100 השירים שיאדו הכי אהב ב-2012: חלק שני

100-81 | 80-61 | 60-41 | 40-21 | 20-1

מילים מאת עידו ישעיהו, שמנהל כזכור את בלוג הטלוויזיה המצוין קפה+טלוויזיה
>> להורדה: כל השירים במקומות 80 עד 61

80. Cheers Elephant – Leaves
מתוך האלבום השלישי של הלהקה הפילדלפית הזו, שיר מתוק שנופל טוב על עונת הסתיו. האלבום כולו ניתן להורדה חינמית (כלומר כזו שבה אתם בוחרים את הסכום) בבנדקאמפ של הלהקה.
79. Fiona Apple – Every Single Night
איפשהו בעשור האחרון איבדתי את פיונה אפל. מאוד אהבתי את שני האלבומים הראשונים שלה, אבל שני האחרונים, השני שבהם הוא זה שיצא השנה, היו בעיקר משעממים. המילים שלה מעולות ושנונות כתמיד, אבל רוב הזמן אני מתקשה להפריד שיר מרעהו והכל נשמע בעיקר רפטטיבי. השיר הזה הוא היחיד שאהבתי מתוך האלבום, חמוד ועם מילים מעולות, אם כי ראוי להודות שלא האזנתי ליתר האלבום יותר מדי פעמים אחרי האכזבות הראשונות.
78. Dead Sara – Weatherman
הרכב לוס אנג'לסי שהוציא השנה את אלבום הבכורה שלו. מלבד השיר הזה לא אהבתי שום דבר ששמעתי מתוכו, ותכל'ס גם Weatherman עצמו דל משקל סגולי, אבל הוא פשוט אדיר לאיזו השתוללות בריאה. הזמרת, אמילי ארמסטרונג, צורחת מעולה.
77. Blood Red Shoes – Cold
אני מחבב את הצמד האנגלי הזה, מתופף וגיטריסטית, מאז שהכרתי אותם לראשונה ב-2006. מעולם לא ברמת האלבום השלם, וכנראה חבל שכך, אבל הסינגלים שלהם תמיד הציגו אינדי רוק מלודי נוטה לשלמות. השיר הזה, מתוך אלבומם השלישי שיצא השנה, לא עומד בשורה אחת עם הדברים הכי טובים ששמעתי מהם, אבל הוא לגמרי מצוין.
והנה You Bring Me Down מאלבום הבכורה.
76. Bear In Heaven – Sinful Nature
מה יש להרכבים מוזיקליים עם דובים? עוד להקה כזו עם דוב בשם, שלישיה ברוקלינאית שקיימת כמעט עשור אבל לא הכרתי לפני השנה, ולמעשה אני עדיין לא מכיר מעבר לשיר הפסיכדלי היפה הזה.
75. Drake ft. Rihanna – Take Care

דרייק יחד עם ריהאנה עושים כבוד לגיל סקוט הרון בביצוע שיפה לא פחות מהמקור. את הקליפ ביים יואן למואן, הוא וודקיד, שגנב מעצמו את החיות שנעות בהילוך איטי יפהפה.
הגניבה של וודקיד מעצמו היא בעיקר מהקליפ המדהים הזה לשיר שאייש את המקום ה-20 שלי ב-2011. זה המקור של גיל סקוט הרון עם ג'יימי XX, שעליו התבסס דרייק. וזה המקור המקורי בהחלט והיפה עד מאוד, סקוט-הרון לבדו.
74. White Rabbits – Temporary
מתוך האלבום השלישי של הלהקה הברוקלינאית החמודה עד מאוד הזו, אינדי פופ-רוק שמזכיר לי לעתים קרובות את פניקס הצרפתים.
וזה במיוחד.
73. Saint Etienne – Tonight
אני לא בטוח שסנט אטיין יהיו אי פעם רלוונטיים שוב, אבל זה לא מאוד משנה כל זמן שהם ממשיכים לעשות את מה שהם עושים, כלומר פופ נפלא שעושה מסאז' ללב. האלבום החדש, שמגיע שבע שנים אחרי קודמו, מתוק כולו. מתוכו יצא כסינגל גם השיר הזה, שאוחז בקליפ מקסים במיוחד שכל חובב מוזיקה יזדהה איתו.
72. The Twilight Sad – Dead City
המקום הראשון במצעד המבטאים הכבדים של שנת 2012. המבטא של הסולן ג'יימס גרהם תמיד היה כבד, אבל הפעם הייתי צריך לוודא בפועל שעצובי הדמדומים (מתבאסים שנגמרה הסדרה, אה?) לא עברו לשיר בגאלית. מעולם לא הייתי חובב גדול של הלהקה מעבר לשירים פה ושם, שאני מודה בכל פה שהיו יפים מאוד ובכל זאת לא עשו לי חשק להאזין לאלבומים המלאים, וגם הפעם אינה שונה. הדרמה והאינטנסיביות הקודרת נמצאת כאן כתמיד, והשיר הזה מצוין.
71. Maverick Sabre – I Need
שיר מקסים שאמנם יצא כבר ב-2011, אבל אני שמתי לב אליו רק השנה. זמר אירי שמשלב יפה בין פולק לראפ ומצליח להישמע מאוד כן בכל דבר שהוא שר. שיר פשוט יפה. אגב, כמו במקרה ש"דאנדר מיפלין" מ"המשרד" הפכה ל-Sabre ועובדיה טעו בהגיית השם החדש, גם במקרה של מווריק עלתה התהייה הזו ומתברר שהוא נהגה ממש כמו במשרד – סייבר.

70. Rebecca & Fiona – Dance
השיר הראשון במצעד מני רבים שמגיע מהארצות הנורדיות, המפגינות נוכחות תמידית בפלייליסטים ובמצעדים שלי. הפעם רבקה ופיונה, צמד בחורות שבדיות קוליות, עם קטע אלגנטי ויפה שעומד במעין דיסוננס עם ה"דאנס" בכותרת שלו. השבירה של השיר ב-3:12 היא אחד הרגעים המוזיקליים המעולים של השנה מבחינתי.
רבקה מהצמד היא זוגתו של הדי ג'יי השבדי אדריאן לאקס, שבעצמו כיכב אצלי בפלייליסט בסוף השנה שעברה ותחילת הנוכחית עם זה.
69. AC Newman – Encyclopedia of Classic Takedowns
יהלום נוסף של מלטש הפופ הקנדי, שעושה את זה בסולו ובמסגרת ההרכב שלו, הניו פורנוגרפרז, שממנו מתארחת כאן בקולות הרקע ניקו קייס.
68. Bowerbirds – Tuck the Darkness In
מתוך האלבום השלישי של להקת הפולק הענוגה הזו מצפון קרוליינה, שתמיד נשמעת נוגה ומחייכת בו זמנית. השיר הזה יפה עד מאוד, והופך יפה עוד יותר כאשר הצ'לו נכנס, אבל הוא רחוק מרחק מילין מהשיר האהוב עלי שלהם, Dark Horse, שהיה מועמד מרכזי לאייש את המקום הראשון שלי ב-2007 לו הייתי עושה מצעד. שימו לב להופעה הזו מאז, ללא רבב.
67. Oliver Tank – Last Night I Heard Everything in Slow Motion
קטע יפה של מוזיקאי אוסטרלי צעיר שמושפע בעליל מג'יימס בלייק. המקצבים השבורים נוכחים ובולטים כאן במסגרת איטית, מלודית ובמקרה הזה גם עשירה מוזיקלית. שיר שנולד ממשימה אוניברסיטאית שלו, ושזכה לשם המעולה שלו כאשר השתכר במסיבה והיה נדמה לו שהוא שומע שיר בהילוך איטי. מה שנחמד הוא שהקליפ הזה, שאיננו רשמי, גם הוא משימה לימודית – פרויקט גמר של מישהו. אהבתי שבחלק הראשון שלו הוא משתמש דווקא בהילוכים מהירים.
66. Icona Pop – I Love It
חזרנו אל הנורדים, שוב לשבדיה, שוב צמד נשי. בשנה שעברה הייתה להן נוכחות במקום ה-17 כסימפול לשיר של צ'ידי באנג. המקור היה הרבה פחות טוב מהחידוש, אבל השנה הן פיצו על כך עם הקטע ההמנוני הגדול הזה, ששמו מייצג אותו היטב.
וזה השיר של צ'ידי באנג מ-2011.
65. Lost in The Trees – Golden Eyelids
ככל הנראה השם הכי מוזר לשיר השנה, 'עפעפי זהב', אבל שיר נורא יפה של להקת אינדי פולק נוספת מצפון קרוליינה (ע"ע באוורבירדז במקום ה-68), מתוך אלבום שהסולן ארי פיקר כתב בצל התאבדות אמו ארבע שנים לפני כן (למרות שהלהקה יצרה והוציאה אי פי ואלבום בכורה במהלך השנים האלה).

You told me it was worth it all
My eyes see red
Behind your golden eyelids
Beyond the last words you said
I'll follow
All my flown away kids
Let your arms be our beds
And my eyes see red

64. Regina Spektor – All The Rowboats

תמיד אני תוהה מה היה קורה לו הוריה של רג'ינה ספקטור היו מחליטים לעלות לישראל במקום להגר לארה"ב אחרי נפילת ברה"מ. האם היא הייתה מתמודדת היום בנישה המוזיקלית של מרינה מקסימיליאן בלומין, צריכה כמוה את "כוכב נולד" כדי לפרוץ, או שהכישרון שלה היה מצליח להביא אותה לעמדה דומה רק בפרופורציות הרבה יותר קטנות? למזלה היא חיה ופועלת בארה"ב, ושם היא מצליחה להגיע כבר לאלבום השישי שלה, שהשיר הזה מתוכו. הוא היה חביב בעיניי כבר כשהכרנו בראשית השנה, אבל דווקא בחודשים האחרונים התחיל לגדול עלי יותר ויותר. משהו בדרמה הקטנה שלו מצליח לחדור מתחת לעור לאורך זמן, לפחות אצלי.
63. Here We Go Magic – How Do I Know
מתוך האלבום השלישי של להקת ההיפסטרים הברוקלינאית הזו, שיר מתוק שמחזיר לי קצת את האמון בהם, אחרי שהאלבום שלהם מ-2010 ממש איכזב אותי. הקליפ אולטרה-דפוק, עם זאת.
אפרופו קליפים, הם שיחררו את הדבר הפילוסופי החביב הזה ל"קשה להיות קרוב" מתוך האלבום. אחלה שיר בפני עצמו.
62. Mumford & Sons – I Will Wait
מאמפורד ובניו גדלו מאוד מאז שפרצו לפני שלוש שנים, כולל פרסים הן באנגליה מכורתם והן בארה"ב, עד כדי כך שהאלבום השני החדש שלהם נכנס הישר למקום הראשון בשתי הארצות. אשר לי, הם מעולם לא היו כוס התה שלי, אבל במקביל גם תמיד סיפקו כמה שירים טובים שחיבבתי מאוד. "אחכה" הוא בהחלט אחד כזה.
61. Sun Airway – Close
אני לא מכיר את ההרכב הזה לעומק, מעבר לעובדה שהם מפילדלפיה ושהשיר הזה לקוח מתוך אלבומם השני, שיצא השנה. יש בו משהו לגמרי מהפנט, כזה שנדבק ונאחז בך. כנראה חומת הסאונד השוגייזית הזו לכל אורכו, אלא שבניגוד לנהוג בז'אנר, היא נשמעת הרבה פחות נכאה. שיר מעולה.
גם זה מצוין, מתוך האלבום החדש.


by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *