100 השירים שיאדו הכי אהב ב-2012: חלק שלישי

100-81 | 80-61 | 60-41 | 40-21 | 20-1

מילים מאת עידו ישעיהו, שמנהל כזכור את בלוג הטלוויזיה המצוין קפה+טלוויזיה
>> להורדה: כל השירים במקומות 60 עד 41

60. California Wives – Marianne
בשנה שעברה הם איישו את המקום ה-39 במצעד שלי עם Purple, ומאז הספיקה הלהקה החמודה הזו משיקגו להוציא את אלבום הבכורה שלה. השיר המלודי והמתוק הזה מתוכו. והנה הקליפ של "סגול", שיצא גם הוא השנה ונמצא באלבום הבכורה.
59. Funeral Suits – Hands Down By Your Side
משום מה תמיד אני חושב בהקשר שלהם על U2, למרות שמוזיקלית אין יותר מדי קשר מעבר לעובדה שמדובר בשתי להקות איריות שחובבות דרמה טעונה. לא התחברתי יותר מדי לחליפות לווייה, שאלבום הבכורה שלהם יצא השנה, אבל השיר הזה מעולה.
58. Hot Chip – Flutes
נאמנים ללו"ז שלהם מאז תחילת דרכם, אלבום כל שנתיים, הוט צ'יפ הוציאו השנה את אלבומם החמישי, שלטעמי היה מאכזב. אני תולה את זה בהתפזרות של ג'ו גודארד, אחד משני הכוחות הפועלים של הלהקה, שב-2011 הוציא גם אלבום סולו וגם אלבום עם ההרכב הצדדי Two Bears. שלושה אלבומים בשנתיים, הגם שבחלקו נוצר בשיתוף פעולה עם אחרים, זה כנראה יותר מדי. לפיכך השיר היפה הזה, שגם היה הראשון מתוכו ששוחרר, בולט מאוד בתוכו.
הקליפ הרשמי פשוט מזעזע, כמעט שבע דקות של מצלמה מסתובבת סחור סחור, ערובה לקבס אמיתי (ברצינות), כך שאני פונה אל אפיקים אחרים. וגם זה מוצלח מתוך האלבום, ואף זכה לקליפ אדיר לא מזמן. בשנה שעברה גודארד אייש את המקום ה-40 שלי עם השיר הנהדר "גבריאל".
57. Simian Mobile Disco – Cerulean
קטע מינימל מהפנט של הצמד האנגלי, שעם כל אלבום שלו בוחן את גבולותיו. לא כל האלבום כזה, ניתן למצוא בו גם רגעים הרבה יותר עשירים וחמים, כמו זה.
56. Rudimental – Not Giving In (ft. John Newman & Alex Clare)
רביעיה לונדונית שפרצה השנה בענק עם שני שירים מלאי נשמה, מעולים ואופטימיים, שזה השני שבהם. הקליפ רב הרושם הזה מבוסס על חייו האמיתיים של הבמאי ושל אחיו.
זה השיר הראשון, להיט הפריצה שלהם.
55. Bloc Party – Day Four

הם חזרו! אחרי אלבום ראשון מעולה הם הלכו והתבחבשו עם מיני ניסיונות מעצבנים ו"בוגרים", אבל הנה 8 שנים אחרי כן, הם חוזרים למקורות עם אלבום רביעי מעולה. בועט, סוחף ולפרקים – כמו בשיר הזה – פשוט יפה.
54. Chocolate Puma & Firebeatz – Just One More Time Baby
קטע גדול של שני צמדים הולנדיים שחברו להם יחדיו בשביל הדבר המשעשע והמידבק הזה, שמזכיר את פאטבוי סלים אבל רזה יותר.
53. Tulisa – Young
שיר כה כיפי שנאמן לשמו. טוליסה, שהתחילה בלהקת בני העשרה N-Dubz ויצאה לקריירת סולו השנה, היא גם שופטת ב"אקס פקטור" המקורי הבריטי (כרגע לפחות, היא כנראה מועזבת), שבניגוד לאמריקני מצליח להצמיח אחלה אחלה דברים. One Direction הדביקים הם אולי הדבר הכי גדול שיצא משם, אבל הם ממש לא מייצגים.
אני אנצל את המקום הזה של טוליסה כדי לדחוף פנימה עוד כמה להיטי פופ בריטיים שעשו לי הרבה נעים השנה, ולמעשה מיוצגים בשלמות על ידי Young של טוליסה. באופן מעניין, רק עכשיו אני קולט שכולן בנות:
תחת הדרכתה של טוליסה צמח בתוכנית ב-2011 הרכב הבנות ליטל מיקס, שבעליל אוהב את דסטיני'ז צ'יילד. מישה בי, שקלי רולנד מאותן דסטיני'ז צ'יילד הייתה המנטורית שלה, השתתפה באותה עונה של ליטל מיקס והוציאה לאחרונה סינגל חדש ומוצלח. אלכסנדרה בורק השתתפה בעונת 2008 של התוכנית תחת הדרכתה של שריל קול ואף הייתה המנצחת של העונה. לא חיבבתי את הדברים ששמעתי ממנה מהאלבום הראשון, אבל השנה היא הוציאה את אלבומה השני שהקטע הזה המידבק מתוכו. גם ב-2010 הדריכה שריל קול את הבנות בתוכנית, ובתוכן היו שתיים שהצליחו לבלוט במיוחד. האחת היא רבקה פרגוסון בעלת קול הסול הקלאסי, שזכתה במקום השני באותה עונה ובכל זאת היא מעט פחות חביבה עלי, אבל השיר הזה חמוד בהחלט. ויחד איתה הייתה החביבה עלי, שר לויד, שאמנם הגיעה למקום הרביעי אבל הוציאה את הדבר הסופר-כיפי הזה (שגם אוחז באחלה קליפ).
52. Matrix & Futurebound Feat Luke Bingham – All I Know
שיר נהדר של צמד המפיקים הבריטים מטריקס ופיוצ'רבאונד, מתוך האלבום השני שלהם שבדרך.
51. Family Of The Year – Diversity
מתוך האלבום השני של הלהקה הכה חמודה הזו מלוס אנג'לס, הם ממשיכים לנפק פופ עתיר חן. ב-2010 הם הגיעו למקום ה-31 במצעד שלי עם השיר הקסום הזה.
50. Santigold – Disparate Youth
50 הגדולים!
בעיניי השיר הכי טוב של סנטיגולד, שהוציאה השנה את האלבום השני שלה.
49. DIIV – Doused
לפני כמה שנים התבאסתי כש-The Organ התפרקו, חקייני קיור עם חוש מלודיה מפותח וממכר, אבל השנה הגיעה DIIV (המבוטא כמו Dive), עוד להקה מברוקלין (הרביעית במצעד עד כה!), וממלאת את החסר. האלבום כולו באותה רוח, לחובבי הז'אנר.
48. Metric – Breathing Underwater
לא נפלתי מהאלבום האחרון של מטריק הקנדיים, אבל שיר אחד מתוכו בלט מההתחלה (ובקרוב גם יוצא כסינגל). כנראה כי הוא פשוט ויפה, וגם קליט.
ב-2010 הם הפיקו שיר הרבה יותר יפה לטעמי, שהגיע למקום השישי אצלי.
47. The Ting Tings – Hang It Up
אני מת על הטינג טינגז. האלבום הראשון שלהם מ-2008 היה זריקת מרץ, עונג וקוליות, ואחריו הם עבדו על אלבום שני שסינגל ראשון מתוכו, Hands, יצא כבר בשלהי 2010. השיר היה כל כך מעפן ובישר רעות על האלבום, כך ששמחתי עד מאוד כאשר התברר שדווקא ההצלחה הגדולה של השיר גרמה להם להבין שהוא נשמע כמו המוני דברים ברדיו (אני פשוט קורא לו 'גרוע') והחזירה אותם אל שולחן השרטוט. הם פחות או יותר גנזו את האלבום שרצו להוציא באותה שנה והתחילו להקליט חומרים חדשים. התוצאה אינה רחוקה מהאלבום הראשון, וטוב שכך. מדובר בשלוחה ישירה לקו האולטרה-כיפי שלו ובאחד מאלבומי השנה שלי.
גם זה מעולה. וגם זה. וזה, העדין ושונה ברוחו.
46. Grimes – Genesis
ללא ספק אחד היצורים המעצבנים ביותר בשמי המוזיקה, זמרת-יוצרת קנדית בעלת קול מתיילד בלתי נסבל ושק עצום של יומרות, שחתמה לפני כשנה בלייבל 4AD והוציאה בתחילת 2012 את האלבום השלישי שלה. מעולם לא יכולתי אותה לסבול שום דבר אחר שלה, אבל השיר הזה – מה לעשות – פשוט מצוין.
45. The Joy Formidable – Wolf's Law

הסנונית הראשונה והיפה מהאלבום השני הממשמש של החבורה האנגלית הזו, שבשנה שעברה איכלסה את המקום העשירי שלי בזכות השילוב הנהדר שלה בין שוגייז לפופ. השיר הזה, העדין יותר מהרגיל, שומר על הגחלת. כמו כן, הקליפ יפהפה.
זה היה במקום העשירי ב-2011. וזה קטע מצוין מתוך האלבום השני שבדרך.
44. Totally Enormous Extinct Dinosaurs – Tapes & Money
גם אני הייתי קורא לעצמי 'דינוזאורים נכחדים לגמרי עצומים' לו שמי האמיתי היה אורלנדו היגינבוטום. יוצר ודי ג'יי בריטי שהוציא את אלבום הבכורה שלו, ששופע כמה וכמה יהלומים. השיר הזה הוא הנוצץ ביותר שבהם, קטע שחרשתי חזור וחרוש, לא מעט בגלל שהוא שימש כרינגטון שלי לתקופה מסוימת.
גם זה נהדר. וגם זה.
43. Spinto Band – Cookie Falls
אלבום חדש וכה מהנה ללהקה האמריקנית הוותיקה הזו (אני מכיר אותם מאז 2005, אבל מסתבר שהם היו קיימים עשור לפני כן). השיר הספציפי הזה תמיד מזכיר לי את הביטלס, ואף גורם לי בעיני רוחי לראות אותם רוקדים באופן מגוחך בחליפות. לפני כמה ימים פתאום קלטתי למה: הוא פשוט דומה לזה.
42. Anthony Valadez – Under Water (feat. Mar)
שיר סול קסום ויפהפה של יוצר אלקטרוני קליפורני שלא הכרתי לפני השנה. הוא הוציא השנה אלבום שני שכולו נהדר, עתיר צ'יל ויפה. מאוד מומלץ. הנה דוגמה נוספת.
41. Cassie – King Of Hearts
שיר נהדר של נסיכת הקול ב-R&B, הפעם בהפקת דאנס מטופפת ונבנית שיוצרת קטע מעולה ממש. שש שנים עברו מאז הבכורה שלה ועדיין לא הגיע האלבום השני שלה, שזה אמור להיות סינגל הבכורה שלו (והוא יצא כבר בפברואר).


by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *