזה הוא הפייבוריט שלי באלבום. חפשו גם את הרמיקס ה-100מם של Todd Rundgren.
7. Twin Shadow – Five Seconds
כששמעתי את השיר הזה לראשונה הייתי בטוח שמדובר בקלאסיקה אבודה מהאייטיז, בסוף הסתבר לי שמדובר בסינגל החדש של טווין שדואו שהפך לגדול ונוצץ יותר השנה. יכל להתאים בול לפסקול של Drive.
6. Jessie Ware – Wildest Moments (Star Slinger Remix)
השנה נמשכה המגמה כשהתחיל The Weeknd בשנה שעברה עם הוצאת לא מעט אלבומי אר'נ'בי מוצלחים. פרנק אושן והיציאה המתוקשרת שלו מהארון הוא אולי המדובר ביותר (ובהחלט הוציא אלבום מוצלח אך חייבים להודות שהיציאה קיבלה יותר פוקוס מהמוזיקה שלו) אך דווקא ג'סי ואר הבריטית הוציאה לטעמי את אלבום האר'נ'בי המצטיין של השנה. היא גם זכתה ללא מעט רמיקסים מעולים ממיטב המפיקים, האהוב עליי הוא של Star Slinger אבל שימו אוזן גם על הרמיקס של Disclosure ל-Running שתקלטתי לא מעט השנה (כולל בסט שלי במסיבת היומהולדת 17 של קול הקמפוס בבלוק).
5. Sinkane – Runnin'
סינקיין הוא אחמד גאלב, מולטי-אינסטרומנטליסט שהיה בעבר המתופף של אוף מונטריאול וקאריבו. השנה הוא הוציא אלבום בכורה ב-DFA שקצת עבר ליד האוזן אבל הסינגל הזה הוא אחד השירים היותר פ'אנקיים ומגניבים שיצאו השנה.

4. M.I.A Feat. Missy Elliot & Rye Rye – Bad Girls (Switch Remix)
אחרי אלבום שלישי מבולבל, מ.י.ה חזרה השנה עם הבאנגר הכי מוצלח שלה מאז Paper Planes שלווה בקליפ מטורף בליווי רומיין גברס. לשיר יצאו גם כמה רמיקסים שווים, האהוב עליי הוא של Switch שמארח את מיסי אליוט שדי נעלמה בשנים האחרונות (מתגעגעים כפרה) וריי ריי שהוציאה סוף סוף השנה אלבום בכורה (באיחור של משהו כמו 3 שנים).

3. Buttering Trio – Tired Love
באטרינג טריו הם הרכב על בסצינת האלקטרוניקה/ביטים הישראלית הכולל את המפיק Rejoicer מבית Raw Tapes (שאחראי גם לאלבום הרמיקסים המעולה של רותם אור), את הזמרת קרן דוניץ (סולנית "לא דובים" ואחותה הקטנה של מאיה דוניץ) והבסיסט בנו הנדלר (בלקן ביט בוקס). Tired Love המרגש והמהמם ביופיו שוחרר בתור הסינגל הראשון מהאלבום שלהם שצפוי לצאת בתחילת 2013, מה שהופך אותו לאחד האלבומים היותר מצופים של שנה הבאה מבחינתי.
2. Lianne La Havas – Forget (Shlohmo Remix)
רוב סיכומי השנה שקראתי שכחו מליאן לה הבס ולא בצדק. הבריטית הצעירה בת ה-23 הוציאה את אלבום הפולק/סול הטוב של השנה. אלבום אינטימי המלא בשירים יפים כשמעליהם מרחף הקול הצלול והמכשף של ליאן. כמו במקרה של ג'סי ואר, גם היא זכתה להמון רמיקסים, כשחלקם אף שידרגו את המקור כמו במקרה של הרמיקס של Shlohmo לשיר הטוב באלבום – Forget. זה מה שנקרא רמיקס מושלם.
1. Echo & Tito – YYY
יכול להיות שזה יפתיע חלק מכם אבל שיר השנה שלי הוא שיר ישראלי. הוא שייך לאקו & טיטו, הלא הם הזמרת/ראפרית האדירה אקו מורגנשטרן והמפיק תום אידן, הם משלבים אלקטרוניקה מועדונית עם טאץ' אוריינטלי ולא נשמעים כמו שום דבר שנעשה בארץ לפניהם. הסיפור שלי איתם מתחיל במסיבת היומהולדת 28 שלי אשר נערכה ב-Radio EPGB. את היומהולדת חגגתי במשותף עם תום שטוקפיש וקבענו שחוץ מתקלוטים של שנינו יהיה בערב גם ג'אם נגנים והופעות של אונילי ואקו אנד טיטו, אותם לא הכרתי אבל תום הציע אותם, סמכתי עליו אז זרמתי. בסביבות 2 בלילה כשהגיע תורם של אקו אנד טיטו לעלות להופיע, המוזיקה שלהם משכה אותי להתקדם אל עבר הבמה ולא הפסקתי לרקוד במשך כל ההופעה. זאת הייתה אחת ההופעות הטובות שראיתי בשנים האחרונות, בטח שמאמן ישראלי. אקו מאוד הזכירה לי את M.I.A בגוון הקולי ובמשחקים הווקאליים שלה והמוזיקה נשמעה לי מצד אחד מאוד גלובלית ומצד שני הכי מכאן, עם שילוב של מילים בעברית וערבית בין האנגלית השולטת בשירים. מה שהפתיע אותי שכל השילוב הזה נשמע לי פתאום טבעי ולא מתאמץ כלל. היחידה שהצליחה לשלב בין שפות בטבעיות כזאת לפניהם היא מאירה אשר הגדולה. מאז אותה הופעה התאהבתי בהם, אירחתי אותם בתוכנית הרדיו שלי "נאודליקה" ולא הפסקתי לתקלט את YYY המדהים בכל מקום אפשרי ואף תקלטתי שוב בהופעה שלהם באברקסס. ביום השני, ליל הסילבסטר, אחבור אליהם פעם נוספת ואתקלט בהופעה שלהם בדאג אנד טוני בנתניה. אתם מוזמנים להגיע ולחוות גם את מה שאני חוויתי באותו ערב ב-Radio EPGB.


Posted

in

by

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *