הגשה עצמית

4.12.2014
אני מתחיל להעלות את כל ההגשות שלי מהתכנית לטמבלר שלי.

רדיו א:
אחד הדברים המעניינים לגבי ההיסטוריה של "דוקטור הו" הוא שהפרק הראשון שודר ביום שאחרי רצח קנדי. לנו יש את רצח רבין ומה שאני זוכר ממוצ"ש ה-4 בנובמבר 1995, זה שכססתי ציפורניים בעצבנות לקראת התכנית הראשונה של "הגשה עצמית" ברדיוס 100FM. למה? כי בשבוע שקדם לתכנית פיצצתי את התא הקולי בהודעות שבהן הגשתי כל מיני שירים. לא בהכרח שירים מדהימים וגם הטעם שלי לא היה מפותח באותה תקופה, אבל רציתי להיות ברדיו. "הגשה עצמית" זה פורמט שהיה קודם בצה"ל 2 (סוף אייטיז-תחילת ניינטיז), בימי שישי בין 6 ל-8 בערב אם אני זוכר נכון. מי שעשה את התכנית שם הזמין את המאזינים להיות מגישים לשיר אחד: להשאיר הודעה בתא קולי שבה הם מציגים את השיר שהם בחרו, בצורה כזו או אחרת (אבל לא בצורת ד"שים או "אני רוצה לשמוע את מיוזיק של מדונה). נתנו עדיפות להודעות יצירתיות, כמו שיר או סיפור קצר או משהו בסגנון. ושמעתי את התכנית וקינאתי בכל ה"גדולים" האלה (הייתי בן 10 בערך להזכירכם) ונורא רציתי גם. אז כששמעתי ברדיוס שהתכנית עולה שוב (עם שדרן בשם רועי אלוני שהוא גם הבן של בצלאל וגם זה מ"רועי אלוני והכיוון שנוסע", להקה שהיתה ותישאר אלמונית לעד), שמחתי נורא כי עכשיו אני כבר "גדול" ויכול גם כמו החבר'ה המגניבים שהיו אז ביום שישי בערב. גם הפעם נבחרה שעת שידור מעניינת לתכנית: מוצ"ש בין 10 ל-12 בלילה, השעתיים האחרונות של השבוע. אז מה שקרה זה שבשבוע שלפני התכנית הראשונה, הוא עשה הדגמה של מזותומרת הגשה עצמית, ובשבוע שאחרי התכנית תתחיל להריץ את ההודעות של המאזינים. אז במקום התכנית, שודרו חדשות בגלל מה שקרה בכיכר, ובמשך כל נובמבר זה לא קרה. אבל הייתי מוכן, ובשבת הראשונה של דצמבר, זה קרה סוף-סוף:
הפתיחה של "הגשה עצמית", 2 בדצמבר 1995
הבחור שמדבר שם בסוף הקטע הזה, זה אני כשהייתי בן 15. במהלך התכנית הראשונה וגם באלה שאחריה, שודרו כמה וכמה הגשות שלי. כשאמרתי את זה לאלוני בביקורי בתכנית, הוא אמר שלא היה לו מושג שזה אותו בנאדם בכל ההודעות. לא עשיתי שומדבר כדי לשנות את הקול או משהו, אבל לא משנה. המשכתי לשלוח הגשות ושודרתי כמעט בכל תכנית עד שהיא הלכה לעולמה, שנה ומשהו אח"כ. זה היה חבל, אבל לכל דבר יש סוף. מה שהיה טוב בתכנית מעבר לכך שזכיתי לשמוע את קולי ברדיו, זה שאחרי ההגשה היה משודר השיר שבחרתי וכך עשיתי לעצמי כמה קלטות עם אוספים של שירים שהיו אהובים עלי אז (וזה היה מגניב כי לא היה לי מחשב אז וכל עניין ההורדות באינטרנט היה בחיתוליו). אבל הכי אהבתי את הפורמט של התכנית שנותן את "הכוח לעם" וזה מה שקסם לי, והבעתי משאלה שיום אחד אוכל גם להיות האיש שנותן למאזינים את ההזדמנות להגיש ברדיו. כנראה שבחודש הבא המשאלה תתגשם. אם הכל ילך כשורה, הגילגול השלישי של "הגשה עצמית" ינחת ברדיו קול נתניה. העליתי היום את הרעיון מול מנהל השידורים אצלנו והוא אמר שזה נשמע סבבה, יש תא קולי ורק צריך לדאוג שיהיו מאזינים שישלחו הגשות – וזה מן הסתם הדבר הכי חשוב כאן. התחנה הסטודנטיאלית שלנו לא מתהדרת בנתוני רייטינג מרשימים, ולא רק בגלל שהיא משדרת באזור נתניה בלבד. למעשה, ברוב אזורי העיר קשה מאוד לקלוט את התחנה שהאנטנה היחידה שלה נמצאת מעל המכללה עצמה, באזור נמוך. הפיתרון – אמורים להעביר את האנטנה למרכז העיר והאתר של הרדיו שיעביר את השידורים אמור לעלות בשבועות הקרובים. ב"ה, אולי עם קצת פירסום בפורומים או יחסי ציבור מסוג אחר, יהיה אפשר להרים משהו שאנשים אשכרה ישתתפו בו. אני אהיה ממש מאושר אם זה יעבוד.

זה מכשיר שקולט רדיו אינטרנט. באמת.

רדיו ב:
בדצמבר 2002 הצטרפתי לצוות השדרנים של רדי-יו והקונכייה עלתה לאוויר. לא היה לי מושג כמה זמן התכנית תחזיק, אבל עם קצת עידוד והרבה רצון שלי להמשיך, הגענו עד הלום. היום הייתי אמור לשדר את תכנית מס' 146 ואז הודיעו לי שהתחנה נסגרה. הייתי קצת בשוק כשקיבלתי את החדשות, אך למעשה זהו סופו של תהליך שהתחיל לפני הרבה זמן. הרדיו נוהל, תוחזק ומומן ע"י אדם אחד ובנקודה מסויימת קצת קשה להחזיק רדיו שכולו הוצאות ואין בו שום הכנסה. אז מה יהיה עכשיו? לא ברור עדיין. יש מישהו שמעוניין בהפעלת רדיו חדש שיקום על חורבות רדי-יו ומחר אנחנו (השדרנים) הולכים לפגוש אותו ולראות במה דברים אמורים. אני אעדכן אתכם אם יהיה במה. בכל מקרה, הקונכייה לא מתה והיא תחזור בצורה זו או אחרת, מקסימום בצורת פודקאסט. בינתיים אתם יכולים להאזין לי בימי שלישי בתשע בערב ברדיו קול נתניה.


Posted

in

by

Tags:

Comments

7 תגובות על “הגשה עצמית”

  1. תמונת פרופיל של צ’ירלי

    חח..אתה הוא הבחור שהגיש שיר ראשון בתכנית?
    מאד דרמטי..

    1. תמונת פרופיל של פרנק

      הראשון, השני, השלישי ועוד הרבה. שמעו אותי הרבה במהלך התכנית הראשונה.

  2. תמונת פרופיל של margaret
    margaret

    נוסטלגיה !

    1. תמונת פרופיל של פרנק

      אכן!
      את היית מהתכנית הראשונה?
      יש לי גם איזה הקלטה שלך, אולי יותר מאחת.

      1. תמונת פרופיל של margaret
        margaret

        האזנתי מהתכנית הראשונה אבל החלק שלי הגיע אחרי המון זמן…

  3. תמונת פרופיל של sharper

    טוב, אני מניחה שהחדשות הטובות הן שמעכשיו לא צריך להתלבט אם להאזין לך בקונכיה או בנתניה.

    1. תמונת פרופיל של פרנק

      אני חושש שמי שאכן התלבט יצטרך להמשיך ולהתלבט כי מחר הקונכיה חוזרת כאילו כלום לא קרה ברדיו חדש (אלא אם כן אני לא אצלי להיכנס לצ’אט המתקדם של תפוז שיש לי קצת בעיה איתו).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *