שעל סדר היום

1. מי שמכיר אותי יודע שאחת הסדרות האהובות עלי ביותר בכל הזמנים היא "בבילון 5". השבוע הלך לעולמו מי שגילם את אחת הדמויות האהובות עלי ועל שאר הצופים, ג'קאר. קראו לו אנדראס קטסולס, ועוד שיחק גם תפקידים שונים בסדרות של סטאר טרק ובקולנוע הוא היה האיש בעל הזרוע האחת מ"הנמלט". עצוב.

סטרזינסקי, יוצר "בבילון 5", מספיד את אנדראס קטסולס.
2. המלצותיכם שכנעו אותי. הקונכייה עוברת בקרוב לבית חדש.
3. אגב בית חדש, מדור התופינים של "השרת העיוור" המכונה "עונג שבת" הפך לאחרונה לאתר עצמאי, בעל ממשק מודרני ומשוכלל יותר, וכך גיאחה מתקרב צעד נוסף לעבר הגשמת המטרה: השתלטות על כל אתרי הבידור בארץ 😉
העונג.קום הפך גם לביתם של בלוגים נוספים, וכך גיליתי את הנערה החדשה בשכונה: PopTart. קצת מבלבל אותי ששמה הוא כשם הבלוג, אבל אני אתרגל. מה שחשוב הוא שהיא מבטיחה לספק לכם מוסיקה טובה וקטעים מפאמילי גאי. נשמע לכם מוכר? אני מרגיש שזו תחילתה של ידידות מופלאה.
4. הודות לעונג ולכבאי, גיליתי שלאחרונה שוחררו לרשת שני פרוייקטים חדשים של מחוות לאלבומים קלאסיים שמורכבות מרימיקסים וקאברים. האחד הוא portishead remixed והשני הוא depeche mode violated. אחד לאלבום הבכורה של פורטיסהד והשני לחתיכת ההיסטוריה של דפש מוד. בגדול, שניהם לא משהו. פה ושם יש יציאות, כמו זה מהראשון וזה מהשני.
5. לא כתבתי פה עדיין כמה אני אוהב את וויקיפדיה (למרות שרמזתי פה ושם). בחודשים האחרונים נכנסתי כל יום לערך אחר שקשור לאמנים שאני אוהב, או סדרה או סרט וכיו"ב, אבל הרגלתי את עצמי לחפש שם בכל פעם שאני צריך לברר משהו בכל נושא שהוא. וברוב הפעמים, האנציקלופדיה החופשית לא מאכזבת. בגירסתה האנגלית, כלומר. הגירסה העברית עדיין לוקה בחסר וזה רק טבעי, יש הרבה פחות דוברי עברית בעולם אז יש הרבה פחות כוח-אדם כדי לכתוב ולערוך. זה עניין של זמן, אני מקווה. בכל מקרה, השבוע החלטתי לנסות ולבדוק כמה זה מסובך לתרום לוויקיפדיה, וגיליתי שזה קל מאוד. אז עזרתי קצת לערך של אינפקציה לנתק את חבל הטבור, והצעתי פה ושם הצעות על כל מיני ערכים שנתקלתי בהם. אני עדיין לא יודע במה יכולה להיות התרומה העיקרית שלי (למרות שיש לי הרגשה שזה הולך להיות בבילון 5, שנראה כרגע רע). אבל תוך כדי שיטוט, עניין אותי לדעת כמה כתוב שם על תוכניות טלוויזיה ישראליות, שהרי בניגוד להמון מקורות מידע שיש על סדרות בחו"ל, בארץ אין לנו כלום. וויקיפדיה יכולה למלא את החסר הזה. ואז גיליתי את הערך הנפלא על "זהו זה!". מי שכתב אותו גם יודע המון כנראה, וגם ישב כמו שצריך וכתב את ידיעותיו ברמה גבוהה. זוהי דוגמה ומופת לכותבי וויקיפדיה העברית, וזה בהחלט ישמש לי כמודל לחיקוי. חוץ מזה, הופתעתי לגלות את השם שלי בסוף הערך, בחלק של הקישורים. השם האמיתי, לא הכינוי.
6. לא היתה תוכנית של הקונכייה השבוע, אז קחו במקום את רעש לבן מהשבוע שעבר:רעש לבן, 14.2.2006 (אמפי3, 76 מ"ב)
7. ושיהיה לכם המשך שבוע נעים וחמים.


Posted

in

, ,

by

Tags:

Comments

3 תגובות על “שעל סדר היום”

  1. תמונת פרופיל של PorKi

    למה אין פלייליסט ?

    1. תמונת פרופיל של פרנק

      ולמה אי-אפשר למצוא את האימייל שלך בשומקום כדי שאוכל לשלוח לשם את הפלייליסט?

  2. תמונת פרופיל של PorKi

    כי אני לא רוצה לקבל ספאם …
    אני אכתוב לך את המייל איפשהו
    ויאללה איפה וורדפרס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *