מוצאי-שבת מוסיקלי

אני אוהב את סאטרדיי נייט לייב. אבל צריך להודות, רוב המערכונים שלהם לא מצחיקים ולפעמים זה אפילו משעמם. לפחות מהמעט שאני ראיתי. אבל לפעמים יש להם יציאות נהדרות, בעיקר בתחום המוסיקה. והכוונה היא לא להופעות של האמנים, אלא למערכונים בעלי הווי מוסיקלי. בערך בתקופה שבה נתקלתי ב-SNL לראשונה, גיליתי את הסרט "לילה ברוקסברי" שיצא מאולפני SNL וכלל כמה שחקנים מהקאסט הקבוע באותה תקופה. זהו סרט שלם שמבוסס על שיר אחד: ?What Is Love של האדווי. וזה אחד מהסרטים האהובים עלי בכל הזמנים. זוהי דוגמה אחת, הנה עוד כמה:
את הקטע הראשון ראיתי פעם ראשונה לפני יומיים. זהו רק קטע ממערכון (אבל הקטע העיקרי) ואני עדיין מנסה למצוא את הקטע המלא. זהו דיינה קארבי (גארת' מ"עולמו של ווין") כזמר-יוצר רגיש בשם דרק סטיבנס, שמנגן לפיל הארטמן וסיגורני וויבר שיר חדש שהוא כתב בשם "Choppin' Broccoli". ידידתי קורין התפוצצה מצחוק והייתה חייבת לשתף אותי, ותוך כדי הצפייה ביוטיוב גיליתי שיש לשיר הזה תהודה לא קטנה. קודם כל, ישנו קטע ממופע הסטנד-אפ של דיינה קארבי שבו הוא נותן לשיר הקדמה ארוכה בה הוא מסביר על הקלות הבלתי-נסבלת שבה כוכבי רוק כותבים שירים טפשיים. חוץ מזה, ישנם כמה חבר'ה שנותנים את הגירסה שלהם לשיר, כמו החמודה הזאת א-קפלה, והבחור הזה שמלווה את עצמו בפסנתר כמו במקור. בנוסף, ישנו גם הדבר התמוה הזה.
ומ-1986 נקפוץ לשנת 2000. אחד המערכונים הכי מפורסמים בתולדות SNL מתרחש באולפן ההקלטות של Blue Oyster Cult, להקה שפעילה כבר הרבה שנים אבל יש לה להיט אחד בלבד: Don't Fear The Reaper. כריסטופר ווקן משחק את המפיק ברוס דיקינסון, שמעודד את נגן ה-Cowbell (בעברית – קאמפאנה?) וויל פרל לנצל את חלל האולפן כמו שצריך, כי הוא חולה, והמרשם היחיד שיכול לעזור לו הוא – "מור קאובל!". את הקטע גיליתי זמן קצר אחרי ששודר, כשחיפשתי קליפים של השיר, ותמיד חשבתי שהמערכון הזה הוא בדיחה פרטית שלי ושל חבריי. אך מסתבר שהקטע ההיסטרי הזה הפך לתופעה של ממש. נהייתי מודע לזה אחרי שגיליתי בלוג בשם More Cowbell ובעקבותיו הגעתי לערך שמוקדש למערכון הזה בויקיפדיה. לפני כשנה וחצי וויל פרל הגיע ל-SNL כמנחה אורח, ובאותה תכנית הופיעו גם קווינז אוף דה סטון אייג'. כמה הופתעתי (וגם שמחתי, כמובן) לגלות, כחמש שנים אחרי המערכון המדובר, את הופעת האורח באמצע השיר "Little Sister".
ולסיום, שני קטעים מתכנית בהשתתפות פרדי פרינז ג'וניור. לגמרי במקרה, שני מערכונים מוסיקליים באותה תכנית. הראשון מציג את להקת הבנים הלוהטת "Seven Degrees Celsius" עם הלהיטים "Girl, You're Still Fat" ו-"AOL", בלדת אהבה וירטואלית ומרגשת (במערכון מוזכר גם שיר שאינו מושמע בשם "Girl, You're My Girl, Girl". כמה הזוי לגלות עכשיו שאשכרה יש שיר כזה). בשני מתראיינים שני הכוכבים הגדולים של הפופ הלטיני: אנריקה איגלסיאס וריקי מרטין (פרדי פרינז וכריס קאטן, בהתאמה). המערכונים האלה אמנם לא הפכו לקאלט* אבל הם עדיין משעשעים ביותר, וכוללים כמה שורות מעולות, כמו זו של אנריקה/פרדי – "אני לא מזיע, זה המראה הטבעי שלי".
*סוג של נ.ב.
פרסום הפוסט הזה התעכב ביומיים כי לא מצאתי קליפים לשני המערכונים האחרונים ששמתי לכם פה. למזלי, זה לא היה קשה למצוא אותם בספריית הוידאו שלי וכך קודדתי והעליתי ליוטיוב לדיילימושן. ועכשיו זה גרם לי לחשוב, שהקטעים של הברוקולי והקאובל הפכו לקאלט בזכות האינטרנט ולא השידור החד-פעמי שלהם בטלוויזיה. אז מי יודע, אולי בעתיד גם הקליפים החדשים שהעליתי יגיעו לקהל שלא ידע אותם ויהפכו למיני-קאלט ;).


Posted

in

by

Tags:

Comments

2 תגובות על “מוצאי-שבת מוסיקלי”

  1. […] איפּי הבכורה שלהם יצא ב-2006 נקרא, כמה ניו יורקי מצידם ”Professor Murder Rides the Subway“. כנראה שהם הפנימו את מה שפרק כתב בבלוגו לא מזמן, ואכן השתמשו ב ”More Cowbell“. כל כך הרבה קאו-בל יש במוזיקה שלהם שאפשר לחשוב שזה הכלי העיקרי שהם יודעים לנגן עליו. חוץ מזה, זה ממש איפּי נחמד. חמישה (האמת שארבעה, אחד הקטעים הוא קישור), שירים מקפיצים עם בס ליינים מגניבים שממש מזיזים את התחת. […]

  2. תמונת פרופיל של טינהפיי
    טינהפיי

    Sorry for the delay on the response but i have a relationship with SNL for a while (hope a good one) so i have to comment.these days snl came out with a holiday special song – DICK IN A BOX and the singers are andy samberg with justin timberlake so…if you want to laugh ot loud watch it on you tube. the network shut them up but the internet ,of course , allow it un censored!!!check it out now-it is hilarious-always like andy

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *