צירוף מקרים מקסים

אתמול הייתי בהופעה מדהימה של איטליז. אני לא מפסיק להשתפך עליהם, אבל זה קשה לא לעשות את זה… זאת הלהקה הכי רועשת, משולהבת, מורכבת ומדהימה שיש בארץ היום. אני מרגיש שהם הולכים ומשתפרים מהופעה להופעה. העיבודים משתנים ומתעדכנים ככה שתמיד כיף לשמוע את השירים משתנים. חוץ מזה, הלהקה מנגנת עם אנרגיה עצומה. אתמול היו גם 2 קאברים: אחד קצר ל- Everybody Dance Now שלC+C Music Factory ואחד ל- Across The Universe של הביטלס, ששר הגיטריסט ירון מיטלמן ולווה בעיבוד חדש, מפתיע ומאוד אופייני לגיא בן-שטרית (שהוא הגאון שכותב את החומר של הלהקה, ואחראי מן הסתם גם לעיבודים). בקיצור, היה פצצה. אני ממליץ בחום לראות אותם בהופעה, כרגיל. מי שרוצה לשמוע אותם מוזמן להוריד ממני בסולסיק. היוזרניים שלי: frankzaatar.
(עדכון: יש אחד קורימותו שיר דויטש, והוא כתב על איטליז הרבה יותר יפה ממני, הנה תקראו)
פגשתי בהופעה את נדב לזר. את נדב הכרתי בעקבות איטליז לפני איזה שנה וחצי (הוא קיבל מחבר שלו כמה שירים שלהם ושם אותם באיזה אתר להורדה). הוא סיפר לי משהו שאני אספר לכם עכשיו, וזה בדיוק מסוג הסיפורים שאני ממש אוהב, כי הם מוכיחים לנו בדיוק איך דברים קטנים שאנחנו עושים יכולים – בלי שנשים לב – להביא לדברים גדולים ונהדרים. הסיפור הוא כזה: חברי הטוב ארז הוא חובב של ג‘ון זורן ושל אמנים שונים שמוציאים את אלבומיהם בלייבל שלו – Tzadik. אמנית כזאת היא ג‘וליה אייזנברג, זמרת אמריקאית שהיא חלק מהשלישייה Charming Hostess. השלישייה הזאת הוציאה כבר כמה אלבומים וגם חידשה שיר באלבום מחווה שיצא ב“צדיק“ לסשה ארגוב. ארז הביא לי את הדיסק עם החידוש הנ“ל, אני אהבתי ביותר והעברתי אותו, אינטרנטית, לאותו נדב לזר שהייתי איתו אז בקשר אינטרנטי (לפני שנה וחצי בערך, כאמור). נדב אהב מאוד את מה שעשו ה“צ‘ארמינג הוסטס“, חיפש והתעניין, ואת שאר הסיפור אני לא ממש יודע. לדבריו של נדב, ”דבר הוביל לדבר“ ובסופו של דבר זה הוביל לכך שג‘וליה תופיע בשבוע הבא בג‘ה-פן עם נבחרת מנצחת של נגנים ישראליים, ששניים מהם הם גם חברים באיטליז. כך שבצירוף מקרים שכזה, הגורם שהתחיל את גלגל האירועים שהביא להופעה בשבוע הבא הוא ארז (!), שבכלל לא ידע על כל העניין הזה עד שהתקשרתי לספר לו על זה אתמול בערב. נדב, אגב, לא ידע על חלקו של ארז בסיפור. המתעניינים בהופעה יכולים למצוא פרטים נוספים באתר הזה.
עדכון – נדב לזר הגיב לפוסט זהה לזה שפורסם בפורום מוסיקה אלטרנטיבית בתפוז עם פירוט קצר ומשאלה:

תקציר הפרק הקודם: פרנק זעתר מעביר אלי את דיסק המחווה לסשה ארגוב, ואני מתלהב מגרסת הכיסוי של Charming Hostess ל“מעבר לתכלת“.
והפעם בתוכניתנו:
אני השמעתי את הדיסק לחברי אודי, פריק סשה ארגוב לא קטן. גם הוא התלהב במיוחד מ“צ‘ארמינג“ (שהם, אגב, לא שלישיה, אלא שישיה) והזמין מיד, בלי לבדוק אפילו, את האלבום שלהם Eat ואת אלבומי הסולו של מנהיגת הלהקה ג‘וליה אייזנברג ושל הכנרת קרלה קיהלשדט. הם התגלו כאלבומים נפלאים ומקוריים להחריד, כך הוא סיפר לי, אך מאחר והוא התגורר באותה העת בגרמניה (ואני בצ‘כיה…), לא זכיתי לשמוע אותם במו אוזניי.
ואז שבתי ארצה, ובצירוף מקרים נפלא, בוריס מרצינובסקי (הידוע בפורומים מסוימים בתור בוריס הסובייטי) הביא לי את הדיסק Eat של צ‘ארמינג. ומאותה שנייה הוא לא יצא מהמערכת שלי במשך תקופה ארוכה. אודי בינתיים גם חזר ארצה, ולפתע היו כבר שלושה אנשים בארץ שמכירים ואוהבים את צ‘ארמינג מתוך 6 מיליון אזרחים. זו כבר סיבה מספקת לפתוח מועדון מעריצים, לא?
בנקודה מרוממת רוח זו בוריס לקח יוזמה ושלח לג‘וליה אייזנברג אימייל, להרעיף שבחים ולשאול אם יש סיכוי לראות אותה בארץ. והפלא ופלא – הסתבר שהיא מגיעה בסוף פברואר-תחילת מרץ לביקור פרטי. בוריס שלח אלי, אני שלחתי לעידו עזריה מחנות הדיסקים ”קצת אחרת“, ועידו המטורף יצר קשר עם אינספור מוסיקאים ישראלים מהשורה הראשונה (אטליז, מקהלת גבעול, קרוזנשטרן ופרוחוד ועוד) והרים תוך שבועיים-שלושה את ההופעה.
אז טפיחות על השכם לכל מי שמגיע, ובעיקר לפרפרים בסינגפור והחלזונות בקמצ‘טקה שהביאונו עד הלום.
בקיצור, קצת פרומושן:
ג‘וליה תופיע כאן עם חומרים מפרויקטים שונים שלה, להם ניתן להאזין באתרים המלונקקים. יש שם שירים בלקניים מסורתיים, רוק אלטרנטיבי מתוחכם עם נטיות מתקדמות, קטעי אוואנגארד, Fאנק, Pאנק, או שילוב של הכל ביחד (מה שבדרך כלל קורה אצלה), והכל עם תוספת של שירת א-קאפלה מתוחכמת של שלוש זמרות. היא מגדירה את זה כ“כליזמר-Pאנק-בלקן-Fאנק“, או כ“NERDY-SEXY-COMMIE-GIRLY“. אני הייתי נמנע מהגדרות ופשוט מגיע להופעה.
יום שני, 1.3 בג‘ה פן (קומפורט 11, פלורנטין, ת“א). פתיחת דלתות ב-21:30. 40 ש“ח לכרטיס.
ועכשיו, אם רק נצליח להביא גם את עמית ארז להופעה בארץ, אני באמת אהיה מאושר.

אז הנה לכם. לנדב ולשאר החברים כאן נספר שעמית אמור לבוא לבקר כאן במאי.
אלבום הבכורה של עמית ארז שיצא לפני כמעט שנה מגיע עכשיו ל-4 סניפים של טאואר רקורדס: בניין האופרה, קניון עזריאלי, קריית אונו והרצליה. לידיעתכם.
וסופשבוע נעים לכולם.


Posted

in

by

Tags:

Comments

3 תגובות על “צירוף מקרים מקסים”

  1. תמונת פרופיל של אחת קטנה

    תיאורית הקשר?

    1. תמונת פרופיל של פרנק

      כן. כלומר, אם את רוצה. זתומרת. בטח.

  2. תמונת פרופיל של ניר
    ניר

    תודה על הכתבה! אני מת על כל מה שגיא בן שטרית עושה הבנאדם מוכשר ברמות מטורפות. לדעתי הוא אחד הכשרונות הגדולים שצמחו בארץ בהלחנה. רוב הקהל לא ממש מבין את זה. אני נורא רוצה להורדי ממך בסול סיק אבל לא הבנתי איך אני מחפש שם משתמש ספציפי או פונה אליך אשמח אם תסביר לי ושוב תודה על הכל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *